Huippuosaajien uusi puhujatoimisto luo Suomeen lisää laadukasta puhetta

Suomen puhujatoimistomarkkinaan syntyi uusi toimija, kun alan konkarit perustivat MySpeaker-yhtiön. Uuden puhuja- ja valmennusyhtiön tarkoituksena on kasvattaa laadukkaan puhumisen arvostusta ja kouluttaa suomalaisista yhä mukaansatempaavampia puhujatähtiä. MySpeaker Oy:n johtoryhmän muodostavat nyt Euroopan suurimman puhujayhtiön avaintehtävissä pitkään toimineet Johan Sjöstrand, Susanna Suorsa, Sebastian Wardi ja Olli Bergman sekä bisnesantropologi ja Suomen parhaimmaksi puhujaksi ja juontajaksi nimetty André Noël Chaker.

MySpeaker Oy:n johtoryhmän muodostavat Euroopan suurimman puhujayhtiön avaintehtävissä pitkään toimineet Johan Sjöstrand (oik.), Susanna Suorsa, Olli Bergman, Sebastian Wardi ja bisnesantropologi ja Suomen parhaimmaksi puhujaksi ja juontajaksi nimetty André Noël Chaker (ei kuvassa).

Suomen puhujamarkkina on koko 2000-luvun ollut tasaisessa kasvussa yritysten oppiessa hyödyntämään puheen ammattilaisia. Alan pioneerin, ruotsalaisen Speakerforumin toimitusjohtajana ja sen emoyhtiön Talarforumin konsernijohtajana pitkään toiminut Johan Sjöstrand on havainnut kehityksen myös asiakkaiden tarpeissa ja puhujille asetetuissa odotuksissa. Hänen luotsaamansa kotimainen MySpeaker Oy aikoo haastaa Pohjoismaisen puhujamarkkinan asiakkaiden liiketoimintahaasteisiin tarttuvalla ratkaisukeskeisellä palvelulla. MySpeakerin puhujakollektiiviin kuuluvat jo Suomen halutuimmat ja arvostetuimmat puhujat, jotka yhdessä rakentavat puhujakulttuurillemme seuraavaa tasoa.

”Meidän tarkoituksemme on erikoistua parhaiden puhujien kanssa laadukkaaseen, asiakkaille lisäarvoa tuovaan palveluun. Puheen tulee hyödyttää kuulijaansa, joten rakennamme asiakkaan kulloiseenkin haasteeseen ja tarpeeseen huolellisesti rakennetun sisällöllisen ratkaisun”, kertoo MySpeakerin perustaja ja toimitusjohtaja Johan Sjöstrand jatkaa: ”MySpeaker aikoo ottaa vastuuta koko puhuja-alan kehittämisestä ja ammattimaisten puhujien arvostuksen kasvattamisesta. Suomen puhujabisnes on esimerkiksi Ruotsiin suhteutettuna vielä nuorta ja meiltä puuttuvat kansainvälisen tason tähtipuhujat. Tässä on selkeä tekemisen paikka myös valmennuksellisesti, sillä maailman hienoimpiin yrittäjäseminaareihin kuuluvan Nordic Business Forumin lavalle ole enää vuosikausiin noussut suomalaista keynote-puhujaa. Vaikka maailmantähdet ymmärrettävästi kiinnostavatkin, löytyy Suomesta valtavasti tärkeitä tarinoita, oppeja ja osaamista jaettavaksi.”

Maailman parhaita puhujia myös Suomesta

MySpeaker myös valmentaa puhujia ja esiintyjiä. Siitä vastaavan André Noël Chakerin mielestä suomalaisen asiantuntijan on mahdollista harjoituttaa itsensä kansainvälisten bisnesseminaarien huippuesiintyjien joukkoon yhtä varmasti kuin esittävänkin taiteen alalla.

