Huhuille vahvistus – Cardi B saapuu Ruisrockiin

Festivaalin lipunmyynti on hyvässä vauhdissa, ja lauantain yhden päivän liput on loppuunvarattu. Ruisrock vietetään Turussa 6.–8.7.2018.

Ruisrock on kiinnittänyt yhdeksi pääesiintyjäkseen yhdysvaltalaisen Cardi B:n, joka on hetkessä saavuttanut valtavan, maailmanlaajuisen suosion ja rikkoo ennätyksiä debyyttisinglellään Bodak Yellow. Omaperäisestä tyylistään tunnettu räppäri on yksi tämän hetken ajankohtaisimmista artisteista ja kaikkien aikojen toinen naisräppäri, jonka soolosingle on noussut Billboard Hot 100 -listan kärkeen. Listan sijoitukset lasketaan Yhdysvaltojen myynnin, suoratoiston ja radiosoiton perusteella.

Cardi B on yksi odotetuimmista esiintyjistä Ruisrockiin, ja hänen saapumisestaan festivaalille on huhuttu sosiaalisessa mediassa jo parin viikon ajan. Artisti nousee Ruisrockin lavalle festivaalilauantaina 7.7.

Omaääninen Cardi B on kerännyt suosiota anteeksipyytelemättömällä asenteellaan. New Yorkista kotoisin oleva artisti on tehnyt musiikkia vuodesta 2015 ja julkaissut ennen soolosingleään kaksi mixtapea. Häntä kuullaan lisäksi erilaisilla yhteistyöjulkaisuilla, muun muassa G-Eazyn No Limit -kappaleella, jolla esiintyy myös A$AP Rocky.

Ruisrock julkistaa lisää ohjelmaa kevään edetessä. Festivaalille on aiemmin kiinnitetty muun muassa The Chainsmokers (US), Marshmello, Dua Lipa (UK), Alan Walker (NO), Clean Bandit (UK), First Aid Kit (SE), Rag’n’Bone Man (UK), Tyler, The Creator (US) ja Years & Years (UK). Kotimaisista artisteista festivaalilla esiintyvät esimerkiksi Cheek, Alma, Disco Ensemble, Haloo Helsinki!, Ismo Alanko, JVG, Kaija Koo, SANNI ja Sunrise Avenue.

Lauantain yhden päivän liput on loppuunvarattu, mutta muita lipputyyppejä on vielä saatavilla Tiketissä.

Ruisrock 6.8.7.2018

THE CHAINSMOKERS (US), CHEEK, ALAN WALKER (NO), LIL XAN (US), SILVANA IMAM (SE), TYLER, THE CREATOR (US), YEARS & YEARS (UK), PYHIMYS, SANNI, ABREU, CLEDOS, IBE, KAURIINMETSÄSTÄJÄT, RAAPPANA, ROOPE SALMINEN & KOIRAT, STIG DOGG, TÖÖLÖN KETTERÄ, VERSACE HENRIK X NCO X MUSTA HANHI X BIZI X DJANGOMAYN

MARSHMELLO, CARDI B (US), CLEAN BANDIT (UK), PRINCESS NOKIA (US), SKEPTA (UK),  TOVE STYRKE (SE), HALOO HELSINKI!, DISCO ENSEMBLE, JVG, KUBE X EEVIL STÖÖ, ELLINOORA, GASELLIT, KAKKA-HÄTÄ 77, LITKU KLEMETTI, M, NELLI MATULA, PIKKU G, RUUDOLF, SCANDINAVIAN MUSIC GROUP, $NOW, VESTA

N.E.R.D (US), DUA LIPA (UK), ANNE-MARIE (UK), BLACKBEAR (US), FIRST AID KIT (SE), RAG'N'BONE MAN (UK), ALMA, ISMO ALANKO, KAIJA KOO, OLAVI UUSIVIRTA, SUNRISE AVENUE, ANTTI AUTIO, ATOMIROTTA, EVELINA, ONNI BOI, REINO NORDIN