HSY:n uusi hallitus ja tarkastuslautakunta on valittu

Helsingin seudun ympäristöpalveluiden yhtymäkokous valitsi kokouksessaan 21.8.2017 HSY:n uuden hallituksen ja tarkastuslautakunnan nelivuotiskaudeksi 2017-21. Toimielinten kokoonpano määräytyy HSY:n perussopimuksen mukaisesti jäsenkuntien asukaslukujen ja kunnallisvaalien tuloksen perusteella. Kokoonpanossa on otettu huomioon myös sukupuolten välinen tasa-arvo.

Hallituksen puheenjohtajaksi helsinkiläinen Mia Nygård (kok.)

Hallitus vastaa kuntalain mukaisesti HSY:n hallinnosta ja taloudenhoidosta sekä yhtymäkokouksen päätösten valmistelusta, täytäntöönpanosta ja laillisuuden valvonnasta. Hallitus valvoo HSY:n etua, edustaa kuntayhtymää ja käyttää sen puhevaltaa. Se myös edustaa HSY:tä työnantajana ja vastaa henkilöstöpolitiikasta. Lisäksi hallitus vastaa HSY-konsernin omistajaohjauksesta.

Hallitus koostuu 14 varsinaisesta jäsenestä, jokaisella jäsenellä on henkilökohtainen varajäsen. Jäsenistä seitsemän on Helsingistä, kolme Espoosta, kolme Vantaalta ja yksi Kauniaisista.

Hallituksen jäseniksi ja varajäseniksi valittiin seuraavat henkilöt:

Mia Nygård (kok.), puheenjohtaja, varajäsen Joona Haavisto (kok.)
Atte Harjanne (vihr.), varapuheenjohtaja, varajäsen Aino Tuominen (vihr.)
Johanna Krabbe (kok.), varajäsen Samu Ihalainen (kok.)
Matti Niiranen (kok.), varajäsen Emilia Knaapi (kok.)
Amanda Pasanen (vihr.), varajäsen Jussi Airaksinen (vihr.)
Markku Saarikangas (ps.), varajäsen Taisto Miettinen (ps./Kauniainen)
Antti Vuorela (sd.), varajäsen Anna-Mari Kantola (sd.)

Espoo
Kari Kuusisto (kok.), varajäsen Marja Ahola (kok.)
Kirsi Louhelainen (vihr.), varajäsen Timo Lahti (vihr.)
Anders Portin (r.), varajäsen Anna Jungner-Nordgren (r./Helsinki)

Vantaa
Tarmo Parviainen (sd.), varajäsen Hannele Kerola (sd./Espoo)
Maija Rautavaara (vihr.), varajäsen Antti Annala (vihr.)
Kati Tyystjärvi (vas.), varajäsen Tuomas Suihkonen (vas.)

Kauniainen
Minna Korpela (kok.), varajäsen Markku Weckman (kok./Vantaa)

Tarkastuslautakunnan puheenjohtajaksi vantaalainen Eero Ahola (kok.)

Tarkastuslautakunta huolehtii kuntayhtymän hallinnon ja talouden tarkastuksen järjestämisestä ja kuntalain mukaisen arvioinnin suorittamisesta. Lautakunta koostuu seitsemästä jäsenestä ja heidän varajäsenistään.

Tarkastuslautakunnan jäseniksi ja varajäseniksi valittiin seuraavat henkilöt:

Juha Levo (kok.), varajäsen Iida Aarnio (kok.)
Antti Vainionpää (vas.), varajäsen Liisa McDermott (vas./Espoo)

Espoo
Tiina Pursula, varapuheenjohtaja (vihr.), varajäsen Jarkko Pietikäinen (vihr./Helsinki)
Aarno Turunen (sd.), varajäsen Arja Salo (sd./Helsinki)

Vantaa
Eero Ahola, puheenjohtaja (kok.), varajäsen Raija Virta (kok.)
Hanna-Leena Laitinen, (vihr.), varajäsen Antti Auvinen (vihr.)

Kauniainen
Sari Mutka (kok.), varajäsen Lauri Ant-Wuorinen (kok.)

