SOK – Suomen Osuuskauppojen Keskuskunta

Hukattu mahdollisuus? Harva on huomannut pääsiäisen halvat hotellihinnat Helsingissä

Staycation eli matkailu omassa kaupungissa on noussut muoti-ilmiöksi ihmisten tultua yhä tietoisemmiksi lentämisen ilmastovaikutuksesta. Harva on kuitenkaan huomannut optimoida mahdollisuuden edulliseen luksuslomaan juhlapyhinä. Pääsiäinen on Helsingin hotelleissa hiljaista aikaa ja tämä näkyy hinnoissa. Nyt olisi hyvä aika piristää pyhiä hulppealla lähilomalla.

Original Sokos Hotel Vaakunan huoneista avautuvat upeat näkymät Helsingin ylle.

-       Esimerkiksi Ruotsissa pääsiäinen on lähimatkailun aikaa ja ihmiset saapuvat nauttimaan Tukholman palveluista pitkän viikonlopun yli. Suomessa vastaavaa ilmiötä ei ole vaan pääkaupungin hotelleissa on pääsiäispyhinä runsaasti tilaa. Luonnollisesti tämä vaikuttaa hintoihin. Jos et ole koskaan esimerkiksi yöpynyt sviitissä, nyt olisi hyvä hetki kokeilla sitä harvinaisen hyvällä hinnalla, vinkkaa Sokotelin toimitusjohtaja Jarkko Härmälä.

Sokotelin pääkaupunkiseudun Radisson Blu ja Sokos Hotels -hotelleista useat ovat hiljattain uudistettuja. Vantaan Break Sokos Hotel Flamingon uusi hotellisiipi Wing avattiin helmikuussa 2019. Laajennusosassa on 232 uutta hotellihuonetta kolmen eri teeman mukaisesti. Harmony-teema tarjoaa ensimmäisenä Suomessa kokonaisen huonekerroksen vain aikuisille matkailijoille.

Tänä vuonna on myös valmistunut Original Sokos Hotel Vaakunan mittava huoneuudistus ikonisessa Helsingin keskustan funkkisrakennuksessa. Juuri uusituista saunaosastoista pääsee nauttimaan Radisson Blu Espoossa sekä viime vuonna Paola Suhosen kanssa kokonaisuudessaan uusitussa Original Sokos Hotel Presidentissä.

Jarkko Härmälä, toimitusjohtaja, Sokotel Oy, 010 768 2807

Original Sokos Hotel Vaakunan huoneista avautuvat upeat näkymät Helsingin ylle.

SOK – Suomen Osuuskauppojen Keskuskunta

Sokotel Oy on SOK:n matkailu- ja ravitsemisliiketoimintaa harjoittava tytäryhtiö, joka operoi Suomessa seitsemää Radisson Blu Hotellia sekä neljäätoista Sokos Hotellia. Sokotel Oy toimii pääkaupunkiseudulla, Tampereella, Oulussa ja Vaasassa. Radisson Blu Marina Palace Hotellin liiketoiminnasta Turussa vastaa Turun Osuuskauppa.

Lue lisää julkaisijalta SOK – Suomen Osuuskauppojen Keskuskunta

ABC-asemalle voi nyt tilata puhelimen sovelluksella ruoan ennakkoon valmiiksi pöytään26.6.2019 09:28:00 EESTTiedote

Suomen kesään kuuluvat yöttömät yöt, hyttyset ja matkailu kotimaassa. Reissuun on aina mukava lähteä, mutta matkaan saattaa tulla ikävä henkinen ja fyysinen mutka, kun nälkä alkaa kurnia vatsassa. Onneksi suomalaiseen maisemaan kuuluvat myös huoltoasemat. ABC-mobiilin uusi ruoan ennakkotilausmahdollisuus helpottaa erityisesti niiden 62 prosentin elämää, jotka kertovat ärsyyntyvänsä, jos ruokaa joutuu odottamaan liian kauan. Tuoreen kyselytutkimuksen mukaan lähes puolet on viimeisen vuoden aikana ruokaillut huoltoasemalla. ABC-ketjun kesäkuun alussa 2019 teettämään kyselytutkimukseen vastasi 1005 ajokortin omistavaa suomalaista.