HUSin hallituksen kokouksen 20.6.2022 ennakkotiedote

HUSin hallitus kokoontuu maanantaina 20.6.2022 klo 8.30. Kokouksen esityslista on julkaistu verkossa.

Hallitukselle esitellään HUSin ilmastotiekartta 2022-30. Se on Suomen ensimmäinen yliopistosairaanhoitopiirin tekemä, käytännön tekoihin ja vastuullisuuteen ohjaava ohjelma, jonka tavoitteena on hiilineutraali HUS vuonna 2030.

Esityslistalla on myös HUS-kuntayhtymän säästöohjelma, koska HUSin tulos vuonna 2022 tulee olemaan talousarvioon verrattuna merkittävästi alijäämäinen. Taloutta on haastanut työvoiman saatavuus ja koronapandemia. Säästöohjelmalla valmistaudutaan kiristyvään talouteen sekä tulevaan sote-uudistukseen ja hyvinvointialueiden aloittamiseen. Ohjelma ei vaaranna potilashoitoa, eikä se kohdistu henkilöstöön.

Hallitukselle esitetään päätettäväksi Meilahden sairaala-alueelle sijoittuvan HUS Apteekin, keskuskeittiön ja pysäköinnin uudisrakennuksen hankesuunnitelma. Hanke on tärkeä, koska apteekki ja keittiö toimivat vanhentuneissa toimitiloissa ja valmistuvan Siltasairaalan myötä alueelle tarvitaan lisää pysäköintitilaa. Jos hallitus päättää hyväksyä hankkeen enimmäishintaan 210 miljoonaa euroa, se viedään HUS-yhtymän hallituksen ja yhtymäkokouksen päätettäväksi.

Linkki verkkosivuille kokouksen esityslistaan.

Kokouksen päätöstiedote julkaistaan verkkosivuillamme heti kokouksen jälkeen.