HSY:n hallituksen päätökset 24.9.2021

Hallitus päätti seuraavista hankesuunnitelmista:

• Orapihlajantien ja Paatsamatien alueen vesihuollon hankesuunnitelma
  • Tikkurilan vedenjakelun turvaaminen ja alueen vesihuollon kehittämisen hankesuunnitelma
  • Korppaanmäentien ja Vanhan Ruskeasuon alueen vesihuollon hankesuunnitelma.

Hallitus päätti lisäksi vesihuollon toimialajohtajan viran auki julkistamisesta.

Lisäksi hallitus sai tiedoksi HSY:n osavuosikatsauksen 1.1.–31.8.2021, Helsingin seudun uuden maankäytön, asumisen ja liikenteen MAL-sopimuksen 2020–2031 ensimmäisen sopimusvuoden seurantaraportin sekä arvioinnin Pääkaupunkiseudun ilmastonmuutokseen sopeutumisen strategian toteutumisesta.

Kokouksessa käsitellyt muut asiat päätettiin ehdotusten mukaisesti.

Kokouksen esityslista/pöytäkirja, jossa on lisää edellisistä sekä muut käsitellyt asiat:

ryhmäpäällikkö Leena Mikkonen-Young, puh. 045 657 8744

HSY:n hallituksen päätökset 15.10.202115.10.2021 10:54:16 EEST | Tiedote

Helsingin seudun ympäristöpalvelut -kuntayhtymän hallitus päätti muassa esittää seuraavat asiat yhtymäkokoukselle hyväksyttäviksi: - toiminta- ja taloussuunnitelma vuosille 2022 - 2024 - valtuutus pitkäaikaiselle lainanotolle - Kruunusillat-hankkeen toteutusvaiheen vesihuoltojärjestelyiden hankesuunnitelma. Hallitus päätti hyväksyä HSY:n vesihuollon maksut ja palvelumaksuhinnaston sekä jätehuollon jätetaksan 1.1.2022 alkaen. Hallitus päätti hyväksyä myös seuraavat hankesuunnitelmat ja hankinnat: - Finavian vedenjakelun varmuus ja Aviapoliksen kehittyminen -hankesuunnitelma - Kivikon vaarallisen jätteen varaston saneerauksen ja laajennuksen rakennustöiden urakoitsijaksi valittiin Rakennusliike V. Mättölä Oy - jätevesilietteen kuljetus jaksolla 2022 - 2023 tilataan Rauno Tarkkonen Oy:ltä. Hallitus sai tiedoksi yhteenvedon jäsenkaupunkien lausunnoista HSY:n alustavaan toiminta- ja taloussuunnitelmaan vuosille 2022 - 2024, Blominmäen jätevedenpuhdistamohankkeen tilannekatsauksen 30.9.2021

Ennakkotiedote HSY:n hallituksen kokouksesta 15.10.202112.10.2021 16:06:22 EEST | Tiedote

Helsingin seudun ympäristöpalvelut -kuntayhtymän hallituksen kokous pidetään perjantaina 15.10.2021. Kokouksen esityslista on nähtävissä osoitteessa https://hsy10.oncloudos.com/cgi/DREQUEST.PHP?page=meeting_frames Hallitus päättää muun muassa seuraavien asioiden esittämisestä yhtymäkokouksen hyväksyttäväksi: - toiminta- ja taloussuunnitelma vuosille 2022 - 2024 - valtuutus pitkäaikaiselle lainanotolle - Kruunusillat-hankkeen toteutusvaiheen vesihuoltojärjestelyiden hankesuunnitelma. Hallitus päättää HSY:n vesihuollon maksujen ja palvelumaksuhinnaston sekä jätehuollon jätetaksan hyväksymisestä 1.1.2022 alkaen ja seuraavista hankesuunnitelmista ja hankinnoista: - Finavian vedenjakelun varmuus ja Aviapoliksen kehittyminen -hankesuunnitelma - Kivikon vaarallisen jätteen varaston saneerauksen ja laajennuksen rakennustöiden urakoitsija - jätevesilietteen kuljetus ajanjaksolle 2022 - 2023. Lisäksi hallitus saa tiedoksi yhteenvedon jäsenkaupunkien lausunnoista HSY:n alustavaan toiminta- ja tal

Tuulettuva jäteastia tyhjennetään vain tilauksesta – HSY etsii keinoja pidentää biojäteastian tyhjennysväliä11.10.2021 08:00:00 EEST | Tiedote

Helsingin seudun ympäristöpalvelut kokeilee uudenlaista tuulettuvaa biojäteastiaa 150 pientalolla. Kokeilussa selvitetään, voisiko uuden astian avulla pidentää biojäteastian tyhjennysväliä nykyisestä kahdesta viikosta. Lähes viisinkertainen määrä asukkaita haki mukaan vuoden kestävään maksuttomaan kokeiluun. Uudet jäteastiat saapuivat kokeilijoiden pihoille syyskuun lopussa.