HSY:n hallituksen päätökset 23.4.2021

Helsingin seudun ympäristöpalvelut -kuntayhtymän hallitus päätti muun muassa hyväksyä Blominmäen itäisen valuma-alueen viemäröinnin hankesuunnitelman ja Kivikon Sortti-aseman uudistamisen hankesuunnitelman. Hallitus hyväksyi myös Digitalisaatio-ohjelman ja CEB-pankin kanssa tehtävän rahoitussopimuksen.

Hallitus päätti seuraavat hankinnat:
- jätehuollon kuljetuspalveluiden IT-järjestelmän toimittajaksi valittiin CGI
- Ämmässuon eteläisen hyötykäyttökentän esirakentamistöiden urakoitsijaksi valittiin Louhintahiekka Oy
- vesijohtoverkostojen rakentamisessa ja kunnossapidossa tarvittavat aluemittakaivot hankitaan Oy Lining Ab:ltä
- Metsäpirtin kompostointikentällä tarvittavat työkonepalvelut tilataan Ekolannoite Oy:ltä.

Hallitus sai tiedoksi Blominmäen jätevedenpuhdistamohankkeen tilannekatsauksen maaliskuulta.

Kokouksessa käsitellyt muut asiat päätettiin ehdotusten mukaisesti, asia 11 muutetun esityksen mukaan.

HSY tiedottaa erillisillä tiedotteilla Blominmäen itäisen valuma-alueen viemäröinnin hankesuunnitelmasta ja Kivikon Sortti-aseman uudistamisen hankesuunnitelmasta.

Kokouksen esityslista/pöytäkirja, jossa on lisää edellisistä sekä muut käsitellyt asiat:

Helsingin seudun ympäristöpalvelut -kuntayhtymä
viestintäjohtaja Riitta-Liisa Hahtala
www.hsy.fi

HSY haluaa kiinteistöjen omistajat mukaan vesihuollon aluesaneeraukseen26.4.2021 06:00:00 EEST | Tiedote

Helsingin seudun ympäristöpalvelut HSY aloittaa toukokuun alussa vesihuoltoverkoston saneerauksen Pitäjänmäen, Marttilan ja Reimarlan alueilla. Hankkeessa testataan uutta aluesaneerauksen toimintamallia, jossa myös kiinteistönomistajille tarjotaan mahdollisuus kunnostaa omat tonttijohtonsa HSY:n urakan yhteydessä. Mukaan lähteville kiinteistönomistajille on tarjolla erityinen taloudellinen etu.