Lasten Päivän Säätiö/Linnanmäki

Huhuuuuuu - Hupi muuttuu horroriksi Linnanmäellä

Hupi muuttuu huvipuistossa horroriksi, kun Castle Hillin ja Vesitornin kuolleet heräävät haudoistaan Linnanmäen iik!weekillä 2.-17.9.2017. Toista kertaa järjestettävä iik!week on entistä karmivampi tapahtuma, joka houkuttaa huvipuistoon kaiken ikäisiä jännityksen ystäviä.

Linnanmäen iik!week
Linnanmäen iik!weekin teaser

Linnanmäen iik!week -teemaviikolla osa huvipuistoa on teemoitettu Castle Hillin kauhukyläksi, jossa asuvat hurjan näköisesti sairastuneet kyläläiset sekä elävät kuolleet. Kauhualueen ikäsuositus on 16 vuotta, kuten myös vanhaan vesitorniin rakennetun Me emme unohda -kauhutalon sekä Kinoon toteutetun Sirkuksen salaisuus -live-esityksen.

- Tämän vuoden uutuuksia ovat ammattilaisen lavastama Castle Hillin alue sekä Linnanmäen elokuvateatterin tiloissa nähtävä Sirkuksen salaisuus -esitys. Hyytävän livekauhuesityksen pääosissa ovat vatsastapuhujaklovni ja tämän hurja nukke, Linnanmäen ohjelmatuottaja Ella Piesala paljastaa.

Kauhuviikolla osa huvipuiston laitteista on myös teemoitettu. Muun muassa Kammokuja, Kyöpelinvuoren hotelli, Taikasirkus sekä Autorata on tuunattu ja virtuaalitodellisuuden ja vuoristoradan yhdistävässä Linnunrata eXtrassa voi kokea veret seisauttavan virtuaalielämyksen.

- Monet kohteista ovat ikäsuositukseltaan yli 10-vuotiaille tai 16-vuotiaille, mutta on perheen pienimmätkin huomioitu tapahtuman aikana. Rollen tuvalla on päivittäin Kummituskoulu ja Ohjelmalava Estradin eteen rakennetaan jännittävä Syyssokkelo-heinäpaalilabyrintti ja puistossa on tarjolla hurrrrrjan jännittäviä kasvomaalauksia, Linnanmäen toimitusjohtaja Pia Adlivankin kertoo.

Kauhuteemaista iik!weekiä vietetään Linnanmäen Huvipuistossa 2.–17.9.2017 klo 16-22 (ma-ti zombit lepäävät ja puisto on suljettu). Linnanmäen Huvipuiston alueelle on normaalisti maksuton sisäänpääsy, mutta osaan kauhukohteista tarvitsee rannekkeen tai laitelipun/laitelippuja. Poikkeavat ikäsuositukset on listattu www.linnanmaki.fi/iikweek -sivulla.

Heli Hemgård, viestintäpäällikkö, Linnanmäki, p. 040 901 5219,
heli.hemgard@linnanmaki.fi

Linnanmäen iik!week

Lasten Päivän Säätiö/Linnanmäki
Tivolikuja

Lasten Päivän Säätiön ovat perustaneet kuusi lastensuojelujärjestöä: Lastensuojelun Keskusliitto, Mannerheimin Lastensuojeluliitto, Barnavårdsföreningen i Finland, Ensi- ja turvakotien liitto, Parasta Lapsille ja Pelastakaa Lapset. Lasten Päivän Säätiö on jo vuosikymmeniä ylläpitänyt ja kehittänyt Linnanmäen Huvipuistoa kerätäkseen varoja suomalaiselle lastensuojelutyölle.  Vuonna 2016 lahjoitettiin 4,3 miljoonaa euroa ja tavoite vuodelle 2017 on 4,5 miljoonaa euroa. Huvittelemalla Linnanmäellä kaikki asiakkaamme tukevat suomalaista lastensuojelutyötä.

Linnanmäen pääyhteistyökumppanit vuonna 2017 ovat SOK/HOK Elanto, Unilever Finland Oy, Oy Hartwall Ab, MTV Oy sekä Bauer Media Oy. Linnanmäen yhteistyökumppaneina nämä yritykset tukevat omalla panoksellaan arvokasta lastensuojelutyötä.

Lue lisää julkaisijalta Lasten Päivän Säätiö/Linnanmäki