”Bisneskriittisten ja inspiroivien puheiden pitäminen on paljon työtä ja asiantuntemusta vaativa taitolaji. Tulemme valmentamaan suomalaisia yhä paremmiksi puhujiksi ja sitä kautta herättämään suomalaista osaamista kohtaan myös kansainvälistä mielenkiintoa”, kertoo vuoden puhujaksi kaksi kertaa nimetty André Noël Chaker ja jatkaa: ”Käsite siitä, että suomalainen ei puhu eikä pussaa saa jäädä legendaksi. Vaikka useilta kenties vielä uupuukin ripaus ruotsalaisten karismaa tai amerikkalaisten itsevarmuutta, pystyy tähtipuhujaksi ja esiintyjäksi kouluttautumaan. Rautaista sisältöä meiltä kyllä löytyy, mutta sen esittämisen merkitys on nostettava yhteiskunnalliseen keskusteluun. Hyvällä ja inspiroivalla puheella on konkreettista vaikutusta kuulijansa menestykseen.”

Puheoppia kaikille

Kehittääkseen julkisen puheen arvostusta ja kannustaakseen yhä useampia suomalaisia inspiroivien puheiden pariin tulee MySpeaker tarjoamaan puheita myös yleisen hyvän vuoksi.

”On tärkeää saada suomalaiset kuulemaan ja kokemaan taidokasta puhujaa. Puhumiskulttuuri kehittyy vain puhumalla, joten tulemme vapaehtoistoimintamme myötä tuomaan puheita uudenlaisille, avoimille foorumeille. Haluamme myös kannustaa julkisen puheen harjoittelun ottamista osaksi suomalaista yleistä koulutusjärjestelmää, mikä tukisi koko maan positiivista kehitystä”, lisää MySpeaker Oy:n hallituksen puheenjohtaja Chaker.

MySpeaker Oy on alansa markkinajohtajaksi tähtäävä uusi suomalainen puhuja- ja valmennusyhtiö joka tarjoaa laadukasta sisältöä kaikkiin tilaisuuksiin. Vaikuttavaan esiintymiseen ja julkisen puheen arvon kehittämiseen erikoistuneen yhtiön palveluihin kuuluvat asiantuntijapuheenvuorojen laadinta ja esitys, tapahtumajuontajatarpeiden täyttö ja yritysvalmennukset. MySpeakerin puhujia ovat muiden muassa Alf Rehn, Anna Perho, Emma Kimiläinen, Ilona Rauhala, Jussi Heikelä, Maija-Riitta Ollila, Pata Degerman, Pauli Aalto-Setälä, Petri Rajaniemi, Saara Taalas, Saimi Hoyer, Saku Tuominen, Tom Pöysti ja Madventures.

Johan Sjöstrand, toimitusjohtaja, MySpeaker Oy, +358 50 300 8862, johan.sjostrand@myspeaker.fi

André Noël Chaker, hallituksen puheenjohtaja, MySpeaker Oy, +358 50 502 0078, andre.chaker@myspeaker.fi

”Käsite siitä, että suomalainen ei puhu eikä pussaa saa jäädä legendaksi. Tulemme valmentamaan suomalaisia yhä paremmiksi puhujiksi ja sitä kautta herättämään suomalaista osaamista kohtaan myös kansainvälistä mielenkiintoa", kertoo MySpeaker Oy:n hallituksen puheenjohtaja André Noel Chaker.
Susanna Suorsa siirtyi MySpeakeriin Speakerforumin Country Managerin paikalta.
Sebastian Wardi, MySpeaker Oy
Olli Bergman, MySpeaker Oy

UMA coworking-tilan ihmiskokeessa tutkittiin työympäristön merkitystä hyvinvointiin19.3.2019 11:55:46 EETTiedote

Parhaista osaajista käydään kovaa kilpailua, ja siksi yhä useampi työnantaja haluaa tarjota työntekijöilleen joustavan ja innostavan työympäristön. Technopolis vastaa kasvavaan kysyntään laajentamalla yhteisöllisten työtilojen verkostoaan, UMA Workspacea. Työympäristön vaikutusta työntekijöiden hyvinvointiin selvitettiin mittaamalla UMA Workspace -tiloissa työskentelevien henkilöiden stressi- ja palautumistasoja. Testihenkilöt kokivat vähemmän stressiä ja kokivat nukkuvansa paremmin työskenneltyään monipuolisessa työympäristössä.

