HSY:n hallituksen päätökset 25.3.2022

Helsingin seudun ympäristöpalvelut -kuntayhtymän hallitus päätti muun muassa hyväksyä osaltaan tilikauden tuloksen käsittelyn ja tilinpäätöksen.

Hallitus päätti hyväksyä seuraavat hankesuunnitelmat ja hankinnat:
- vesihuollon rakentamisen hankesuunnitelma välillä Rastaala-Juvanmalmi
- Vantaan Luhtitien alueen vesihuollon hankesuunnitelma
- Ilmala 2 vesitornin vesikaton saneerauksen urakoitsijaksi valittiin Skanska Infra Oy Laitosrakentaminen
- Vantaan Långmossenin, Fazerintien ja Länsimäentien vesihuollon rakentamisen urakoitsijaksi valittiin VM Suomalainen Oy
- Metsäpirtin kompostointikentän työkonepalvelut tilataan Suomen Ekolannoite Oy:ltä
- Ämmässuon tasausaltaan rakennusteknisten töiden urakoitsijaksi valittiin SRV Infra Oy.

Hallitus sai tiedoksi vuoden 2021 henkilöstökertomuksen sekä HSY:n kasvihuonekaasupäästöt ja energiankulutuksen vuonna 2021.

Kokouksessa käsitellyt muut asiat päätettiin ehdotusten mukaisesti.

HSY tiedottaa erillisellä tiedotteella HSY:n kasvihuonekaasupäästöistä ja energiankulutuksesta vuonna 2021.

Kokouksen esityslista/pöytäkirja, jossa on lisää edellisistä sekä muut käsitellyt asiat:

Helsingin seudun ympäristöpalvelut -kuntayhtymä
viestintäjohtaja Riitta-Liisa Hahtala
www.hsy.fi

Uudet biojäteastiat helpottavat lajittelua pienkiinteistöillä11.5.2022 08:15:00 EEST | Tiedote

Helsingin seudun ympäristöpalvelut HSY testaa erilaisia biojäteastiavaihtoehtoja, jotta varsinkin 1–4 asunnon pienkiinteistöjen jätteiden lajittelu olisi tulevaisuudessa helpompaa. HSY kokeilee tällä hetkellä yhteistyössä asukkaiden kanssa tuulettuvaa biojäteastiaa sekä jäteautoon tyhjennettävää kompostoria. Molempien kokeiluun osallistuu yhteensä noin 400 pääkaupunkiseudun pienkiinteistötaloutta. Uuden jätelain myötä biojätteen lajittelu tulee jatkossa koskemaan kaikenkokoisia asuinkiinteistöjä, joten erilaiset lajitteluvaihtoehdot parantavat kierrätysastetta ja parhaimmillaan vähentävät asukkaiden kustannuksia.