HUS laajentaa ja korottaa joulun pyhien korvauksia

HUS on päättänyt laajentaa ja korottaa pyhien ajalta maksettavia korvauksia työntekijöille, vaikka hetki sitten päättyneet neuvottelut työntekijäjärjestöjen kanssa päättyivätkin tuloksettomina.

HUS on neuvotellut 21.12.2020 työntekijäjärjestöjen kanssa jo aiemmin paikallisesti neuvoteltujen korvausten korottamisesta. Neuvottelut päättyivät tuloksettomina, mutta HUS päätti silti nostaa jo sovittuja korvauksia.

Ylimääräisen vuoron korvaus nostetaan 60 eurosta 85 euroon. Työntekijäjärjestöjen kanssa yhdessä sovittuun hälytysrahakorvaukseen ei tehty muutoksia. Lisäksi työnantaja maksaa vuosiloman siirrosta kertakorvauksen, 425 euroa, mikäli vuosiloma siirretään työntekijän kanssa sopien työnantajan aloitteesta. Korvauksia maksetaan 14.12.2020 - 3.1.2021 väliselle ajalle sijoittuvasta työstä, myös takautuvasti.

”HUS ja työntekijäjärjestöt pääsivät yhteisymmärrykseen jo aikaisemmin joulukuussa lisätyökorvauksesta sekä hälytysrahan jatkamisesta näissä poikkeusoloissa”, sanoo HUSin toimitusjohtaja Juha Tuominen. ”Halusimme kuitenkin työnantajana tulla vielä vastaan ja nostaa sekä laajentaa korvauksia, jotta ne, jotka haluavat olla pyhinä töissä, kokevat saavansa siitä korvauksen. Vastuullisena työnantajana toivomme ensisijaisesti, että työntekijät voisivat pitää lomansa joulun aikana.”

Lisätietoja

Toimitusjohtaja Juha Tuominen, puh. 09 471 71 200, yhteydenotot toimitusjohtajan assistentti Kaarina Heikinheimo, puh. 050 427 9861

Palvelussuhdejohtaja Mia Lehmusvaara, puh. 040 585 1694