HSY:n hallituksen kokous 16.3.2018

Helsingin seudun ympäristöpalvelut -kuntayhtymän hallituksen päätökset 16.3.2018

Hallitus päätti kokouksessaan muun muassa hyväksyä omalta osaltaan HSY:n tilinpäätöksen vuodelta 2017. Hallitus päätti myös hyväksyä henkilöstökertomuksen sekä HSY:n uuden strategian luonnosvaiheen toiminta-ajatuksen, arvot ja vision vuoteen 2025.

Hallitus päätti Ilmalan vesitornin katon kunnostuksesta ja valitsi yhteensä 17 eri urakka-alueelle seuraavat jätteiden kuljetusurakoitsijat:
- sekajäte: Renonorden Oy, Kuljetusliike Piharatamo Oy, Grönfors Training Oy, Remeo Oy ja Lassila & Tikanoja Oyj
- biojäte: Lassila & Tikanoja Oyj, Remeo Oy, Kuljetusliike Piharatamo Oy ja Tapiolan Lämpö Oy
- kartonki: Remeo Oy ja Kuljetusliike Piharatamo Oy.
Lisäksi keräysvälineiden pesut viidelle eri urakka-alueelle tilataan Espoon Maansiirtopalvelu Oy:ltä.

Hallitus sai tiedoksi pääkaupunkiseudun uuden ilmanlaatukartan sekä katsauksen ilmanlaadusta talvella 2017–2018.

HSY tiedottaa erillisellä tiedotteella talven ilmanlaadusta.

Kokouksen pöytäkirja, jossa on lisää edellisistä sekä muut päätetyt asiat:

Helsingin seudun ympäristöpalvelut -kuntayhtymä
viestintäjohtaja Riitta-Liisa Hahtala

Muovipakkausten määrä kotien sekajätteessä vähentynyt yli 30 prosenttia – tämä selvisi HSY:n tekemässä tutkimuksessa sekajätteen koostumuksesta20.3.2019 13:18:23 EETTiedote

Muovipakkausten määrä sekajätteessä on vähentynyt selvästi viime vuosina. Muissa jätelajeissa ei ole merkittävää muutosta. Sekajätteen kokonaismäärä on sen sijaan vähentynyt. Nämä tulokset selvisivät Helsingin seudun ympäristöpalveluiden viime lokakuussa tekemästä kotien sekajätteen koostumustutkimuksesta.

HSY:n hallituksen päätökset 15.3.201915.3.2019 10:30:14 EETTiedote

Helsingin seudun ympäristöpalvelut -kuntayhtymän hallitus päätti muun muassa siirtää pääkaupunkiseudun ja Kirkkonummen jätehuoltomääräysten 31 §:n voimaantuloa. Voimaantulon siirtäminen koskee jätteiden kuormausaikojen muutosta. Lisäksi hallitus päätti hyväksyä polttoaineen toimitussopimuksen. HSY tiedottaa erillisellä tiedotteella pääkaupunkiseudun ja Kirkkonummen jätehuoltomääräysten 31 §:n voimaantulon siirtämisestä koskien jätteiden kuormausaikojen muutosta. Kokouksen pöytäkirja, jossa on lisää edellisistä sekä muut päätetyt asiat: http://hsy01.oncloudos.com/cgi/DREQUEST.PHP?page=meeting_frames Ystävällisin terveisin Helsingin seudun ympäristöpalvelut -kuntayhtymä viestintäjohtaja Riitta-Liisa Hahtala puh. 040 593 6346 www.hsy.fi

Ennakkotiedote HSY:n hallituksen kokouksesta 15.3.201912.3.2019 14:32:41 EETTiedote

Helsingin seudun ympäristöpalvelut -kuntayhtymän hallituksen kokous pidetään perjantaina 15.3.2019. Kokouksen esityslista on nähtävissä osoitteessa http://hsy01.oncloudos.com/cgi/DREQUEST.PHP?page=meeting_frames Hallitus päättää muun muassa pääkaupunkiseudun ja Kirkkonummen jätehuoltomääräysten 31 §:n voimaantulon siirtämisestä. Voimaantulon siirtäminen koskee jätteiden kuormausaikojen muutosta. Lisäksi hallitus päättää polttoaineen toimitussopimuksen hyväksymisestä. HSY tiedottaa kokouksen jälkeen pääkaupunkiseudun ja Kirkkonummen jätehuoltomääräysten 31 §:n voimaantulon siirtämisestä, asia koskee jätteiden kuormausaikojen muutosta. Kokouksen pöytäkirja on nähtävissä em. osoitteessa perjantaina 15.9.2019. Ystävällisin terveisin Helsingin seudun ympäristöpalvelut -kuntayhtymä viestintäjohtaja Riitta-Liisa Hahtala puh. 040 593 6346 www.hsy.fi