Hukattu mahdollisuus? Harva on huomannut pääsiäisen halvat hotellihinnat Helsingissä

Staycation eli matkailu omassa kaupungissa on noussut muoti-ilmiöksi ihmisten tultua yhä tietoisemmiksi lentämisen ilmastovaikutuksesta. Harva on kuitenkaan huomannut optimoida mahdollisuuden edulliseen luksuslomaan juhlapyhinä. Pääsiäinen on Helsingin hotelleissa hiljaista aikaa ja tämä näkyy hinnoissa. Nyt olisi hyvä aika piristää pyhiä hulppealla lähilomalla.
Original Sokos Hotel Vaakunan huoneista avautuvat upeat näkymät Helsingin ylle.

-       Esimerkiksi Ruotsissa pääsiäinen on lähimatkailun aikaa ja ihmiset saapuvat nauttimaan Tukholman palveluista pitkän viikonlopun yli. Suomessa vastaavaa ilmiötä ei ole vaan pääkaupungin hotelleissa on pääsiäispyhinä runsaasti tilaa. Luonnollisesti tämä vaikuttaa hintoihin. Jos et ole koskaan esimerkiksi yöpynyt sviitissä, nyt olisi hyvä hetki kokeilla sitä harvinaisen hyvällä hinnalla, vinkkaa Sokotelin toimitusjohtaja Jarkko Härmälä.

Sokotelin pääkaupunkiseudun Radisson Blu ja Sokos Hotels -hotelleista useat ovat hiljattain uudistettuja. Vantaan Break Sokos Hotel Flamingon uusi hotellisiipi Wing avattiin helmikuussa 2019. Laajennusosassa on 232 uutta hotellihuonetta kolmen eri teeman mukaisesti. Harmony-teema tarjoaa ensimmäisenä Suomessa kokonaisen huonekerroksen vain aikuisille matkailijoille.

Tänä vuonna on myös valmistunut Original Sokos Hotel Vaakunan mittava huoneuudistus ikonisessa Helsingin keskustan funkkisrakennuksessa. Juuri uusituista saunaosastoista pääsee nauttimaan Radisson Blu Espoossa sekä viime vuonna Paola Suhosen kanssa kokonaisuudessaan uusitussa Original Sokos Hotel Presidentissä.

Jarkko Härmälä, toimitusjohtaja, Sokotel Oy, 010 768 2807

Original Sokos Hotel Vaakunan huoneista avautuvat upeat näkymät Helsingin ylle.

Sokotel Oy on SOK:n matkailu- ja ravitsemisliiketoimintaa harjoittava tytäryhtiö, joka operoi Suomessa seitsemää Radisson Blu Hotellia sekä neljäätoista Sokos Hotellia. Sokotel Oy toimii pääkaupunkiseudulla, Tampereella, Oulussa ja Vaasassa. Radisson Blu Marina Palace Hotellin liiketoiminnasta Turussa vastaa Turun Osuuskauppa.

Bomban lomakohteen odotetut uutuudet kesällä 202423.4.2024 08:20:00 EEST | Tiedote

Pielisen rantamaisemassa Pohjois-Karjalassa sijaitsevasta Bombasta on viime vuosina muodostunut monipuolinen ja suosittu lomakohde. Ylellinen kylpylä, omaleimainen kulttuuri, lukuisat luonnossa tapahtuvat aktiviteetit sekä herkullinen ruoka houkuttelevat Bomballe. Kesällä 2024 palvelutarjonta laajenee entisestään, kun Bomballa avautuu sekä oma elämyspalveluyritys että Break Sokos Hotel Bomban uusi laajennusosa maisemahuoneineen.

S-ryhmässä pilotoidaan työvuorosuunnittelua, jonka puikoissa on henkilöstö itse: ”Työn merkityksellisyys ja tyytyväisyys on selvästi kasvanut”22.4.2024 08:18:33 EEST | Tiedote

S-ryhmässä otetaan määrätietoisia askeleita kohti yhteisöllistä työvuorosuunnittelua, joka parantaa henkilöstön mahdollisuuksia vaikuttaa työ- ja vapaa-ajan yhteensovittamiseen. Mallia on pilotoitu Pirkanmaan Osuuskaupassa, Osuuskauppa Arinassa ja Osuuskauppa Suur-Savossa. Vuoden oppien keruun jälkeen pilotti laajenee, ja mukaan tulee lisää erilaisia toimipaikkoja.

Coop-tuotteita löytyy S-ryhmän myymälöistä jo yli 400 – Coop-simasta kevään hittituote?9.4.2024 07:30:00 EEST | Tiedote

Jo lähes neljäsosa entisistä Rainbow-tuotteista korvautuu kevään aikana laatu-hinta-suhteeltaan erinomaisilla Coop-tuotteilla S-ryhmän myymälöissä ja Coop-tuotesarjaan tuodaan jatkuvasti myös uusia tuotteita. Coop-tuotteita löytyy siis jo osapuilleen saman verran kuin mitä Xtra- tai Kotimaista-tuotesarjoihin kokonaisuudessaan kuuluu. Coopista kasvaa S-ryhmän selvästi laajin oma tuotesarja, johon tulee kuulumaan yli 1500 tuotetta.