Kotimainen erälegenda Sasta 50 vuotta – juhlat yhdessä suomalaisten laatumerkkien kanssa28.2.2019 09:59:48 EETTiedote

Suomalainen erävaatemerkki Sasta on pukenut laatutietoisia luonnonystäviä jo 50 vuoden ajan. Juhlavuotensa kunniaksi Sasta julkistaa viisi muiden kotimaisten laatumerkkien kanssa suunniteltua ja valmistettua yhteistuotetta, eli kollaboraatiota. Yhteistyöprojektien tavoitteena on muistuttaa kuluttajia tarveharkintaisia ostoksia tehdessään kotimaisen suunnittelun ja tuoteosaamisen jatkuvuuden tärkeydestä sekä tukea myös muita vastuullisia suomalaisia toimijoita.

Suomalainen Gamesaver valmentamaan Kiinasta jääkiekkomaata20.2.2019 09:46:20 EETTiedote

Suomalainen urheiluvideopalvelu Gamesaver on solminut aiesopimuksen jääkiekon videovalmennus- ja mediapalvelun rakentamisesta Kiinaan. Vuoden 2022 talviolympiakaupungin Zhangjiakoun virallisen kumppanin, ruotsalaisen urheilualan konseptointiin erikoistuneen Sports Republicin kanssa räätälöitävä palvelu tulee tarjoamaan kiinalaisille jääkiekkoharrastajille mm. suomalaisten jääkiekkotähtien parhaita kikkavideoita. Gamesaverin Kiinan-versio integroidaan myös Sports Republicin CoachVision-ohjelmaan palvelemaan ja kehittämään kiinalaisia jääkiekkovalmentajia.

MTV:lle vuosi 2018 oli käännekohta – liikevaihto kasvu-uralle ensimmäistä kertaa kuuteen vuoteen14.2.2019 20:26:28 EETTiedote

Suomen suurimmalle kaupalliselle televisioyhtiölle MTV Oy:lle 2018 oli investointien ja uudistusten vuosi. Vaikka yhtiön tulos oli edelleen tappiollinen, onnistui MTV kääntämään liikevaihdon kasvuun edellisvuodesta, ensimmäistä kertaa kuuteen vuoteen. Tämä käy ilmi MTV:n omistavan ruotsalaisen Bonnier Broadcastingin torstaina julkistamasta tulosraportista.

Super Bowl käyntiin suomalaisen veden voimin30.1.2019 15:19:34 EETTiedote

Suomalainen Vellamo-mineraalivesi on kutsututtu maailman katsotuimpien urheilutapahtumien joukkoon lukeutuvan Super Bowlin avaavan Super Saturday -juhlan viralliseksi vedeksi. Perinteisesti tuhansia VIP-vieraita keräävässä tapahtumassa on mukana useita urheilu- ja viihdemaailman tähtiä ja maailmanluokan huippuesiintyjiä. Vellamon näkyvä mukanaolo tapahtumassa on merkittävä askel heinolalaisen mineraalivesiyhtiön Pohjois-Amerikan markkinoiden avauksessa.

Fredman Group varustaa Bocuse d’Or -joukkueemme Food Tech -osaamisella29.1.2019 08:40:00 EETTiedote

Maailman arvostetuimman kokkikilpailun Bocuse d’Orin kaksipäiväinen finaali alkaa tänään Lyonissa ja Suomen joukkueen tavoitteena kisassa on palkintosija. Kilpailumenestys paitsi tukee kisatiimimme jäsenten uraa, myös korostaa Suomen asemaa gastronomisella maailmankartalla. Keittiöammattilaistemme korkeaa gastronomista tasoa on varmistamassa myös teknologinen huippuosaaminen, jota edustaa kotimaisen Fredman Groupin rakentama älykkäiden keittiöiden johtamiseen tarkoitettu Fredman Food Tech -palvelukokonaisuus.