Huippuosaajien uusi puhujatoimisto luo Suomeen lisää laadukasta puhetta

Suomen puhujatoimistomarkkinaan syntyi uusi toimija, kun alan konkarit perustivat MySpeaker-yhtiön. Uuden puhuja- ja valmennusyhtiön tarkoituksena on kasvattaa laadukkaan puhumisen arvostusta ja kouluttaa suomalaisista yhä mukaansatempaavampia puhujatähtiä. MySpeaker Oy:n johtoryhmän muodostavat nyt Euroopan suurimman puhujayhtiön avaintehtävissä pitkään toimineet Johan Sjöstrand, Susanna Suorsa, Sebastian Wardi ja Olli Bergman sekä bisnesantropologi ja Suomen parhaimmaksi puhujaksi ja juontajaksi nimetty André Noël Chaker.
MySpeaker Oy:n johtoryhmän muodostavat Euroopan suurimman puhujayhtiön avaintehtävissä pitkään toimineet Johan Sjöstrand (oik.), Susanna Suorsa, Olli Bergman, Sebastian Wardi ja bisnesantropologi ja Suomen parhaimmaksi puhujaksi ja juontajaksi nimetty André Noël Chaker (ei kuvassa).

Suomen puhujamarkkina on koko 2000-luvun ollut tasaisessa kasvussa yritysten oppiessa hyödyntämään puheen ammattilaisia. Alan pioneerin, ruotsalaisen Speakerforumin toimitusjohtajana ja sen emoyhtiön Talarforumin konsernijohtajana pitkään toiminut Johan Sjöstrand on havainnut kehityksen myös asiakkaiden tarpeissa ja puhujille asetetuissa odotuksissa. Hänen luotsaamansa kotimainen MySpeaker Oy aikoo haastaa Pohjoismaisen puhujamarkkinan asiakkaiden liiketoimintahaasteisiin tarttuvalla ratkaisukeskeisellä palvelulla. MySpeakerin puhujakollektiiviin kuuluvat jo Suomen halutuimmat ja arvostetuimmat puhujat, jotka yhdessä rakentavat puhujakulttuurillemme seuraavaa tasoa.

”Meidän tarkoituksemme on erikoistua parhaiden puhujien kanssa laadukkaaseen, asiakkaille lisäarvoa tuovaan palveluun. Puheen tulee hyödyttää kuulijaansa, joten rakennamme asiakkaan kulloiseenkin haasteeseen ja tarpeeseen huolellisesti rakennetun sisällöllisen ratkaisun”, kertoo MySpeakerin perustaja ja toimitusjohtaja Johan Sjöstrand jatkaa: ”MySpeaker aikoo ottaa vastuuta koko puhuja-alan kehittämisestä ja ammattimaisten puhujien arvostuksen kasvattamisesta. Suomen puhujabisnes on esimerkiksi Ruotsiin suhteutettuna vielä nuorta ja meiltä puuttuvat kansainvälisen tason tähtipuhujat. Tässä on selkeä tekemisen paikka myös valmennuksellisesti, sillä maailman hienoimpiin yrittäjäseminaareihin kuuluvan Nordic Business Forumin lavalle ole enää vuosikausiin noussut suomalaista keynote-puhujaa. Vaikka maailmantähdet ymmärrettävästi kiinnostavatkin, löytyy Suomesta valtavasti tärkeitä tarinoita, oppeja ja osaamista jaettavaksi.”

Maailman parhaita puhujia myös Suomesta

MySpeaker myös valmentaa puhujia ja esiintyjiä. Siitä vastaavan André Noël Chakerin mielestä suomalaisen asiantuntijan on mahdollista harjoituttaa itsensä kansainvälisten bisnesseminaarien huippuesiintyjien joukkoon yhtä varmasti kuin esittävänkin taiteen alalla.

”Bisneskriittisten ja inspiroivien puheiden pitäminen on paljon työtä ja asiantuntemusta vaativa taitolaji. Tulemme valmentamaan suomalaisia yhä paremmiksi puhujiksi ja sitä kautta herättämään suomalaista osaamista kohtaan myös kansainvälistä mielenkiintoa”, kertoo vuoden puhujaksi kaksi kertaa nimetty André Noël Chaker ja jatkaa: ”Käsite siitä, että suomalainen ei puhu eikä pussaa saa jäädä legendaksi. Vaikka useilta kenties vielä uupuukin ripaus ruotsalaisten karismaa tai amerikkalaisten itsevarmuutta, pystyy tähtipuhujaksi ja esiintyjäksi kouluttautumaan. Rautaista sisältöä meiltä kyllä löytyy, mutta sen esittämisen merkitys on nostettava yhteiskunnalliseen keskusteluun. Hyvällä ja inspiroivalla puheella on konkreettista vaikutusta kuulijansa menestykseen.”

Puheoppia kaikille

Kehittääkseen julkisen puheen arvostusta ja kannustaakseen yhä useampia suomalaisia inspiroivien puheiden pariin tulee MySpeaker tarjoamaan puheita myös yleisen hyvän vuoksi.

”On tärkeää saada suomalaiset kuulemaan ja kokemaan taidokasta puhujaa. Puhumiskulttuuri kehittyy vain puhumalla, joten tulemme vapaehtoistoimintamme myötä tuomaan puheita uudenlaisille, avoimille foorumeille. Haluamme myös kannustaa julkisen puheen harjoittelun ottamista osaksi suomalaista yleistä koulutusjärjestelmää, mikä tukisi koko maan positiivista kehitystä”, lisää MySpeaker Oy:n hallituksen puheenjohtaja Chaker.

MySpeaker Oy on alansa markkinajohtajaksi tähtäävä uusi suomalainen puhuja- ja valmennusyhtiö joka tarjoaa laadukasta sisältöä kaikkiin tilaisuuksiin. Vaikuttavaan esiintymiseen ja julkisen puheen arvon kehittämiseen erikoistuneen yhtiön palveluihin kuuluvat asiantuntijapuheenvuorojen laadinta ja esitys, tapahtumajuontajatarpeiden täyttö ja yritysvalmennukset. MySpeakerin puhujia ovat muiden muassa Alf Rehn, Anna Perho, Emma Kimiläinen, Ilona Rauhala, Jussi Heikelä, Maija-Riitta Ollila, Pata Degerman, Pauli Aalto-Setälä, Petri Rajaniemi, Saara Taalas, Saimi Hoyer, Saku Tuominen, Tom Pöysti ja Madventures.

Johan Sjöstrand, toimitusjohtaja, MySpeaker Oy, +358 50 300 8862, johan.sjostrand@myspeaker.fi

André Noël Chaker, hallituksen puheenjohtaja, MySpeaker Oy, +358 50 502 0078, andre.chaker@myspeaker.fi

”Käsite siitä, että suomalainen ei puhu eikä pussaa saa jäädä legendaksi. Tulemme valmentamaan suomalaisia yhä paremmiksi puhujiksi ja sitä kautta herättämään suomalaista osaamista kohtaan myös kansainvälistä mielenkiintoa", kertoo MySpeaker Oy:n hallituksen puheenjohtaja André Noel Chaker.
Susanna Suorsa siirtyi MySpeakeriin Speakerforumin Country Managerin paikalta.
Sebastian Wardi, MySpeaker Oy
Olli Bergman, MySpeaker Oy

Korkeavuorenkatu 1 B 11

Wolfcom PR Boutique, Helsinki, Finland

Korkeavuorenkatu 1 B 11, 00140 Helsinki

Näyttelijä Peter Franzénille uusi rooli juoma-alalla25.4.2024 12:22:27 EEST | Tiedote

Vuosi sitten esitelty suomalainen Lingoncello-käsityölikööri panostaa kansainvälistymiseen näyttelijätähti Peter Franzénin avulla. Lingoncello kuuluu kansainvälisessä kasvussa olevaan cello-juomien kategoriaan, jonka tunnetuin edustaja on italialainen limoncello. Suomessa keksitty ja kotimaisista puolukoista valmistettu likööri haastaa markkinaa pohjoisen tyylikkyydellä, laadulla ja ainutlaatuisella maulla. Suomen kansainvälisesti menestyneimpiin kuuluva näyttelijä Peter Franzén tulee vauhdittamaan Lingoncellon koti- ja kansainvälistä kasvua liittymällä juoman innovoineen Mother’s Milk Beveragesin osakkaaksi. Yhtiö on kehittänyt myös kulttimainetta nauttivan Puolustuslaitos-juomaperheen.

Keväisiä elämyksiä Virossa10.4.2024 13:00:41 EEST | Tiedote

Keväällä luonto herää eloon ja ensimmäiset auringonsäteet kutsuvat ulkoilmaan pitkän ja pimeän talven jälkeen. Muuttolinnut palaavat pohjoiseen etsimään kumppania ja pesäpaikkaa tositarkoituksella. Keväisin myös viherpeukaloa syyhyttää päästä työntämään sormensa multaan ja seuraamaan uuden kasvun ihmettä. Mutta ennen varsinaisen kevään tuloa Viron alavat suomaat käyvät läpi niin kutsutun viidennen vuodenajan, joka on täynnä luonnonihmeitä. Kokosimme vinkkejä ainutlaatuisiin luontoelämyksiin keväisessä Virossa.

Menevä sähköisti Tampereen taksimarkkinan Tesloilla ja 5€ kyydeillä4.4.2024 10:00:12 EEST | Tiedote

Kotimainen Menevä taksipalvelu aloitti toiminnan Tampereella ja toi kaupungin katukuvaan sähköautoista koostuvan taksilaivueen. 12 Teslan voimin Tampereella huhtikuun 4. aloittanut Suomen suurin taksialan yhtiö on uusi vaihtoehto vähäpäästöistä ja laadukasta kyytiä arvostavalle matkustajalle. Menevän voi helpoiten tilata sovelluksella, jossa Tampereen kyytien kiinteät hinnat alkavat viidestä eurosta ja ovat kiireisimpäänkin aikaan kaupungin keskustan alueen taksitolppia edullisempi.

Ravintola Passio yllättää vuosikymmenenkin jälkeen3.4.2024 14:58:16 EEST | Tiedote

Helsingin ydinkeskustassa sijaitseva ravintola Passio täyttää 5. huhtikuuta 10 vuotta. Pohjoismaiseen ruokaan ja ranskalaiseen keittiötyyliin intohimoisesti suhtautuva ravintola on kulkenut kestävästi omaa polkuaan läpi ravintolakentän ylä- ja alamäkien säilyttäen paikkansa asiakkaiden sydämissä ja ravintoloiden huipun tuntumassa. Passion menestys perustuu sesongeittain vaihtuvaan yllätysmenuun, mikä on paitsi synnyttänyt positiivisia kokemuksia, myös saanut asiakkaat palaamaan yhä uudelleen yllätettäväksi.