HSY:n hallituksen päätökset 15.10.2021

Helsingin seudun ympäristöpalvelut -kuntayhtymän hallitus päätti muassa esittää seuraavat asiat yhtymäkokoukselle hyväksyttäviksi:

- toiminta- ja taloussuunnitelma vuosille 2022 - 2024
- valtuutus pitkäaikaiselle lainanotolle
- Kruunusillat-hankkeen toteutusvaiheen vesihuoltojärjestelyiden hankesuunnitelma.

Hallitus päätti hyväksyä HSY:n vesihuollon maksut ja palvelumaksuhinnaston sekä jätehuollon jätetaksan 1.1.2022 alkaen. Hallitus päätti hyväksyä myös seuraavat hankesuunnitelmat ja hankinnat:
- Finavian vedenjakelun varmuus ja Aviapoliksen kehittyminen -hankesuunnitelma
- Kivikon vaarallisen jätteen varaston saneerauksen ja laajennuksen rakennustöiden urakoitsijaksi valittiin Rakennusliike V. Mättölä Oy
- jätevesilietteen kuljetus jaksolla 2022 - 2023 tilataan Rauno Tarkkonen Oy:ltä.

Hallitus sai tiedoksi yhteenvedon jäsenkaupunkien lausunnoista HSY:n alustavaan toiminta- ja taloussuunnitelmaan vuosille 2022 - 2024, Blominmäen jätevedenpuhdistamohankkeen tilannekatsauksen 30.9.2021 sekä kotitalous- ja yhdyskuntajätteiden määrät ja kierrätysasteet vuonna 2020.

HSY tiedottaa erillisellä tiedotteella vesi- ja jätehuollon maksuista ja hinnoista sekä kotitalous- ja yhdyskuntajätteiden määristä ja kierrätysasteista vuonna 2020.

Kokouksen esityslista/pöytäkirja, jossa on lisää edellisistä sekä muut käsitellyt asiat:

Helsingin seudun ympäristöpalvelut -kuntayhtymä
viestintäjohtaja Riitta-Liisa Hahtala
www.hsy.fi

HSY:n hallituksen päätökset 19.11.202119.11.2021 10:41:05 EET | Tiedote

Helsingin seudun ympäristöpalvelut -kuntayhtymän hallitus päätti muun muassa hyväksyä seuraavat hankesuunnitelmat: - Mannerheimintien vesihuollon saneeraus ja hulevesien eriyttäminen välillä Töölönlahdenkatu - Reijolankatu - Suurpellon Kyläsepäntie asemakaava-alueen yleisten vesijohtojen ja viemäreiden rakentaminen - Ilmala 2 ylävesisäiliön vesikaton, ravintolan ja kokoustilojen saneeraus. Hallitus päätti seuraavat hankinnat: - Tikkurilan vanhan vesitornin purkaminen ja alueen ennallistaminen tilataan Fortum Waste Solutions Oy:ltä - laboratoriopalvelut jätevedenpuhdistukseen, vedenpuhdistukseen, jätteenkäsittelyyn ja ilmanlaadun keräinnäytteisiin liittyvien analyysien sekä talousvesinäytteiden ottoon hankitaan MetropoliLab Oy:ltä - kalkkituotteet veden- ja jäteveden puhdistuksen tarpeisiin hankitaan Nordkalk Oy Ab:ltä - urakoitsijaksi Otaniemen vesihuollon saneerauksen välillä Otakaari - Rakentajanaukio - Alvarinaukio valittiin VM Suomalainen Oy - urakoitsijaksi Kivistö - Koillis-Espoo

Ennakkotiedote HSY:n hallituksen kokouksesta 19.11.202116.11.2021 15:04:24 EET | Tiedote

Helsingin seudun ympäristöpalvelut -kuntayhtymän hallituksen kokous pidetään perjantaina 19.11.2021. Kokouksen esityslista on nähtävissä osoitteessa https://hsy10.oncloudos.com/cgi/DREQUEST.PHP?page=meeting_frames Hallitus päättää muun muassa seuraavista hankesuunnitelmista: - Mannerheimintien vesihuollon saneeraus ja hulevesien eriyttäminen välillä Töölönlahdenkatu - Reijolankatu - Suurpellon Kyläsepäntien asemakaava-alueen yleisten vesijohtojen ja viemäreiden rakentaminen - Ilmala 2 ylävesisäiliön vesikaton, ravintolan ja kokoustilojen saneeraus. Hallitus päättää seuraavista hankinnoista: - Tikkurilan vanhan vesitornin purku ja alueen ennallistaminen - laboratoriopalvelujen hankinta jätevedenpuhdistukseen, vedenpuhdistukseen, jätteenkäsittelyyn ja ilmanlaadun keräinnäytteisiin liittyvien analyysien sekä talousvesinäytteiden ottoon - kalkkituotteiden hankinta veden- ja jäteveden puhdistuksen tarpeisiin - urakoitsijan valinta Otaniemen vesihuollon saneerauksen välillä Otakaari - Rakent

HSY ja Kierrätyskeskus edistävät yhdessä kiertotaloutta – uudenlainen palvelupiste aukeaa marraskuussa9.11.2021 08:43:00 EET | Tiedote

HSY ja Kierrätyskeskus aloittavat uuden kiertotaloutta edistävän yhteistyön marraskuussa. Vantaan Koivukylän Kierrätyskeskuksen yhteyteen avataan uusi Sortti-pienasema. Se helpottaa kaupunkilaisia pääsemään kätevästi eroon ylimääräisistä tavaroistaan. Jos tavara ei kelpaa sellaisenaan uudelleenkäyttöön, sen voi jättää Sortti-pienasemalle hyödynnettäväksi raaka-aineena tai energiana.