HSY:n hallituksen kokous 16.6.2017

Helsingin seudun ympäristöpalvelut -kuntayhtymän hallituksen päätökset 16.6.2017

Hallitus päätti muun muassa pyytää lausunnon HSY:n alustavasta toiminta- ja taloussuunnitelmasta vuosille 2018–2020 Helsingin, Espoon, Vantaan ja Kauniaisten kaupungeilta.

Hallitus hyväksyi seuraavat hankesuunnitelmat:
‒ Viikinmäen jätevedenpuhdistamon hankesuunnitelma purkutunnelin kahdentamisesta välillä Viikinmäki–Viikki
‒ Viikinmäen jätevedenpuhdistamon tulopumppaamon saneerauksen hankesuunnitelma.

Hallitus päätti seuraavat hankinnat:
‒ Kuninkaanlähteen pohjavesilaitoksen rakennusurakka tilataan Skanska Infra Oy:ltä
‒ Hiekkaharjun vesitornin rakennusurakka tilataan YIT Rakennus Oy:ltä.

Hallitus sai tiedoksi muun muassa Helsingin seudun maankäytön, asumisen ja liikenteen MAL-sopimuksen vuoden 2016 seurantaraportin, ilmanlaadun pääkaupunkiseudulla vuonna 2016 ja keväällä 2017 sekä pääkaupunkiseudun tonttivarantokatsauksen vuodelle 2017.

HSY tiedottaa erillisellä tiedotteella Hiekkaharjun vesitornin rakennusurakasta ja pääkaupunkiseudun tonttivarantokatsauksesta vuodelle 2017.

Kokouksen pöytäkirja, jossa on lisää edellisistä sekä muut päätetyt asiat:

Helsingin seudun ympäristöpalvelut -kuntayhtymä
viestintäjohtaja Riitta-Liisa Hahtala
www.hsy.fi

Aineettomien lahjojen suosio kasvaa pääkaupunkiseudulla – Jakamistalous vielä uutta11.12.2017 08:45Tiedote

Peräti kolmasosa pääkaupunkiseudun ja Kirkkonummen asukkaista suosii aineettomia lahjoja tavaran sijaan. Tämä selvisi Helsingin seudun ympäristöpalveluiden tänä syksynä tekemästä kyselystä, jossa asukkailta tiedusteltiin heidän jätteiden lajittelutottumuksiaan ja kiinnostusta ympäristöä kohtaan. Vuoden 2016 vastaavaan kyselyyn verrattuna aineettomien lahjojen suosio on kasvanut jopa kymmenen prosenttia.

HSY tehostaa biojätteen lajittelua yhdessä vuokra-asuntoyhtiöiden kanssa29.11.2017 09:11Tiedote

Helsingin seudun ympäristöpalvelut selvittää, kuinka biojätteen lajittelua kodeissa voisi tehostaa entisestään. Osaksi Suomen hallituksen kärkihankkeita valittu ”BIORENT – biojätteen lajittelun tehostaminen ja ruokahävikin vähentäminen vuokra-asuntokiinteistöissä” on HSY:n, vuokra-asuntoyhtiöiden ja ruokahävikkitoimijoiden yhteishanke. Mukana on HSY:n lisäksi valtakunnallisesti merkittävät vuokra-asuntoyhtiöt Kojamo Oyj ja Sato Oyj sekä uraauurtavaa työtä ruokahävikin vähentämisen puolesta tehneet From Waste to Taste ry ja Rhea Solutions Oy.

HSY:n hallituksen kokous 17.11.201717.11.2017 11:43Tiedote

Helsingin seudun ympäristöpalvelut -kuntayhtymän hallituksen päätökset 17.11.2017 Hallitus päätti muun muassa hankkia imu- ja painepesuautopalveluita ajalle 2018-2019 osioissa mainitussa toimeksiantojärjestyksessä seuravasti:‒ Osio 1: Delete Finland Oy ja Lassila &Tikanoja Oyj, ‒ Osio 2: Lassila &Tikanoja Oyj ja Delete Finland Oy, ‒ Osio 3, auto 5: Delete Finland Oy ja Lassila &Tikanoja Oyj,‒ Osio 3, auto 6: Eerola-Yhtiöt Oy ja Delete Finland Oy,‒ Osio 4: Eerola-Yhtiöt Oy ja Delete Finland Oy. Hallitus sai tiedoksi muun muassa hulevesisopimuksen tilannekatsauksen, Helsingin seudun maankäytön, asumisen ja liikenteen MAL-sopimuksen syksyn 2017 seurantakatsauksen ja pääkaupunkiseudun kasvihuonekaasupäästöt vuonna 2016. Kokouksen pöytäkirja, jossa on lisää edellisistä sekä muut päätetyt asiat: http://dsjulkaisu.tjhosting.com/~hsy01/kokous/TELIMET.HTM Ystävällisin terveisinHelsingin seudun ympäristöpalvelut -kuntayhtymäviestintäjohtaja Riitta-Liisa Hahtalapuh. 040 593 6346www.hsy.fi