HSY:n hallituksen kokous 25.5.2018

Helsingin seudun ympäristöpalvelut -kuntayhtymän hallituksen päätökset 25.5.2018

Hallitus päätti muun muassa hyväksyä Fortumin ja HSY:n välisen Fortumin energiantuotantohanketta koskevan sopimuksen ja vesihuollon maksurakenteen uudistuksen valmisteluohjeen.

Hallitus päätti seuraavista hankinnoista:
- Pasilan ja Ilmalan alueiden vesihuoltotunneleiden saneerausurakan urakoitsijaksi valittiin Destia Oy.
- Biojäte sekä lasi-, metalli- ja muovipakkausten keräykseen valittiin seuraavat urakoitsijat:
    o   biojäte Helsingin kantakaupungissa: Lassila & Tikanoja Oyj
    o   lasi- ja metallipakkaukset HSY:n alueella: Renonorden Oy
    o   muovipakkaukset HSY:n ja Kirkkonummen alueella: Remeo Oy.
- Bio- ja puutarhajätekompostin sekä jätevesilietekompostin seulontatyöt hankitaan Tokola Oy:ltä.

Lisäksi hallitus sai tiedoksi osavuosikatsauksen tammi - huhtikuulta 2018, pääkaupunkiseudun kasvihuonekaasupäästöt vuodelta 2017 ja HSY:n oman energiankulutuksen vuodelta 2017.

HSY tiedottaa erillisellä tiedotteella Fortumin ja HSY:n välisestä sopimuksesta, vesihuollon maksurakenteen uudistuksesta ja pääkaupunkiseudun kasvihuonekaasupäästöistä vuodelta 2017.

Kokouksen pöytäkirja, jossa on lisää edellisistä sekä muut päätetyt asiat:

Helsingin seudun ympäristöpalvelut -kuntayhtymä
viestintäjohtaja Riitta-Liisa Hahtala
www.hsy.fi

HSY:n hallituksen kokous 15.6.201815.6.2018 12:44Tiedote

Helsingin seudun ympäristöpalvelut -kuntayhtymän hallituksen päätökset 15.6.2018 Hallitus päätti muun muassa pyytää lausunnot Helsingin, Espoon, Vantaan ja Kauniaisten kaupungeilta koskien HSY:n alustavaa toiminta- ja taloussuunnitelmaa vuosille 2019–2021 sekä hyväksyä järjestelyt pakkausjätteiden jätehuollosta HSY:n toimialueella. Hallitus päätti seuraavista hankinnoista: - Länsi-Vantaan alueen vesihuollon saneerausurakan urakoitsijaksi valittiin Terrawise Oy - viemäreiden kuntotutkimus- ja vastaanottokuvausten ensimmäinen osio tilataan Lassila & Tikanoja Oyj:ltä ja toinen osio Eerola Yhtiöt Oy:ltä ajalla 7/2018–12/2020. Hallitus sai tiedoksi Helsingin seudun maankäytön, asumisen ja liikenteen MAL-sopimuksen 2016–2019 seurannan keväällä 2018. Kokouksen pöytäkirja, jossa on lisää edellisistä sekä muut päätetyt asiat: http://dsjulkaisu.tjhosting.com/~hsy01/kokous/TELIMET.HTM Ystävällisin terveisin Helsingin seudun ympäristöpalvelut -kuntayhtymä viestintäjohtaja Riitta-Liisa Hahtala puh.