HSY:n uusi hallitus ja tarkastuslautakunta on valittu

Helsingin seudun ympäristöpalveluiden yhtymäkokous valitsi kokouksessaan 21.8.2017 HSY:n uuden hallituksen ja tarkastuslautakunnan nelivuotiskaudeksi 2017-21. Toimielinten kokoonpano määräytyy HSY:n perussopimuksen mukaisesti jäsenkuntien asukaslukujen ja kunnallisvaalien tuloksen perusteella. Kokoonpanossa on otettu huomioon myös sukupuolten välinen tasa-arvo.

Hallituksen puheenjohtajaksi helsinkiläinen Mia Nygård (kok.)

Hallitus vastaa kuntalain mukaisesti HSY:n hallinnosta ja taloudenhoidosta sekä yhtymäkokouksen päätösten valmistelusta, täytäntöönpanosta ja laillisuuden valvonnasta. Hallitus valvoo HSY:n etua, edustaa kuntayhtymää ja käyttää sen puhevaltaa. Se myös edustaa HSY:tä työnantajana ja vastaa henkilöstöpolitiikasta. Lisäksi hallitus vastaa HSY-konsernin omistajaohjauksesta.

Hallitus koostuu 14 varsinaisesta jäsenestä, jokaisella jäsenellä on henkilökohtainen varajäsen. Jäsenistä seitsemän on Helsingistä, kolme Espoosta, kolme Vantaalta ja yksi Kauniaisista.

Hallituksen jäseniksi ja varajäseniksi valittiin seuraavat henkilöt:

Mia Nygård (kok.), puheenjohtaja, varajäsen Joona Haavisto (kok.)
Atte Harjanne (vihr.), varapuheenjohtaja, varajäsen Aino Tuominen (vihr.)
Johanna Krabbe (kok.), varajäsen Samu Ihalainen (kok.)
Matti Niiranen (kok.), varajäsen Emilia Knaapi (kok.)
Amanda Pasanen (vihr.), varajäsen Jussi Airaksinen (vihr.)
Markku Saarikangas (ps.), varajäsen Taisto Miettinen (ps./Kauniainen)
Antti Vuorela (sd.), varajäsen Anna-Mari Kantola (sd.)

Espoo
Kari Kuusisto (kok.), varajäsen Marja Ahola (kok.)
Kirsi Louhelainen (vihr.), varajäsen Timo Lahti (vihr.)
Anders Portin (r.), varajäsen Anna Jungner-Nordgren (r./Helsinki)

Vantaa
Tarmo Parviainen (sd.), varajäsen Hannele Kerola (sd./Espoo)
Maija Rautavaara (vihr.), varajäsen Antti Annala (vihr.)
Kati Tyystjärvi (vas.), varajäsen Tuomas Suihkonen (vas.)

Kauniainen
Minna Korpela (kok.), varajäsen Markku Weckman (kok./Vantaa)

Tarkastuslautakunnan puheenjohtajaksi vantaalainen Eero Ahola (kok.)

Tarkastuslautakunta huolehtii kuntayhtymän hallinnon ja talouden tarkastuksen järjestämisestä ja kuntalain mukaisen arvioinnin suorittamisesta. Lautakunta koostuu seitsemästä jäsenestä ja heidän varajäsenistään.

Tarkastuslautakunnan jäseniksi ja varajäseniksi valittiin seuraavat henkilöt:

Juha Levo (kok.), varajäsen Iida Aarnio (kok.)
Antti Vainionpää (vas.), varajäsen Liisa McDermott (vas./Espoo)

Espoo
Tiina Pursula, varapuheenjohtaja (vihr.), varajäsen Jarkko Pietikäinen (vihr./Helsinki)
Aarno Turunen (sd.), varajäsen Arja Salo (sd./Helsinki)

Vantaa
Eero Ahola, puheenjohtaja (kok.), varajäsen Raija Virta (kok.)
Hanna-Leena Laitinen, (vihr.), varajäsen Antti Auvinen (vihr.)

Kauniainen
Sari Mutka (kok.), varajäsen Lauri Ant-Wuorinen (kok.)

