HUSin kuvantamisen toiminnot Kymsotessa palautetaan entiseen järjestelmään

Apotin käytöstä Kymsoten kuvantamistoiminnoissa palataan vanhaan järjestelmään tiedonsiirto-ongelmien vuoksi.

HUSissa on tehty tänään 8.6.2021 päätös palauttaa Kymsoten kuvantamistoiminnot Apotti-järjestelmästä takaisin entiseen Radu-järjestelmään. Syynä muutokseen ovat järjestelmien väliset tiedonsiirto-ongelmat Kymsoten ja HUS Kuvantamisen toimintojen välillä. Apotin toiminnallisuuksia ei ole monista yrityksistä huolimatta saatu vakautettua siten, että sen käyttöä voitaisiin Kymsotessa jatkaa. Paluu aiemmin käytössä olleeseen Radu-järjestelmään alkaa välittömästi ja kestää noin 2–3 viikkoa.

HUS Diagnostiikkakeskuksen kuvantamistoiminnot siirtyivät käyttämään potilastietojärjestelmä Apottia 24.4.2021. Apotille tuli 1100 uutta käyttäjää, joista 76 Kymsoten käyttäjää palaa nyt siis entiseen järjestelmään. Kuvantamistoiminnot HUSissa, ja samalla valtaosa uusista käyttäjistä, jatkaa Apotin käyttöä suunnitellusti.

Lisätietoja medialle:

Markku Mäkijärvi, johtajaylilääkäri