HSY:n hallituksen kokous 16.6.2017

Helsingin seudun ympäristöpalvelut -kuntayhtymän hallituksen päätökset 16.6.2017

Hallitus päätti muun muassa pyytää lausunnon HSY:n alustavasta toiminta- ja taloussuunnitelmasta vuosille 2018–2020 Helsingin, Espoon, Vantaan ja Kauniaisten kaupungeilta.

Hallitus hyväksyi seuraavat hankesuunnitelmat:
‒ Viikinmäen jätevedenpuhdistamon hankesuunnitelma purkutunnelin kahdentamisesta välillä Viikinmäki–Viikki
‒ Viikinmäen jätevedenpuhdistamon tulopumppaamon saneerauksen hankesuunnitelma.

Hallitus päätti seuraavat hankinnat:
‒ Kuninkaanlähteen pohjavesilaitoksen rakennusurakka tilataan Skanska Infra Oy:ltä
‒ Hiekkaharjun vesitornin rakennusurakka tilataan YIT Rakennus Oy:ltä.

Hallitus sai tiedoksi muun muassa Helsingin seudun maankäytön, asumisen ja liikenteen MAL-sopimuksen vuoden 2016 seurantaraportin, ilmanlaadun pääkaupunkiseudulla vuonna 2016 ja keväällä 2017 sekä pääkaupunkiseudun tonttivarantokatsauksen vuodelle 2017.

HSY tiedottaa erillisellä tiedotteella Hiekkaharjun vesitornin rakennusurakasta ja pääkaupunkiseudun tonttivarantokatsauksesta vuodelle 2017.

Kokouksen pöytäkirja, jossa on lisää edellisistä sekä muut päätetyt asiat:

Helsingin seudun ympäristöpalvelut -kuntayhtymä
viestintäjohtaja Riitta-Liisa Hahtala
www.hsy.fi

Vesihuoltomaksujen muutokset vuonna 2018 – Kiinteistöjen jätehuoltomaksut pysyvät ennallaan20.10.2017 11:26Tiedote

Helsingin seudun ympäristöpalveluiden, HSY:n jäsenkunnissa vesihuollon käyttö-, perus- ja liittymismaksut nousevat keskimäärin yhden prosentin. Nostolla kustannetaan toimintavarmuutta turvaavia investointeja kuten uutta jätevedenpuhdistamoa. Nosto korottaa vesihuollon käyttömaksuja yhteensä kolme senttiä kuutiota kohden. Tämä tarkoittaa keskiverto-omakotiasujalle noin 11 sentin korotusta kuukaudessa. Vesihuollon palvelumaksut pysyvät ennallaan. Myös kiinteistöjen jätehuoltomaksut pysyvät ennallaan. Uudet maksut tulevat voimaan 1.1.2018.

HSY:n hallituksen kokous 20.10.201720.10.2017 10:42Tiedote

Helsingin seudun ympäristöpalvelut -kuntayhtymän hallituksen päätökset 20.10.2017 Hallitus päätti muun muassa esittää yhtymäkokouksen hyväksyttäväksi HSY:n toiminta- ja taloussuunnitelman vuosille 2018 - 2020 sekä vesihuollon ja jätehuollon hinnat 1.1.2018 alkaen. Hallitus sai tiedoksi muun muassa Blominmäen jätevedenpuhdistamohankkeen tilannekatsauksen 30.9.2017. HSY tiedottaa erillisellä tiedotteella vesihuollon ja jätehuollon hinnoista. Kokouksen pöytäkirja, jossa on lisää edellisistä sekä muut päätetyt asiat: http://dsjulkaisu.tjhosting.com/~hsy01/kokous/TELIMET.HTM Ystävällisin terveisinHelsingin seudun ympäristöpalvelut -kuntayhtymäviestintäjohtaja Riitta-Liisa Hahtalapuh. 040 593 6346www.hsy.fi

Ennakkotiedote HSY:n hallituksen kokouksesta 20.10.201718.10.2017 07:49Tiedote

Helsingin seudun ympäristöpalvelut -kuntayhtymän hallituksen kokous pidetään perjantaina 20.10.2017 Kokouksen esityslista on nähtävissä osoitteessahttp://dsjulkaisu.tjhosting.com/~hsy01/kokous/TELIMET.HTM Hallitus päättää muun muassa HSY:n toiminta- ja taloussuunnitelman esittämisestä yhtymäkokouksen hyväksyttäväksi vuosille 2018 - 2020 sekä vesihuollon ja jätehuollon hinnoista 1.1.2018 alkaen. Hallitus saa tiedoksi muun muassa Blominmäen jätevedenpuhdistamohankkeen tilannekatsauksen 30.9.2017. HSY tiedottaa kokouksen jälkeen talousarviosta ja vesihuollon sekä jätehuollon hinnoista. Kokouksen pöytäkirja on nähtävissä em. osoitteessa perjantaina 20.10.2017. Ystävällisin terveisinHelsingin seudun ympäristöpalvelut -kuntayhtymäviestintäjohtaja Riitta-Liisa Hahtalapuh. 040 593 6346www.hsy.fi