HSY:n vesihuoltotyömaa sulkee Petikontien risteyksen liikenteeltä Kehä III:lla 20. huhtikuuta

Petikontien risteys Kehä III:lla lännen suuntaan suljetaan liikenteeltä keskiviikkona 20.4.2022 klo 19 alkaen HSY:n vesihuoltolinjan rakennustöiden vuoksi.

Ajoliikenteen kiertoreitit.

Liittymän sulkemisen jälkeen ajoneuvoliikenne Petikkoon ohjataan Vihdintien sekä Martinlaakson kautta. Liittymä avataan liikenteelle jälleen viimeistään maanantaina 31.10.2022.

Myös kevyen liikenteen väylä Kehä III:lla on suljettu välillä Askistontie – Variston ylikulkukäytävä. Pyöräilijät ja jalankulkijat opastetaan kulkemaan Hämeenkylän ja Martinlaakson kautta.

Helsingin seudun ympäristöpalvelut HSY saneeraa runkoviemärin Petikon ja Variston alueella ja kasvattaa samalla viemäröinnin kapasiteettia. Hankkeessa saneerataan myös Kehä III alittava runkovesijohto sekä rakennetaan uusi jalankulku ja pyöräilyväylä kantatie 50 (Kehä III) eteläpuolelle. Urakoitsijana toimii GRK Infra Oy. Urakan kesto kokonaisuudessaan on kesäkuun loppuun 2023.

Alueella on käynnissä myös Kehä III:n parannushanke, josta vastaa Väylävirasto. Hankkeet tekevät yhteistyötä työnaikaisissa liikenteenohjaussuunnitelmissa.

Ajoliikenteen kiertoreitit.
Jalankulun ja pyöräilyn kiertoreitit

Poistotekstiilin kauppakeskuskeräys jatkuu vuoden loppuun24.5.2022 08:31:00 EEST | Tiedote

Helsingin seudun ympäristöpalveluiden tammikuun alussa käynnistämä poistotekstiilin keräyskokeilu kauppakeskuksissa saa jatkoa. Kokeilun oli määrä päättyä kesäkuun lopulla, mutta käytöstä poistettujen, jatkojalostukseen kelpaavien tekstiilien maksuton keräys jatkuu tämän vuoden loppuun saakka. Asukkaat ovat tuoneet keräykseen ensimmäisten neljän ja puolen kuukauden aikana 55 800 kiloa tekstiilejä.

HSY:n jäteauto kippaa päiväkoteihin tietoa ja iloa23.5.2022 10:15:27 EEST | Tiedote

– Mä en oo ikinä käynyt roska-autossa, kuuluu huokaus, kun HSY:n roska-auto eli raaka-aineenkerääjä kaartaa vantaalaisen Kuusikkotien päiväkodin pihaan. Toive päästä kurkkaamaan auton ohjaamoon toteutuu, ja samalla karttuu tieto jätteiden matkasta ja roskakuskin työstä. Odotettu vierailu on Helsingin seudun ympäristöpalvelut HSY:n ympäristökasvatustyötä ja osa Kiitos kun lajittelet -kampanjaa.

HSY:n hallituksen päätökset 20.5.202220.5.2022 09:55:21 EEST | Tiedote

Helsingin seudun ympäristöpalvelut -kuntayhtymän hallitus päätti muun muassa hyväksyä vesihuollon ja jätehuollon investointiohjelmat vuosille 2023 - 2032 ja lähettää ne lausuntokierrokselle omistajakaupungeille. Hallitus päätti hyväksyä seuraavat hankesuunnitelmat: - Espoon Finnssinmäen vesihuollon hankesuunnitelma - Espoon kaupunkiradan ja Rantaradanbaanan vesihuollon hankesuunnitelma - Espoon Haukilahden ja Särjenportin vesihuollon hankesuunnitelma - Vantaan Kiilan alueen vesihuollon hankesuunnitelma - Helsingin Kruunuvuorenrannan keskuskorttelin ja Stansvikinkallion vesihuollon hankesuunnitelma - vesijohtojen sujutukset hankesuunnitelma vuosille 2022–2023. Hallitus sai tiedoksi osavuosikatsauksen tammi-huhtikuulta 2022, ennakkotiedon pääkaupunkiseudun kasvihuonekaasupäästöistä vuonna 2021 ja ilmanlaadun pääkaupunkiseudulla vuonna 2021. Kokouksessa käsitellyt muut asiat päätettiin ehdotusten mukaisesti. Kokouksen esityslista/pöytäkirja, jossa on lisää edellisistä sekä muut käsitellyt

Kurtturuusut hävitettävä kesäkuun alkuun mennessä19.5.2022 08:45:00 EEST | Tiedote

Vieraslajikasvit kuten kurtturuusut, jättiputket, lupiinit sekä muut vieraslajikasvit on hyvä hävittää keväällä ennen kasvien siementen kehittymistä. Kansallisen vieraslajilainsäädännön mukaan kurtturuusun kasvatuskielto astuu voimaan 1.6.2022, mikä velvoittaa kaikkia kiinteistön omistajia hävittämään niiden esiintymät tai vähintään rajoittamaan leviämistä. Vieraslajikasvit voi lajitella huolellisesti kiinteistöillä, toimittaa HSY:n Sortti-asemille tai suurempina kuormina suoraan Ämmässuon ekoteollisuuskeskukseen.

Täyssähköinen jäteauto aloittaa työt kesällä kantakaupungissa18.5.2022 08:31:00 EEST | Tiedote

Helsingin seudun ympäristöpalvelut HSY aloittaa sähköisen jäteauton kokeilun kesäkuussa Helsingin kantakaupungissa. Kokeilun tavoitteena on tyhjentää jäteastiat mahdollisimman vähä-äänisesti ja panostaa ympäristöystävällisyyteen. Täysin sähkövoimalla kulkeva jäteauto ei tuota tyhjennystoiminnassa lainkaan pakokaasu- ja pienhiukkaspäästöjä. Jos kokeilu onnistuu, sähkökäyttöisten jäteautojen käyttö voi hyvinkin yleistyä.