Hulluna työelämään -kiertue tuo yhteen kahdeksan kaupungin yrityspäättäjät ja opiskelijat

Työeläkeyhtiö Elon järjestämä seminaarikiertue tuo yhteen paikallisia yritysjohtajia, yrittäjiä ja opiskelijoita keskustelemaan tulevaisuuden johtamisesta työpajoissa. Kiertue alkaa 23.10., ja se järjestetään yhteistyössä alueellisten opiskelijajärjestöjen kanssa.

Elon järjestämä Hulluna työelämään -kiertue saattaa yhteen paikallisia yritysjohtajia, yrittäjiä ja opiskelijoita keskustelemaan ja vaihtamaan ajatuksia tulevaisuuden johtamisesta. Digimurroksen myötä työelämään on astunut uusia sukupolvia, jotka tuovat työpaikoille mukanaan aivan uudenlaista kulttuuria. Kiertueen ansiosta eri sukupolvia edustavat osallistujat saavat paremman kuvan toistensa työelämään ja johtamiseen liittyvistä odotuksista, toimintatavoista ja työkaluista.

Hulluna työelämään -kiertue alkaa 23.10. Espoosta, missä tilaisuuden avaa Elon toimitusjohtaja Satu Huber. Seminaarit järjestetään työpajamuotoisesti, ja työskentelyä vetää johtamisen asiantuntija Petteri Kilpinen.

Työpajassa yritysmaailman ammattilaiset ja opiskelijat muodostavat mentorointiparit. Työpaja toimii alkusysäyksenä vuoden jatkuvalle mentorointisuhteelle, jonka aikana kokeneempi yritysjohtaja tai yrittäjä ja opiskelija sparraavat toisiaan.

”Nykyaikaisen johtajan on johdettava ennen kaikkea ihmisiä”, sanoo Satu Huber, Elon toimitusjohtaja. ”Johtaja ei voi enää keskittyä johtamaan vain projekteja, yksiköitä tai pelkkää liiketoimintaa. Tämä vaatii luottamusta sekä kykyä työskennellä osana tiimiä ja antaa tilaa kaikille tuoda oma panoksensa yhteisten tavoitteiden saavuttamisessa. Jotta tähän päästään, eri näkökulmia edustavien ihmisten on kokoonnuttava yhteisten teemojen äärelle. Olen erittäin iloinen, että Elo voi kutsua johtajia, yrittäjiä ja opiskelijoita keskustelemaan ja vaihtamaan ajatuksia johtamisesta, yhteistyöstä ja tulevaisuudesta.”

Kiertueaikataulu:

• 23.10. Espoo, Aalto-yliopisto
  • 31.10. Tampere, Tampereen yliopisto
  • 01.11. Vaasa, Vaasan yliopisto
  • 06.11. Jyväskylä, Jyväskylän yliopisto
  • 07.11. Lappeenranta, Lappeenrannan yliopisto
  • 13.11. Oulu, Oulun yliopisto
  • 20.11. Joensuu, Itä-Suomen yliopisto
  • 21.11. Turku, Turun yliopisto

Lisätietoja kiertueesta sekä ilmoittautumislomakkeen löydät  täältä.

Joni Tikkanen, markkinointijohtaja, puh. 040 8380 822, joni.tikkanen@elo.fi

Kristiina Nieminen, viestinnän suunnittelupäällikkö, puh. 040 586 8778 tai 020 7035 106, kristiina.nieminen@elo.fi

Työeläkeyhtiö Elo huolehtii asiakkaidensa lakisääteisestä työeläketurvasta. Lisäksi autamme asiakkaitamme menestymään ja vastaamaan muuttuvan työelämän haasteisiin. Suomalaisista yrityksistä joka kolmas ja yrittäjistä yli 40 prosenttia on valinnut Elon työeläkekumppanikseen. Vastuullisuus on kiinteä osa Elon toimintaa. Vastaamme yhteensä noin 500 000 työntekijän ja yrittäjän tulevista eläkkeistä sekä huolehdimme noin 230 000 eläkkeensaajasta. Elo on merkittävä sijoittaja, ja yhtiön sijoitusomaisuuden arvo on noin 23 miljardia euroa. Elo syntyi 1.1.2014, kun Eläke-Fennia ja LähiTapiola Eläkeyhtiö fuusioituivat.

