HUSin hallitus kokoontuu tänään maanantaina 20.8. klo 17

Arvoisa vastaanottaja,

HUS-kuntayhtymän hallitus avaa syyskautensa kokoontumalla tänään klo 17 Uudenmaan Sairaalapesula Oy:n tiloissa, Isonkiventie 8, 04250 Kerava.

Kokouksen esityslista

Terveisin

Johanna Saukkomaa
viestintäjohtaja

Meddelande angående samband mellan bröstimplantat och anaplastiskt storcellslymfom21.1.2019 15:34Tiedote

De senaste dagarna har nyheterna rapporterat om samband mellan texturerade (skrovliga) bröstimplantat och den sällsynta tumörformen anaplastiskt storcellslymfom (Breast Implant Associated Anaplastic Large Cell Lymphoma, BIA-ALCL). HUS beslutade hösten 2018 att tillsvidare inte operera in texturerade implantat, och även andra sjukvårdsdistrikt har gått in för liknande riktlinjer för vårdpraxis.