HSY:n uusi hallitus ja tarkastuslautakunta on valittu

Helsingin seudun ympäristöpalveluiden yhtymäkokous valitsi kokouksessaan 21.8.2017 HSY:n uuden hallituksen ja tarkastuslautakunnan nelivuotiskaudeksi 2017-21. Toimielinten kokoonpano määräytyy HSY:n perussopimuksen mukaisesti jäsenkuntien asukaslukujen ja kunnallisvaalien tuloksen perusteella. Kokoonpanossa on otettu huomioon myös sukupuolten välinen tasa-arvo.

Hallituksen puheenjohtajaksi helsinkiläinen Mia Nygård (kok.)

Hallitus vastaa kuntalain mukaisesti HSY:n hallinnosta ja taloudenhoidosta sekä yhtymäkokouksen päätösten valmistelusta, täytäntöönpanosta ja laillisuuden valvonnasta. Hallitus valvoo HSY:n etua, edustaa kuntayhtymää ja käyttää sen puhevaltaa. Se myös edustaa HSY:tä työnantajana ja vastaa henkilöstöpolitiikasta. Lisäksi hallitus vastaa HSY-konsernin omistajaohjauksesta.

Hallitus koostuu 14 varsinaisesta jäsenestä, jokaisella jäsenellä on henkilökohtainen varajäsen. Jäsenistä seitsemän on Helsingistä, kolme Espoosta, kolme Vantaalta ja yksi Kauniaisista.

Hallituksen jäseniksi ja varajäseniksi valittiin seuraavat henkilöt:

Mia Nygård (kok.), puheenjohtaja, varajäsen Joona Haavisto (kok.)
Atte Harjanne (vihr.), varapuheenjohtaja, varajäsen Aino Tuominen (vihr.)
Johanna Krabbe (kok.), varajäsen Samu Ihalainen (kok.)
Matti Niiranen (kok.), varajäsen Emilia Knaapi (kok.)
Amanda Pasanen (vihr.), varajäsen Jussi Airaksinen (vihr.)
Markku Saarikangas (ps.), varajäsen Taisto Miettinen (ps./Kauniainen)
Antti Vuorela (sd.), varajäsen Anna-Mari Kantola (sd.)

Espoo
Kari Kuusisto (kok.), varajäsen Marja Ahola (kok.)
Kirsi Louhelainen (vihr.), varajäsen Timo Lahti (vihr.)
Anders Portin (r.), varajäsen Anna Jungner-Nordgren (r./Helsinki)

Vantaa
Tarmo Parviainen (sd.), varajäsen Hannele Kerola (sd./Espoo)
Maija Rautavaara (vihr.), varajäsen Antti Annala (vihr.)
Kati Tyystjärvi (vas.), varajäsen Tuomas Suihkonen (vas.)

Kauniainen
Minna Korpela (kok.), varajäsen Markku Weckman (kok./Vantaa)

Tarkastuslautakunnan puheenjohtajaksi vantaalainen Eero Ahola (kok.)

Tarkastuslautakunta huolehtii kuntayhtymän hallinnon ja talouden tarkastuksen järjestämisestä ja kuntalain mukaisen arvioinnin suorittamisesta. Lautakunta koostuu seitsemästä jäsenestä ja heidän varajäsenistään.

Tarkastuslautakunnan jäseniksi ja varajäseniksi valittiin seuraavat henkilöt:

Juha Levo (kok.), varajäsen Iida Aarnio (kok.)
Antti Vainionpää (vas.), varajäsen Liisa McDermott (vas./Espoo)

Espoo
Tiina Pursula, varapuheenjohtaja (vihr.), varajäsen Jarkko Pietikäinen (vihr./Helsinki)
Aarno Turunen (sd.), varajäsen Arja Salo (sd./Helsinki)

Vantaa
Eero Ahola, puheenjohtaja (kok.), varajäsen Raija Virta (kok.)
Hanna-Leena Laitinen, (vihr.), varajäsen Antti Auvinen (vihr.)

Kauniainen
Sari Mutka (kok.), varajäsen Lauri Ant-Wuorinen (kok.)

Kokouksen pöytäkirja on nähtävissä tiistaina 22.8.2017 osoitteessa

Toimitusjohtaja Raimo Inkinen, puh. 045 635 7741

Helsingin seudun ympäristöpalvelut -kuntayhtymä
viestintäjohtaja Riitta-Liisa Hahtala
www.hsy.fi

HSY:n hallituksen kokous 16.2.201816.2.2018 10:25Tiedote

Helsingin seudun ympäristöpalvelut -kuntayhtymän hallituksen päätökset 16.2.2018 Hallitus päätti muun muassa valita Kivikon jätepalvelukeskuksen siirtokuormausaseman ja vanhan toimistorakennuksen saneerauksen urakoitsijaksi Sähköarina Oy:n. Hallitus sai tiedoksi pääkaupunkiseudun ilmastonmuutokseen sopeutumisen strategian toteutumisen vuonna 2016. HSY tiedottaa erillisellä tiedotteella ilmastonmuutoksen sopeutumisen strategian toteutumisesta. Kokouksen pöytäkirja, jossa on lisää edellisistä sekä muut päätetyt asiat: http://dsjulkaisu.tjhosting.com/~hsy01/kokous/TELIMET.HTM Ystävällisin terveisin Helsingin seudun ympäristöpalvelut -kuntayhtymä viestintäjohtaja Riitta-Liisa Hahtala puh. 09 1561 2412, 040 593 6346 www.hsy.fi

HSY palkitsi Hilton Helsinki Strandin ja erityisopettaja Jukka-Pekka Anttisen jätteen vähentämisestä15.2.2018 13:58Tiedote

Helsingin seudun ympäristöpalvelut HSY on jakanut Vuoden Petraaja 2017 -palkinnon Hilton Helsinki Strandille. Lisäksi Käpylän peruskoulun erityisopettaja Jukka-Pekka Anttiselle myönnettiin kunniamaininta. Palkinto myönnetään toimijalle, joka on vähentänyt merkittävästi jätemääräänsä ja edistänyt materiaalitehokkuutta ja siten osallistunut vähähiilisen yhteiskunnan rakentamiseen. HSY jakoi palkinnon torstaina 15. helmikuuta pidetyssä Helsingin seudun ilmastoseminaarissa.

Ennakkotiedote HSY:n hallituksen kokouksesta 16.2.201814.2.2018 07:25Tiedote

Helsingin seudun ympäristöpalvelut -kuntayhtymän hallituksen kokous pidetään perjantaina 16.2.2018 Kokouksen esityslista on nähtävissä osoitteessa http://dsjulkaisu.tjhosting.com/~hsy01/kokous/TELIMET.HTM Hallitus päättää muun muassa Kivikon jätepalvelukeskuksen siirtokuormausaseman ja vanhan toimistorakennuksen saneerauksen urakoitsijan valinnasta ja saa tiedoksi pääkaupunkiseudun ilmastonmuutokseen sopeutumisen strategian toteutumisen vuonna 2016. HSY tiedottaa kokouksen jälkeen ilmastonmuutoksen sopeutumisen strategian toteutumisesta. Kokouksen pöytäkirja on nähtävissä em. osoitteessa perjantaina 16.2.2018. Ystävällisin terveisin Helsingin seudun ympäristöpalvelut -kuntayhtymä viestintäjohtaja Riitta-Liisa Hahtala puh. 040 593 6346 www.hsy.fi