HSY:n hallituksen päätökset 28.5.2021

Helsingin seudun ympäristöpalvelut -kuntayhtymän hallitus päätti muun muassa julkistaa toimitusjohtajan viran julkisesti haettavaksi ja hyväksyä Kestävän kaupunkielämän ohjelman. Hallitus päätti myös hyväksyä seuraavat hankesuunnitelmat: Kalasatamasta Pasilaan -raitiotiehankkeen vesihuollon liittyvien valmistelevien töiden hankesuunnitelma ja Kruunusillat -raitiotiehankkeen vesihuoltoon liittyvien valmistelevien töiden hankesuunnitelma.

HSY:n hallitus päätti seuraavat hankinnat:
- investointeihin ja kunnossapitoon liittyvät konsulttipalvelut hankitaan 14 eri käyttötarkoitukseen yhteensä 25 eri tarjoajalta. Lista valituista puitesopimuskumppaneista löytyy pöytäkirjan liitteestä.
- Metsäpirtin lietekompostin seostaminen ja seulonta kasvualustoiksi tilataan Ralf Ajalin Oy:ltä
- urakoitsijaksi viemäreiden ja vesijohtojen saneeraukseen auki kaivamalla Espoossa Kuitinmäentie-Isoistentie välisellä alueella, Olarin kaupunginosassa valitaan VM Suomalainen Oy
- HSY:n tarvitsemat palopostit tilataan Onninen Oy:ltä.

Hallitus sai tiedoksi osavuosikatsauksen tammi-huhtikuulta, Ilmanlaadun pääkaupunkiseudulla vuodelta 2020 ja pääkaupunkiseudun kasvihuonekaasupäästöt vuodelta 2020.

Kokouksessa käsitellyt muut asiat päätettiin ehdotusten mukaisesti.

HSY tiedottaa erillisellä tiedotteella pääkaupunkiseudun kasvihuonekaasupäästöistä vuodelta 2020.

Kokouksen esityslista/pöytäkirja, jossa on lisää edellisistä sekä muut käsitellyt asiat:

Helsingin seudun ympäristöpalvelut -kuntayhtymä
viestintäjohtaja Riitta-Liisa Hahtala
www.hsy.fi

Kulutuksen kasvihuonekaasupäästöjä arvioidaan pääkaupunkiseudulla2.6.2021 09:22:39 EEST | Tiedote

Kulutusperäiset ilmastopäästöt muodostavat noin puolet suomalaisten kokonaishiilijalanjäljestä, mutta tietoa niistä on tuotettu toistaiseksi vähän. Kulutusperäisiä päästöjä syntyy esimerkiksi ruoantuotannosta ja matkailusta. HSY:n valmistelemassa Kestävän kaupunkielämän ohjelmassa on yhtenä toimenpiteenä arvioida ensimmäistä kertaa näitä kuluttamisen välillisiä päästöjä.