Pro gradu: Kuntoutujan omalla motivaatiolla ja ammatillisen kuntoutuksen onnistumisella on vahva yhteys21.2.2019 10:21:51Tiedote

Yli kaksi kolmasosaa (67 %) omasta aloitteestaan ammatillisen kuntoutuksen pariin hakeutuneista kävi kuntoutusprosessin onnistuneesti läpi. Sen sijaan hylättyjen työkyvyttömyyseläkehakemusten kautta alkaneista kuntoutuksista puolet epäonnistui. Työpaikoilla varhaisen tuen malli voi auttaa vaarassa olevan työntekijän avun äärelle. Nuoret kuntoutuvat selvästi todennäköisemmin kuin iäkkäämmät henkilöt.

Antti Aho työeläkeyhtiö Elon hallituksen puheenjohtajaksi29.1.2019 10:01:09Tiedote

Elon hallitus valitsi kokouksessaan 28.1.2019 hallituksen puheenjohtajan ja varapuheenjohtajat vuodelle 2019. Hallituksen puheenjohtajaksi valittiin Antti Aho. Hän on ollut mukana Elon hallitustyöskentelyssä vuodesta 2014 lähtien. Aho on Aava Terveyspalvelut Oy:n toimitusjohtaja. Elon hallituksen ensimmäisenä varapuheenjohtajana jatkaa Ann Selin. Toiseksi varapuheenjohtajaksi valittiin Susa Nikula. Hallituksen puheenjohtaja ja varapuheenjohtajat muodostavat puheenjohtajiston, joka toimii myös nimitys- ja palkitsemisvaliokuntana. Hallituksen apuna sen tehtävien hoidossa ovat nimitys- ja palkitsemisvaliokunta sekä tarkastusvaliokunta. Hallituksen puheenjohtajisto muodostaa nimitys- ja palkitsemisvaliokunnan. Valiokunnan puheenjohtajana toimii hallituksen puheenjohtaja. Tarkastusvaliokunnan jäsenet ovat Jari Karlson (pj.) sekä Marjo Matikainen-Kallström ja Niklas Sonkin. Minna Helle ja Esa Neuvonen aloittivat 1.1.2019 uusina hallituksen jäseninä. Elon hallituksessa on 12 varsinaista jäsen

Työkyvyttömyyseläkkeiden nousu: Elossa mielenterveyssyihin perustuvat työkyvyttömyyseläkkeet korostuvat nuorilla ja yli 60-vuotiailla16.1.2019 08:39:39Tiedote

Työkyvyttömyyseläkehakemusten ja uusien myönnettyjen työkyvyttömyyseläkkeiden määrä lähti vuonna 2018 kasvuun. Yhteensä työeläkealalla myönnettiin tammi–syyskuun välisenä aikana 7,4 prosenttia enemmän työkyvyttömyyseläkkeitä kuin vuonna 2017. Jopa kolmasosa uusista työkyvyttömyyseläkkeistä johtuu mielenterveydellisistä sairauksista.

Kolme uutta työhyvinvoinnin kehittämispäällikköä Eloon15.1.2019 08:34:09Tiedote

Työeläkeyhtiö Elon työhyvinvoinnin kehittämistiimiin on nimitetty kolme uutta asiantuntijaa. Työhyvinvoinnin kehittämispäällikkö Anneli Holmberg aloitti tehtävässään joulukuussa. Työhyvinvoinnin kehittämispäälliköt Kirsi Mäkelä ja Noora Poussu aloittivat tehtävissään tammikuun alussa. Holmberg siirtyi Eloon Selekta Henkilöstöpalvelut Oy:stä ja hän on koulutukseltaan kauppatieteiden maisteri. Mäkelä siirtyi Eloon Teknologiateollisuudelta, jossa hän työskenteli projektipäällikkönä. Hän on koulutukseltaan terveystieteen maisteri. Lisäksi hänellä on johtamisen erikoisammattitutkinto. Poussu puolestaan työskenteli Ilmarisessa markkinointipäällikkönä ennen siirtymistä Eloon. Hänellä on filosofian maisterin ja kauppatieteiden maisterin tutkinnot. Holmbergin, Mäkelän ja Poussun päätoimipaikka on Espoo. Holmberg ja Mäkelä työskentelevät Elon suurasiakkaiden kanssa, kun taas Poussu keskittyy Elon pk-asiakkaisiin. He raportoivat tehtävissään työhyvinvointijohtaja Anu Suutela-Vuoriselle. ”Anneli,