Kokouksen pöytäkirja on nähtävissä tiistaina 22.8.2017 osoitteessa

Toimitusjohtaja Raimo Inkinen, puh. 045 635 7741

Helsingin seudun ympäristöpalvelut -kuntayhtymä
viestintäjohtaja Riitta-Liisa Hahtala
www.hsy.fi

HSY:n hallituksen kokous 17.11.201717.11.2017 11:43Tiedote

Helsingin seudun ympäristöpalvelut -kuntayhtymän hallituksen päätökset 17.11.2017 Hallitus päätti muun muassa hankkia imu- ja painepesuautopalveluita ajalle 2018-2019 osioissa mainitussa toimeksiantojärjestyksessä seuravasti:‒ Osio 1: Delete Finland Oy ja Lassila &Tikanoja Oyj, ‒ Osio 2: Lassila &Tikanoja Oyj ja Delete Finland Oy, ‒ Osio 3, auto 5: Delete Finland Oy ja Lassila &Tikanoja Oyj,‒ Osio 3, auto 6: Eerola-Yhtiöt Oy ja Delete Finland Oy,‒ Osio 4: Eerola-Yhtiöt Oy ja Delete Finland Oy. Hallitus sai tiedoksi muun muassa hulevesisopimuksen tilannekatsauksen, Helsingin seudun maankäytön, asumisen ja liikenteen MAL-sopimuksen syksyn 2017 seurantakatsauksen ja pääkaupunkiseudun kasvihuonekaasupäästöt vuonna 2016. Kokouksen pöytäkirja, jossa on lisää edellisistä sekä muut päätetyt asiat: http://dsjulkaisu.tjhosting.com/~hsy01/kokous/TELIMET.HTM Ystävällisin terveisinHelsingin seudun ympäristöpalvelut -kuntayhtymäviestintäjohtaja Riitta-Liisa Hahtalapuh. 040 593 6346www.hsy.fi

Ennakkotiedote HSY:n hallituksen kokouksesta 17.11.201714.11.2017 08:19Tiedote

Helsingin seudun ympäristöpalvelut -kuntayhtymän hallituksen kokous pidetään perjantaina 17.11.2017 Kokouksen esityslista on nähtävissä osoitteessahttp://dsjulkaisu.tjhosting.com/~hsy01/kokous/TELIMET.HTM Hallitus päättää muun muassa imu- ja painepesuautopalveluiden hankinnasta. Hallitus saa tiedoksi muun muassa hulevesisopimuksen tilannekatsauksen, Helsingin seudun maankäytön, asumisen ja liikenteen MAL-sopimuksen syksyn 2017 seurantakatsauksen ja pääkaupunkiseudun kasvihuonekaasupäästöt vuonna 2016.   Kokouksen pöytäkirja on nähtävissä em. osoitteessa perjantaina 17.11.2017. Ystävällisin terveisinHelsingin seudun ympäristöpalvelut -kuntayhtymäviestintäjohtaja Riitta-Liisa Hahtalapuh. 040 593 6346www.hsy.fi

Kiertotalouteen vauhtia kuuden kaupungin voimin27.10.2017 09:45Tiedote

Pääkaupunkiseudulla sekä Tampereen, Turun ja Oulun alueilla syvennetään Suomen suurimpien kaupunkien yhteistyötä ja edistetään uuden liiketoiminnan syntymistä kiertotalouden ympärille. Alueellisissa kiertotalouden keskittymissä, kiertotalouskeskuksissa, on esimerkiksi yritysten mahdollista testata uusia toiminta- ja ratkaisumalleja sekä osallistua hyödyllisten innovaatioiden kehittämiseen. Helsingin seudun ympäristöpalvelut HSY kehittää hankkeessa Ämmässuon ekoteollisuuskeskus Ekomosta alustaa innovaatioille sekä tuottaa laadukasta materiaalitehokkuustietoa kiertotalouden edistämiseksi.

Vesihuoltomaksujen muutokset vuonna 2018 – Kiinteistöjen jätehuoltomaksut pysyvät ennallaan20.10.2017 11:26Tiedote

Helsingin seudun ympäristöpalveluiden, HSY:n jäsenkunnissa vesihuollon käyttö-, perus- ja liittymismaksut nousevat keskimäärin yhden prosentin. Nostolla kustannetaan toimintavarmuutta turvaavia investointeja kuten uutta jätevedenpuhdistamoa. Nosto korottaa vesihuollon käyttömaksuja yhteensä kolme senttiä kuutiota kohden. Tämä tarkoittaa keskiverto-omakotiasujalle noin 11 sentin korotusta kuukaudessa. Vesihuollon palvelumaksut pysyvät ennallaan. Myös kiinteistöjen jätehuoltomaksut pysyvät ennallaan. Uudet maksut tulevat voimaan 1.1.2018.