HSY:n pääkonttori ja vesihuollon asiakaspalvelut muuttavat Ilmalaan tammikuussa 2018

Helsingin seudun ympäristöpalvelut HSY yhdistää pääkonttorinsa sekä vesihuollon asiakaspalvelun yhteen osoitteeseen Ilmalantori 1:een. Helsingin Ilmalaan valmistuvaan uuteen monitilatoimistoon muuttaa henkilöstöä viidestä eri toimipisteestä.

‒ Tavoitteenamme on parantaa sisäistä vuorovaikutusta ja tätä myöten tehostaa myös työntekoa. Uudet tilat ja uusi työn tyyli mahdollistavat lisäksi paremman otteen digitalisaatioon. Olemme tähän asti olleet Pasilassa kolmessa eri toimistotalossa ja vesihuollon asiakaspalvelu on ollut hajautettuna Helsingissä, Espoossa ja Vantaalla, toteaa toimitusjohtaja Raimo Inkinen.

Hartela mainostaa rakentamaansa toimistotaloa ekologisen rakentamisen edelläkävijänä. Rakennus on lähes nollaenergiatalo, jonka minimaalinen energiatarve katetaan uusiutuvalla energialla. Valmistuessaan se on Suomen ensimmäinen EU-määräykset täyttävä hiilineutraali julkinen rakennus.

‒ Uusi pääkonttori toteuttaa hyvin HSY:n ympäristöarvoja niin rakentamistapansa kuin sijaintinsa puolesta. Erinomainen sijainti Ilmalan juna-aseman vieressä tekee siitä helposti saavutettavan julkisilla kulkuneuvoilla. Omalle henkilöstöllemme olemme rakennuttaneet ylimääräisiä sosiaalitiloja, ja kannustamme kaikkia pyöräilemään tai lenkkeilemään töihin, Inkinen sanoo.

HSY:ltä jää muuton jälkeen tyhjiä toimitiloja Asemapäällikönkadun kahteen osoitteeseen.

‒ Nykyisistä tiloistamme merkittävä osa on vuokratiloja, joiden sopimukset päättyvät, osa siirtyy HSL:n käyttöön ja loput joko myydään tai vuokrataan. Joku pienempi toimija saa sieltä erinomaisia työskentelytiloja itselleen, Inkinen uskoo.

Toimitusjohtaja Raimo Inkinen, puh. 045 635 7741, raimo.inkinen(at)hsy.fi
Tukipalvelujen tulosaluejohtaja Tuija Räty, puh. 050 511 1639, tuija.raty(at)hsy.fi

HSY uudistaa jätehuoltomääräykset ja parantaa lajittelumahdollisuuksia14.9.2018 10:29Tiedote

Helsingin seudun ympäristöpalvelut HSY parantaa kotitalouksien lajittelumahdollisuuksia entisestään uudistamalla pääkaupunkiseutua ja Kirkkonummea koskevat jätehuoltomääräykset. Vuonna 2021 biojätettä, muovi-, lasi- ja kartonkipakkauksia sekä pienmetallia kerätään kiinteistöistä, joissa on vähintään viisi huoneistoa. Uudistuksella vastataan EU:n ja Suomen valtakunnallisiin kierrätystavoitteisiin.

HSY:n hallituksen kokous 14.9.201814.9.2018 10:28Tiedote

Helsingin seudun ympäristöpalvelut -kuntayhtymän hallituksen päätökset 14.9.2018 Hallitus päätti muun muassa lähettää pääkaupunkiseudun ja Kirkkonummen yleisiä jätehuoltomääräyksiä koskevan ehdotuksen laajalle lausuntokierrokselle sekä kuultavaksi. Hallitus päätti valita sako- ja umpikaivojen tyhjennykseen ja lietteen kuljetukseen Helsingin urakka-alueelle Eerola-Yhtiöt Oy:n ja Vantaan urakka-alueille Lassila & Tikanoja Oyj:n. Hallitus päätti osaltaan hyväksyä Pitkäkosken vedenpuhdistuslaitoksen prosessien perusparannuksen ja kapasiteetin noston hankesuunnitelman. Suunnitelman lopullisen hyväksynnän tekee HSY:n yhtymäkokous. Hallitus sai tiedoksi muun muassa yhteenvedon jäsenkaupunkien lausunnoista HSY:n strategialuonnokseen vuodelle 2025, investointistrategioihin ja investointiohjelmiin 2019–2028 sekä alustavaan toiminta- ja taloussuunnitelmaan 2019–2021. HSY tiedottaa erillisellä tiedotteella lausunnolle lähtevistä pääkaupunkiseudun ja Kirkkonummen yleisiä jätehuoltomääräyksistä. Kok