HUSin hallitus esittää uudeksi toimitusjohtajaksi Jari Petäjää

HUS-kuntayhtymän hallitus esittää, että HUSin uudeksi toimitusjohtajaksi valitaan HUSin Lasten ja nuorten sairauksien toimialajohtaja Jari Petäjä. Hallitus päätti asiasta äänestyksen jälkeen tämäniltaisessa kokouksessaan.

Dosentti Jari Petäjä, 55, on koulutukseltaan lastentautien ja neonatologian erikoislääkäri. Petäjä on työskennellyt HUSissa vuodesta 1992 lähtien, viimeiset 10 vuotta johtaen HUSin suurinta tulosyksikköä.

Petäjä on tullut tunnetuksi erityisesti Uuden lastensairaalan rakennushankkeesta. Hän vakuutti lukuisat tahot sairaalan välttämättömyydestä ja hän on ollut yksi keskeisistä henkilöistä sairaalahankkeen toteutumisessa nopealla aikataululla.

Petäjä on kuulunut HUSin johtajistoon kauan ja hän tuntee talon ja sen toiminnan hyvin. Petäjä on myös kansainvälisesti verkostoitunut.

Hallitus esittää Petäjän valintaa valtuustolle, joka kokoontuu 14. elokuuta. Toimitusjohtajan virka tuli avoimeksi, koska nykyisen toimitusjohtajan Aki Lindénin toimikausi päättyy tämän vuoden lopussa.

Linkki kokouksen pöytäkirjaan.

Edit 28.6.2018: korjattu valtuuston kokouksen päivämäärä.