Hulluna työelämään -kiertue tuo yhteen kahdeksan kaupungin yrityspäättäjät ja opiskelijat

Työeläkeyhtiö Elon järjestämä seminaarikiertue tuo yhteen paikallisia yritysjohtajia, yrittäjiä ja opiskelijoita keskustelemaan tulevaisuuden johtamisesta työpajoissa. Kiertue alkaa 23.10., ja se järjestetään yhteistyössä alueellisten opiskelijajärjestöjen kanssa.

Elon järjestämä Hulluna työelämään -kiertue saattaa yhteen paikallisia yritysjohtajia, yrittäjiä ja opiskelijoita keskustelemaan ja vaihtamaan ajatuksia tulevaisuuden johtamisesta. Digimurroksen myötä työelämään on astunut uusia sukupolvia, jotka tuovat työpaikoille mukanaan aivan uudenlaista kulttuuria. Kiertueen ansiosta eri sukupolvia edustavat osallistujat saavat paremman kuvan toistensa työelämään ja johtamiseen liittyvistä odotuksista, toimintatavoista ja työkaluista.

Hulluna työelämään -kiertue alkaa 23.10. Espoosta, missä tilaisuuden avaa Elon toimitusjohtaja Satu Huber. Seminaarit järjestetään työpajamuotoisesti, ja työskentelyä vetää johtamisen asiantuntija Petteri Kilpinen.

Työpajassa yritysmaailman ammattilaiset ja opiskelijat muodostavat mentorointiparit. Työpaja toimii alkusysäyksenä vuoden jatkuvalle mentorointisuhteelle, jonka aikana kokeneempi yritysjohtaja tai yrittäjä ja opiskelija sparraavat toisiaan.

”Nykyaikaisen johtajan on johdettava ennen kaikkea ihmisiä”, sanoo Satu Huber, Elon toimitusjohtaja. ”Johtaja ei voi enää keskittyä johtamaan vain projekteja, yksiköitä tai pelkkää liiketoimintaa. Tämä vaatii luottamusta sekä kykyä työskennellä osana tiimiä ja antaa tilaa kaikille tuoda oma panoksensa yhteisten tavoitteiden saavuttamisessa. Jotta tähän päästään, eri näkökulmia edustavien ihmisten on kokoonnuttava yhteisten teemojen äärelle. Olen erittäin iloinen, että Elo voi kutsua johtajia, yrittäjiä ja opiskelijoita keskustelemaan ja vaihtamaan ajatuksia johtamisesta, yhteistyöstä ja tulevaisuudesta.”

Kiertueaikataulu:

• 23.10. Espoo, Aalto-yliopisto
  • 31.10. Tampere, Tampereen yliopisto
  • 01.11. Vaasa, Vaasan yliopisto
  • 06.11. Jyväskylä, Jyväskylän yliopisto
  • 07.11. Lappeenranta, Lappeenrannan yliopisto
  • 13.11. Oulu, Oulun yliopisto
  • 20.11. Joensuu, Itä-Suomen yliopisto
  • 21.11. Turku, Turun yliopisto

Lisätietoja kiertueesta sekä ilmoittautumislomakkeen löydät  täältä.

Joni Tikkanen, markkinointijohtaja, puh. 040 8380 822, joni.tikkanen@elo.fi

Kristiina Nieminen, viestinnän suunnittelupäällikkö, puh. 040 586 8778 tai 020 7035 106, kristiina.nieminen@elo.fi

Työeläkeyhtiö Elo huolehtii asiakkaidensa lakisääteisestä työeläketurvasta. Lisäksi autamme asiakkaitamme menestymään ja vastaamaan muuttuvan työelämän haasteisiin. Suomalaisista yrityksistä joka kolmas ja yrittäjistä yli 40 prosenttia on valinnut Elon työeläkekumppanikseen. Vastuullisuus on kiinteä osa Elon toimintaa. Vastaamme yhteensä noin 500 000 työntekijän ja yrittäjän tulevista eläkkeistä sekä huolehdimme noin 230 000 eläkkeensaajasta. Elo on merkittävä sijoittaja, ja yhtiön sijoitusomaisuuden arvo on noin 23 miljardia euroa. Elo syntyi 1.1.2014, kun Eläke-Fennia ja LähiTapiola Eläkeyhtiö fuusioituivat.

Elo sijoittaa lisää tuulivoimaan Suomessa4.12.2018 12:50Tiedote

Elo kasvatti sijoituksiaan tuulivoimaan ostamalla 30.11.2018 LähiTapiola-ryhmän osuudet tuulivoimapuistoihin sijoittavassa rahastossa. Elo on ollut mukana rahastossa jo vuodesta 2012, jolloin tuulivoimapuistojen kehittäminen aloitettiin. Rahasto omistaa ja hallinnoi kahta toimivaa tuulivoimapuistoa. Toinen sijaitsee Lappeenrannassa ja toinen Pohjanmaalla Siikajoella. Puistojen kuudentoista turbiinin vuotuinen sähköntuotanto on noin 112 GWh, joka riittää n. 6 000 omakotitalon lämmittämiseen ja taloussähkön tarpeisiin. Tässä vaiheessa rahasto on investoinut puistojen rakentamiseen n. 70 miljoonaa euroa ja tutkii useamman uuden hankkeen ostamista. Rahastoon on tarkoitus ottaa mukaan muita sijoittajia. ”Tuulivoimaloiden elinkaari on jopa 25 vuotta ja niiden tuottama kassavirta on varsin tasainen ja hyvin ennustettavissa. Nämä ominaisuudet sopivat hyvin eläkeyhtiön pitkäjänteiseen sijoitusstrategiaan”, toteaa salkunhoitaja Jan Schulman. Tulevaisuudessa Elon tavoitteena on lisätä sijoituksia

Minna Helle ja Esa Neuvonen Elon hallitukseen vuoden alusta22.11.2018 13:14Tiedote

Elon hallintoneuvosto teki 20.11.2018 kokouksessaan henkilövalintoja yhtiön hallintoelimiin. Hallituksen varsinaiseksi jäseneksi Eeva-Liisa Inkeroisen tilalle 1.1.2019 alkaen valittiin Teknologiateollisuus ry:n työmarkkinajohtaja Minna Helle. Hallituksen varajäseneksi Daniela Yrjö-Koskisen tilalle 1.1.2019 alkaen valittiin YIT Oyj:n toimitiloista ja kiinteistöistä vastaava liiketoiminta-aluejohtaja Esa Neuvonen. Molempien kausi kestää 31.12.2019 asti. ”Kiitän koko hallintoneuvoston puolesta Eeva-Liisa Inkeroista hänen noin kahden vuosikymmenen panostuksestaan Elon ja sen edeltäjäyhtiön hallituksissa”, sanoo Elon hallintoneuvoston puheenjohtaja Klaus Saarikallio. ”Tuona aikana hän on antanut Elolle korvaamatonta näkemystä, jonka ansiosta yhtiö on voinut kasvaa ja kehittyä. Nyt valittujen uusien jäsenten aiempi kokemus ja osaaminen tukevat hallituksen monimuotoisuutta.” ”Odotan todella innostuneena Elon hallitustyöskentelyä. Työeläketurvan vastuullinen hoitaminen on keskeinen osa suomala