HUSin hallitus kokoontuu maanantaina 27.5.2019 klo 8.30

Arvoisa vastaanottaja,

HUS-kuntayhtymän hallitus pitää kokouksen maanantaina 27.5.2019 klo 8.30 HUSin hallintokeskuksessa, Stenbäckinkatu 9.

Kokouksen esityslista.

Terveisin

Niina Kauppinen
va. viestintäjohtaja

Styrelsens beslut 17.6.: HUS tar ett helhetsansvar för laboratorie- och bilddiagnostiktjänsterna vid Södra Karelens sjukvårdsdistrikt (Eksote)17.6.2019 16:40:00 EESTTiedote

Samkommunen HNS styrelse godkände under sitt möte också intentionsavtalet mellan Uudenmaan Sairaalapesula och Puro Tekstiilihuolto samt fattade beslut om en måttlig höjning av klientavgifterna. Styrelsen fattade också beslut om att utredningen av verksamhetsprofilen för Raseborgs sjukhus fortsätter. Styrelsen behandlade också ekonomin för början av året och beslöt fortsätta beredningen av ett riksomfattande företagshälsovårdsbolag.