Huld Oy

Huld och Devatus går samman – Vintergatans modigaste designbyrå fortsätter att växa

Huld Oy, en multi-player inom teknik och design, och Devatus Oy, expert på mjukvaruutveckling, kommer att gå samman. I och med sammanslagningen sysselsätter Huld redan mer än 500 personer i Finland och Tjeckien. Företagens sammanlagda omsättning är över 40 miljoner euro.
Lassi Sutela, Teknologidirektör på Huld, Mika Kiljala, VD för Huld, Mika Filander, VD för Devatus och Andreas Paschinsky, Utvecklingsdirektör på Devatus, ser fram emot att arbeta tillsammans.

Både Huld och Devatus strävar efter att vara den bästa möjliga arbetsplatsen för sina experter. Den unika kombinationen av företagens mjukvaru- och produktutvecklingsexpertis möjliggör mångsidigare projekt till sina experter samt ett bredare utbud till kunderna. Företagen har redan flera gemensamma kunder, som Danfoss, ABB och Wärtsilä. Nu går också experterna ihop.

– Jag är glad över att få välkomna människorna på Devatus till Hulds växande gäng. Våra expertis stödjer varandra på ett utmärkt sätt, vilket gör att vi kan betjäna våra kunder ännu mer heltäckande. Tillsammans är vi fler, säger Mika Kiljala, vd för Huld.

Stark i Österbotten och fotfäste i Egentliga Finland

Huld har starka rötter på västkusten och i Österbotten. Det finns verksamhetsplatser i Vasa, Seinäjoki, Karleby, Ylivieska och Uleåborg. Med sammanslagningen kommer Vasa att växa till en av Hulds största orter med cirka 75 experter. Fler experter kommer att anställas i framtiden.

Samtidigt expanderar Huld även till Åbo. Detta är en förväntad och önskad erövring av Egentliga Finland.

Modigt och humant
Det är bra att börja bygga en gemensam framtid på den värdegrund som både Huld och Devatus delar. Att ta hand om anställdas välmående syns också för kunderna som innovativa och modiga lösningar som leder världen mot en smartare och bättre framtid för alla.

– Arbetet på Devatus har alltid byggt på tillit och uppskattning av individen. Redan från de första diskussionerna med Huld var vi överens i frågor som var viktiga för oss. Det är fantastiskt att fortsätta vår framgångssaga tillsammans med våra anställda och kunder som en del av Huld, kommenterar Mika Filander, VD för Devatus.

Huld har en unik kombination av teknik och designexpertis. Hos Huld utnyttjas mänskligheten för att lösa kundernas utmaningar, oavsett om det handlar om erövring av rymden, design av konsumentbeteende eller till och med banbrytande digitala innovationer. Hulds vision är att vara den modigaste teknik- och designbyrån i hela vintergatan. Huld har cirka 450 experter inom olika områden i Finland och Tjeckien.

Devatus är en utvecklare av digitala tjänster, vars mål alltid är att tillföra värde till kundens digitala projekt. Kunderna hos Devatus är internationella energi- och industriföretag. Devatus grundades 2010 och sysselsätter mer än 50 experter inom den digitala världen.

Mer information ger
Mika Kiljala, VD, Huld Ab