Huono sisäilma on tuttu kiusa elokuvanteossa – suomalainen Sterimat puhdisti ilmaa Kaurismäen elokuvan kuvauspaikalla
Elokuvan tekijät joutuvat ajoittain työskentelemään tiloissa, joissa sisäilma ei ole työntekoa tukevaa.
– Määrittelemättömät sisäilmaongelmat ovat tavallisia, kertoo Jonas Nourisson, Toivon tuolla puolen -elokuvan kuvauspaikkajärjestäjä.
Ilmiön taustalla on usein se, että kuvauspaikaksi valikoituvat vähällä käytöllä olleet rakennukset. Yleisiä kuvauspaikkoja ovat mm. kellarit, vintit, autotallit tai autiotalot, joissa sisäilmaongelmat ovat tavallisia.
Säästöä kalliissa kuvauspäivissä
Aki Kaurismäen ohjaama ja Sputnik Oy:n tuottama elokuva kertoo syyrialaisesta pakolaisesta ja suomalaisesta kauppamatkustajasta.
Vähällä käytöllä olleen kuvaustilan sisäilmaa puhdistettiin perusteellisesti ennen työn aloittamista. Kuvausten aikaan käytettiin lisäksi Sterimat-ilmanpuhdistimia parantamaan työskentelyolosuhteita.
Jonas Nourisson sanoo, että ilmanpuhdistuksen ansiosta säästettiin arvokkaita kuvauspäiviä: vältyttiin aikataulujen venymiseltä, puhumattakaan ihmisten sairasteluilta.
Ilmakin on osa työturvallisuutta
Sisäilman ongelmista keskusteltiin myös viime marraskuussa pidetyillä Elokuva- ja tv-alan työturvallisuuspäivillä.
– Hyvä sisäilma on tärkeä työturvallisuustekijä kaikilla työpaikoilla, muistuttaa Mecastep Oy:n myyntijohtaja Mika Iivonen.
Sterimat on kotimainen, laajasti tutkittu ilmanpuhdistuslaite, josta on paljon erinomaisia käyttökokemuksia mm. kouluista, päiväkodeista ja sairaaloista. Laitteet valmistaa sisäilmaratkaisuja tarjoava Mecastep Oy.
Avainsanat
Yhteyshenkilöt
Myyntijohtaja Mika Iivonen, Mecastep Oy
045 346 3030
mika.iivonen@mecastep.fi
www.sterimat.fi
www.mecastep.fi
Jonas Nourssion, Focusoul
040 840 4900
jonas@focusoul.fi
Kuvat
Linkit
Tietoja julkaisijasta
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta Zeroten Oy
Liikkumattomuudesta miljardien kulut joka vuosi: Veronkorotukset iskevät liikunnan harrastajiin8.4.2024 15:00:07 EEST | Tiedote
Arvonlisäveron korotukset ja siitä aiheutuva hintojen nousu uhkaavat laskea liikuntaa harrastavien määrää. Suomalaisten liikkumattomuus tulee jo nyt yhteiskunnalle kalliiksi, sillä UKK-instituutin tekemän tutkimuksen mukaan liikkumattomuuden hintalappu on 3,2 miljardia euroa vuodessa. Summa koostuu muun muassa tuloverojen menetyksestä, ikääntyneiden laitoshoidon, työkyvyttömyyden, ennenaikaisten kuolemien, terveyspalvelujen käytön, sairauspoissaolojen ja lääkkeiden kustannuksista.
Meriseikkailuja ja maailmanennätyksiä – soutajalegendat Jari Saario ja Joonas Kuivalainen ottavat osaa LOL Expo 2024 -messutapahtumaan25.3.2024 15:02:17 EET | Tiedote
Kaksi soutajalegendaa, Jari Saario ja Joonas Kuivalainen, saapuvat huhtikuun 4. päivänä järjestettävään LOL Expo 2024 –liikunta- ja hyvinvointitapahtumaan Wanhaan Satamaan. Saario esittelee messuilla legendaarisen veneensä ja kertoo soutu-urakoistaan Atlantin yli Kuivalaisen tavoitellessa tapahtumassa minuutin sisäsoudun maailmanennätystä.
LOL Expo 2024 –liikunta- ja hyvinvointialan messut täyttävät Wanhan Sataman13.3.2024 12:00:22 EET | Tiedote
Liikunta- ja hyvinvointialan tapahtumiin on tulossa mielenkiintoinen uutuus, kun LOL Expo 2024 avaa 6.4.2024 Wanhan Sataman ovet kaikille liikunnasta, hyvinvoinnista ja terveyttä edistävästä ravinnosta kiinnostuneille.
Wanha Satama lanseerasi suurten tapahtumien aikaisiin majoitusongelmiin nerokkaan ratkaisun: Indoor Camping13.2.2024 11:23:38 EET | Tiedote
Pääkaupunkiseudun majoituskapasiteetti on usein koetuksella suurten tapahtumien yhteydessä. Tapahtumatalo Wanha Satama lanseerasi tilanteeseen nerokkaan ratkaisun tarjoamalla laadukasta, edullista ja turvallista telttamajoitusta uniikeissa sisätiloissa.
Zeroten ostaa Fam Agency:n mainostoimistoliiketoiminnan ja kasvattaa someosaamistaan30.11.2023 10:00:00 EET | Tiedote
Markkinointiviestinnän asiantuntijatoimistot Zeroten Oy sekä Fam Agency Oy ovat sopineet liiketoimintakaupoista, jolla Famin mainostoimistoliiketoiminta siirtyy 1.12.2023 lähtien kokonaisuudessaan Zerotenin omistukseen. Sopimus on osa Zerotenin kasvustrategiaa, myös keino menestyä taloudellisesti haastavina aikoina.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme