HSY:n pääkonttori ja vesihuollon asiakaspalvelut muuttavat Ilmalaan tammikuussa 2018

Helsingin seudun ympäristöpalvelut HSY yhdistää pääkonttorinsa sekä vesihuollon asiakaspalvelun yhteen osoitteeseen Ilmalantori 1:een. Helsingin Ilmalaan valmistuvaan uuteen monitilatoimistoon muuttaa henkilöstöä viidestä eri toimipisteestä.

‒ Tavoitteenamme on parantaa sisäistä vuorovaikutusta ja tätä myöten tehostaa myös työntekoa. Uudet tilat ja uusi työn tyyli mahdollistavat lisäksi paremman otteen digitalisaatioon. Olemme tähän asti olleet Pasilassa kolmessa eri toimistotalossa ja vesihuollon asiakaspalvelu on ollut hajautettuna Helsingissä, Espoossa ja Vantaalla, toteaa toimitusjohtaja Raimo Inkinen.

Hartela mainostaa rakentamaansa toimistotaloa ekologisen rakentamisen edelläkävijänä. Rakennus on lähes nollaenergiatalo, jonka minimaalinen energiatarve katetaan uusiutuvalla energialla. Valmistuessaan se on Suomen ensimmäinen EU-määräykset täyttävä hiilineutraali julkinen rakennus.

‒ Uusi pääkonttori toteuttaa hyvin HSY:n ympäristöarvoja niin rakentamistapansa kuin sijaintinsa puolesta. Erinomainen sijainti Ilmalan juna-aseman vieressä tekee siitä helposti saavutettavan julkisilla kulkuneuvoilla. Omalle henkilöstöllemme olemme rakennuttaneet ylimääräisiä sosiaalitiloja, ja kannustamme kaikkia pyöräilemään tai lenkkeilemään töihin, Inkinen sanoo.

HSY:ltä jää muuton jälkeen tyhjiä toimitiloja Asemapäällikönkadun kahteen osoitteeseen.

‒ Nykyisistä tiloistamme merkittävä osa on vuokratiloja, joiden sopimukset päättyvät, osa siirtyy HSL:n käyttöön ja loput joko myydään tai vuokrataan. Joku pienempi toimija saa sieltä erinomaisia työskentelytiloja itselleen, Inkinen uskoo.

Toimitusjohtaja Raimo Inkinen, puh. 045 635 7741, raimo.inkinen(at)hsy.fi
Tukipalvelujen tulosaluejohtaja Tuija Räty, puh. 050 511 1639, tuija.raty(at)hsy.fi

Blominmäen jätevedenpuhdistamon viemäritunneleiden eteläisimmän osuuden louhinta käynnistyy14.12.2018 10:21Tiedote

Espoon Blominmäkeen parhaillaan rakentuvan uuden jätevedenpuhdistamon tulo- ja purkuviemäritunnelit louhitaan nykyisen Suomenojan jätevedenpuhdistamon alueen ja Blominmäen välille. Helsingin seudun ympäristöpalvelut HSY:n hallitus valitsi Finnoon alueelle sijoittuvan louhinnan urakoitsijaksi SRV Infra Oy:n ja Pohjolan Kalliotyö Oy:n työyhteenliittymän noin 20 miljoonan euron vertailuhinnalla. - Urakkaan sisältyy kallion sisään rakennettava suuri pumppaamotila, jolla varaudumme ilmastonmuutokseen, kertoo toimitusjohtaja Raimo Inkinen. Jos merenpinta nousee selvästi nykyisestä ja samaan aikaan puhdistamolle tulee paljon jätevettä, voidaan pumppaamon avulla varmistaa puhdistetun jäteveden virtaamaa meripurkutunneliin, hän tarkentaa. Normaalitilanteessa rakennettava pumppaamo palvelee lämmön talteenottoa puhdistetusta jätevedestä. Vesi pumpataan Fortumin voimalaitosalueen lämpöpumppulaitokselle, jossa lämpö otetaan talteen ja vesi palautuu Blominmäen meripurkutunneliin. Näin jätevesi saada