HSY:n pääkonttori ja vesihuollon asiakaspalvelut muuttavat Ilmalaan tammikuussa 2018

Helsingin seudun ympäristöpalvelut HSY yhdistää pääkonttorinsa sekä vesihuollon asiakaspalvelun yhteen osoitteeseen Ilmalantori 1:een. Helsingin Ilmalaan valmistuvaan uuteen monitilatoimistoon muuttaa henkilöstöä viidestä eri toimipisteestä.

‒ Tavoitteenamme on parantaa sisäistä vuorovaikutusta ja tätä myöten tehostaa myös työntekoa. Uudet tilat ja uusi työn tyyli mahdollistavat lisäksi paremman otteen digitalisaatioon. Olemme tähän asti olleet Pasilassa kolmessa eri toimistotalossa ja vesihuollon asiakaspalvelu on ollut hajautettuna Helsingissä, Espoossa ja Vantaalla, toteaa toimitusjohtaja Raimo Inkinen.

Hartela mainostaa rakentamaansa toimistotaloa ekologisen rakentamisen edelläkävijänä. Rakennus on lähes nollaenergiatalo, jonka minimaalinen energiatarve katetaan uusiutuvalla energialla. Valmistuessaan se on Suomen ensimmäinen EU-määräykset täyttävä hiilineutraali julkinen rakennus.

‒ Uusi pääkonttori toteuttaa hyvin HSY:n ympäristöarvoja niin rakentamistapansa kuin sijaintinsa puolesta. Erinomainen sijainti Ilmalan juna-aseman vieressä tekee siitä helposti saavutettavan julkisilla kulkuneuvoilla. Omalle henkilöstöllemme olemme rakennuttaneet ylimääräisiä sosiaalitiloja, ja kannustamme kaikkia pyöräilemään tai lenkkeilemään töihin, Inkinen sanoo.

HSY:ltä jää muuton jälkeen tyhjiä toimitiloja Asemapäällikönkadun kahteen osoitteeseen.

‒ Nykyisistä tiloistamme merkittävä osa on vuokratiloja, joiden sopimukset päättyvät, osa siirtyy HSL:n käyttöön ja loput joko myydään tai vuokrataan. Joku pienempi toimija saa sieltä erinomaisia työskentelytiloja itselleen, Inkinen uskoo.

Toimitusjohtaja Raimo Inkinen, puh. 045 635 7741, raimo.inkinen(at)hsy.fi
Tukipalvelujen tulosaluejohtaja Tuija Räty, puh. 050 511 1639, tuija.raty(at)hsy.fi

Aineettomien lahjojen suosio kasvaa pääkaupunkiseudulla – Jakamistalous vielä uutta11.12.2017 08:45Tiedote

Peräti kolmasosa pääkaupunkiseudun ja Kirkkonummen asukkaista suosii aineettomia lahjoja tavaran sijaan. Tämä selvisi Helsingin seudun ympäristöpalveluiden tänä syksynä tekemästä kyselystä, jossa asukkailta tiedusteltiin heidän jätteiden lajittelutottumuksiaan ja kiinnostusta ympäristöä kohtaan. Vuoden 2016 vastaavaan kyselyyn verrattuna aineettomien lahjojen suosio on kasvanut jopa kymmenen prosenttia.