HSY:n hallituksen päätökset 11.12.2020

Helsingin seudun ympäristöpalvelut -kuntayhtymän hallitus päätti muun muassa pyytää lausunnon pääkaupunkiseudun kaupungeilta Kestävän kaupunkielämän ohjelman luonnokseen sekä hyväksyä sopimuksen maanvuokrasta ja Ekomo-yhteistyöstä Suomen Paalauskeskus Oy:n kanssa. Hallitus päätti myös esittää valtion tukemassa asuntotuotannossa vuonna 2021 sovellettavien tonttien enimmäishinnat Asumisen rahoitus- ja kehittämiskeskus ARA:lle.

Hallitus päätti hyväksyä seuraavat hankesuunnitelmat:
- Kivikon vaarallisen jätteen varaston saneeraus ja laajennus
- Blominmäen mahdollistamat verkostojärjestelyt.

Hallitus päätti seuraavista hankinnoista:
- Blominmäen viemäritunneleiden Riimukallion ja Friisilän viemäriliitosten sekä Suomenojan pudotuskaivorakennuksen rakennusurakoitsijaksi valittiin GRK Infra Oy
- Marttilan alueen vesihuoltoverkostojen saneerausurakoitsijaksi valittiin Terrawise Oy
- turve kompostoinnin tukiaineeksi tilataan Kotkan Energia Oy.ltä.

HSY tiedottaa erillisellä tiedotteella Blominmäen rakennushankkeen etenemisestä ja Marttilan alueen vesihuoltoverkoston saneerauksesta.

Kokouksen esityslistassa olleet muut asiat päätettiin ehdotusten mukaisesti.

Kokouksen esityslista/pöytäkirja, jossa on lisää edellisistä sekä muut käsitellyt asiat:

Joulunalusajan terveisin
Helsingin seudun ympäristöpalvelut -kuntayhtymä
viestintäjohtaja Riitta-Liisa Hahtala
www.hsy.fi

Ennakkotiedote HSY:n hallituksen kokouksesta 22.1.202119.1.2021 16:15:28 EETTiedote

Helsingin seudun ympäristöpalvelut -kuntayhtymän hallituksen kokous pidetään perjantaina 22.1.2021 Kokouksen esityslista on nähtävissä osoitteessa https://hsy10.oncloudos.com/cgi/DREQUEST.PHP?page=meeting_frames Hallitus päättää muun muassa Kaivoksela - Myyrmäki päävesijohdon ja paineenkorotusaseman hankesuunnitelmasta sekä maa-alueen vuokraamisesta Ämmässuon ekoteollisuuskeskuksen alueelta Stena Recycling Oy:lle metalliromun vastaanottoa, välivarastointia ja käsittelyä varten. Hallitus päättää seuraavista hankinnoista: - urakoitsijan valinta tyhjentämään kotitalouksille tarkoitettujen vaarallisten jätteiden vastaanottopisteet ja kuljettamaan vaaralliset jätteet Kivikon jätepalvelukeskukseen - urakoitsijan valinta sekajätteiden keräys- ja kuljetustöihin Helsingin kantakaupunkiin ja Länsi-Helsinkiin - vedenpuhdistuslaitoksilla saostuskemikaalina käytettävän nestemäisen ferrisulfaatin hankinta - Laajalahti - Pohjois-Tapiola ja Riimukallio -urakan urakoitsijan valinta parantamaan jätevesi