Kokouksen pöytäkirja on nähtävissä tiistaina 22.8.2017 osoitteessa

Toimitusjohtaja Raimo Inkinen, puh. 045 635 7741

Helsingin seudun ympäristöpalvelut -kuntayhtymä
viestintäjohtaja Riitta-Liisa Hahtala
www.hsy.fi

Älä ole Trash Test Dummy – vie maalit ja öljyt vaarallisen jätteen keräykseen maksutta!18.9.2017 09:30Tiedote

HSY selvitti vuonna 2016 pääkaupunkiseudun ja Kirkkonummen asukkaiden näkemyksiä jätteiden lajittelusta. Kyselyn mukaan vain vähän yli puolet 18–25-vuotiaista kertoo lajittelevansa vaaralliset jätteet aina tai melko usein. Vanhemmissa ikäryhmissä, esimerkiksi 39–45-vuotiaiden kohdalla, näin toimii yli 70 % vastaajista. Kyselyyn vastasi 1012 pääkaupunkiseudun ja Kirkkonummen asukasta, ja sen toteutti Innolink Research.

HSY:n hallituksen kokous 25.8.201725.8.2017 11:21Tiedote

Helsingin seudun ympäristöpalvelut -kuntayhtymän hallituksen päätökset 25.8.2017 Hallitus päätti muun muassa Blominmäen viemäritunneleiden rakenteiden ja rakennelmien sijoittamisesta Suomenojan puhdistamon alueelle ja nimetä jäsenkuntien asiantuntijajäsenet hallituksen kokouksiin. Hallitus valitsi Blominmäen jätevedenpuhdistamon projektinjohtourakan tarjoajiksi seuraavat urakoitsijat: ‒ YIT Rakennus Oy‒ Lemminkäinen Infra Oy ‒ Ryhmittymä: Skanska Infra Oy ja Skanska Talotekniikka Oy. Jätteiden keräys- ja kuljetustöiden urakoitsijoiksi valittiin seuraavat toimijat:‒ vaihtolavojen kuljetus ja tyhjennys koko HSY:n toimialueella Lassila & Tikanoja Oyj‒ sekajätteiden keräys ja kuljetus nosturityönä Espoossa ja Kirkkonummella Remeo Oy, Helsingissä, Vantaalla ja Helsingissä Tumik Oy‒ biojätteen keräys ja kuljetus nosturiautotyönä koko HSY:n toimialueella Remeo Oy ‒ sekajätteen keräys ja kuljetus takakuormaustyönä koko Kirkkonummella Renonorden Oy. Hallitus jätti pöydälle vesihuollon kehit

Ennakkotiedote HSY:n hallituksen kokouksesta 25.8.201724.8.2017 14:52Tiedote

Ennakkotiedote HSY:n hallituksen kokouksesta 25.8.2017 Helsingin seudun ympäristöpalvelut -kuntayhtymän hallituksen kokous pidetään perjantaina 25.8.2017 Kokouksen esityslista on nähtävissä osoitteessahttp://dsjulkaisu.tjhosting.com/~hsy01/kokous/TELIMET.HTM Hallitus päättää muun muassa Blominmäen viemäritunneleiden rakenteiden ja rakennelmien sijoittamisesta Suomenojan puhdistamon alueelle, hyväksyä osaltaan vesihuollon kehittämissuunnitelman vuosille 2017-2028 sekä nimetä jäsenkuntien asiantuntijajäsenet hallituksen kokouksiin. Hallitus päättää seuraavista hankinnoista:- Blominmäen jätevedenpuhdistamon projektinjohtourakan tarjoajien valinta- jätteiden keräys- ja kuljetustöiden urakoitsijoiden valinta. HSY tiedottaa kokouksen jälkeen Blominmäen jätevedenpuhdistamon projektinjohtourakan tarjoajien valinnasta. Kokouksen pöytäkirja on nähtävissä em. osoitteessa perjantaina 25.8.2017. Ystävällisin terveisinHelsingin seudun ympäristöpalvelut -kuntayhtymäviestintäjohtaja Riitta-Liisa Hahta