HSY:n pääkonttori ja vesihuollon asiakaspalvelut muuttavat Ilmalaan tammikuussa 2018

Helsingin seudun ympäristöpalvelut HSY yhdistää pääkonttorinsa sekä vesihuollon asiakaspalvelun yhteen osoitteeseen Ilmalantori 1:een. Helsingin Ilmalaan valmistuvaan uuteen monitilatoimistoon muuttaa henkilöstöä viidestä eri toimipisteestä.

‒ Tavoitteenamme on parantaa sisäistä vuorovaikutusta ja tätä myöten tehostaa myös työntekoa. Uudet tilat ja uusi työn tyyli mahdollistavat lisäksi paremman otteen digitalisaatioon. Olemme tähän asti olleet Pasilassa kolmessa eri toimistotalossa ja vesihuollon asiakaspalvelu on ollut hajautettuna Helsingissä, Espoossa ja Vantaalla, toteaa toimitusjohtaja Raimo Inkinen.

Hartela mainostaa rakentamaansa toimistotaloa ekologisen rakentamisen edelläkävijänä. Rakennus on lähes nollaenergiatalo, jonka minimaalinen energiatarve katetaan uusiutuvalla energialla. Valmistuessaan se on Suomen ensimmäinen EU-määräykset täyttävä hiilineutraali julkinen rakennus.

‒ Uusi pääkonttori toteuttaa hyvin HSY:n ympäristöarvoja niin rakentamistapansa kuin sijaintinsa puolesta. Erinomainen sijainti Ilmalan juna-aseman vieressä tekee siitä helposti saavutettavan julkisilla kulkuneuvoilla. Omalle henkilöstöllemme olemme rakennuttaneet ylimääräisiä sosiaalitiloja, ja kannustamme kaikkia pyöräilemään tai lenkkeilemään töihin, Inkinen sanoo.

HSY:ltä jää muuton jälkeen tyhjiä toimitiloja Asemapäällikönkadun kahteen osoitteeseen.

‒ Nykyisistä tiloistamme merkittävä osa on vuokratiloja, joiden sopimukset päättyvät, osa siirtyy HSL:n käyttöön ja loput joko myydään tai vuokrataan. Joku pienempi toimija saa sieltä erinomaisia työskentelytiloja itselleen, Inkinen uskoo.

Toimitusjohtaja Raimo Inkinen, puh. 045 635 7741, raimo.inkinen(at)hsy.fi
Tukipalvelujen tulosaluejohtaja Tuija Räty, puh. 050 511 1639, tuija.raty(at)hsy.fi

HSY:n hallituksen kokous 15.6.201815.6.2018 12:44Tiedote

Helsingin seudun ympäristöpalvelut -kuntayhtymän hallituksen päätökset 15.6.2018 Hallitus päätti muun muassa pyytää lausunnot Helsingin, Espoon, Vantaan ja Kauniaisten kaupungeilta koskien HSY:n alustavaa toiminta- ja taloussuunnitelmaa vuosille 2019–2021 sekä hyväksyä järjestelyt pakkausjätteiden jätehuollosta HSY:n toimialueella. Hallitus päätti seuraavista hankinnoista: - Länsi-Vantaan alueen vesihuollon saneerausurakan urakoitsijaksi valittiin Terrawise Oy - viemäreiden kuntotutkimus- ja vastaanottokuvausten ensimmäinen osio tilataan Lassila & Tikanoja Oyj:ltä ja toinen osio Eerola Yhtiöt Oy:ltä ajalla 7/2018–12/2020. Hallitus sai tiedoksi Helsingin seudun maankäytön, asumisen ja liikenteen MAL-sopimuksen 2016–2019 seurannan keväällä 2018. Kokouksen pöytäkirja, jossa on lisää edellisistä sekä muut päätetyt asiat: http://dsjulkaisu.tjhosting.com/~hsy01/kokous/TELIMET.HTM Ystävällisin terveisin Helsingin seudun ympäristöpalvelut -kuntayhtymä viestintäjohtaja Riitta-Liisa Hahtala puh.

Ennakkotiedote HSY:n hallituksen kokouksesta 15.6.2018.12.6.2018 14:02Tiedote

Helsingin seudun ympäristöpalvelut -kuntayhtymän hallituksen kokous pidetään perjantaina 15.6.2018. Kokouksen esityslista on nähtävissä osoitteessa http://dsjulkaisu.tjhosting.com/~hsy01/kokous/TELIMET.HTM Hallitus päättää muun muassa lausunnon pyytämisestä Helsingin, Espoon, Vantaan ja Kauniaisten kaupungeilta koskien HSY:n alustavaa toiminta- ja taloussuunnitelmaa vuosille 2019–2021 sekä kierrätyspisteiden pakkausjätteiden jätehuollosta HSY:n toimialueella. Hallitus päättää seuraavista hankinnoista:  - Länsi-Vantaan alueen vesihuollon saneerausurakan urakoitsija  - viemäreiden kuntotutkimus- ja vastaanottokuvaukset ajalle 7/2018–12/2020. Hallitus saa tiedoksi Helsingin seudun maankäytön, asumisen ja liikenteen MAL-sopimuksen 2016–2019 seurannan keväällä 2018. HSY tiedottaa kokouksen jälkeen viemäreiden kuntotutkimuksista. Kokouksen pöytäkirja on nähtävissä em. osoitteessa perjantaina 15.6.2018. Ystävällisin terveisin Helsingin seudun ympäristöpalvelut -kuntayhtymä viestintäjohtaja