HUS on aloittanut tehtävä- ja suoritelisien valmistelun

HUSissa on aloitettu valmistelu tehtävä- ja suoritelisien kriteerien päivittämiseksi HUSin hallituksen 20.12.2021 kokouksen linjausten mukaisesti. Valmistelu tehdään yhdessä kaikkien tulos- ja toimialueiden kanssa. Tätä ennen ei tehdä yksittäisiä erillispäätöksiä.

Henkilöstövaje ja siitä johtuvat lisävastuut koskettavat monia yksiköitä HUSissa ja laajalti sotealan toimijoita koko maassa.

”HUS suhtautuu vakavasti pitkittyneen koronapandemian aiheuttamaan kuormittuneisuuden lisääntymiseen, joka koskettaa laajalti koko henkilöstöä. Siksi palkitsemiseen liittyvät asiat tulee ratkaista koko kuntayhtymän tasolla ja ratkaisujemme on kohdeltava kaikkia HUSin työntekijöitä tasapuolisesti. Tämä on myös yhdenvertaisuusarvomme mukaista”, sanoo vt. toimitusjohtaja Markku Mäkijärvi, ”Päätöksentekoprosessi tehdään nyt sisäisesti koordinoidusti.”

HUSissa on jo huomioitu eri tavoin henkilöstön joustamista: työn vaativuuden lisääntymistä ja joustoja korvataan erillisillä määräaikaisella tehtävälisällä ja henkilökohtaisella lisällä. HUSissa on aloitettu myös iso muutosohjelma, joka pitää sisällään muun muassa johtamisen kehittämistä.

Lisätietoja medialle:

Vt. toimitusjohtaja Markku Mäkijärvi, yhteydenotot toimitusjohtajan assistentti kaarina.heikinheimo(at)hus.fi