HUSin toimitusjohtaja vaihtuu

HUSin toimitusjohtaja Juha Tuominen jää työkyvyttömyyseläkkeelle 1.8.2021 alkaen. HUSin hallitus ottaa kantaa uuden toimitusjohtajan valintaan 16.8. pidettävässä kokouksessa.

HUSin toimitusjohtajan tehtäviä hoitavat toistaiseksi hallintosäännön mukaisesti johtajaylilääkäri Markku Mäkijärvi ja tämän ollessa estynyt tai poissa hallintojohtaja Lauri Tanner.

Juha Tuominen on sairastanut vuosikymmenien ajan vähäoireista MS-tautia. Taudin nyt uudelleen aktivoiduttua Tuominen on jäänyt sairauslomalle 5.7. alkaen lääkärien suosituksesta.

Lisätietoja medialle

HUSin hallituksen puheenjohtaja Ulla-Marja Urho, puh. 0400 412 645

Johtajaylilääkäri Markku Mäkijärvi, puh. 050 428 7660

HUSin mediapalvelu puh. 050 427 2875 tai viestinta@hus.fi (ma–pe klo 10–16)

Uudenmaan koronakoordinaatioryhmän näkemyksen mukaan HUS-alue on leviämisvaiheen kynnyksellä30.7.2021 11:07:23 EEST | Tiedote

Koronavirustartunnat ovat nyt kuudetta viikkoa kasvussa Uudellamaalla. Alueellinen koronakoordinaatioryhmä on huolissaan kasvavista tartuntamääristä paitsi nuorten aikuisten myös hieman vanhempien ikäryhmien keskuudessa. Ryhmän näkemys on, että HUS-alue on nyt leviämisvaiheen kynnyksellä. Näkemys perustuu voimassaolevaan kansalliseen koronastrategiaan. Asiaan liittyvät päätökset pyritään tekemään ensi viikolla.

Viiveitä Finentry-koronatestituloksien välittymisessä Oulun seudulla29.7.2021 18:58:49 EEST | Tiedote

Suomeen maahantulijat ohjataan käyttämään Finentry-palvelua osoitteessa www.finentry.fi koronatestin ajanvaraukseen. Palvelu opastaa ajanvarauksen tekemisessä. Oulun seudulla Finentryn kautta tehty ajanvaraus ohjautuu Pihlajalinnan Isokadun ja Rehapoliksen koronanäytteenottopisteisiin. Näissä pisteissä koronatesteissä käyneiden maahantulijoiden koronatestitulosten saamisessa on ilmennyt satunnaisia viiveitä viikoilla 28- 30. Viiveet johtuivat Finentry-palvelussa olleesta ohjelmointivirheestä, jonka ohjelmiston tekninen toteuttaja HUS Tietohallinto on korjannut 27.7.2021. Finentry-palvelu pahoittelee virheestä aiheutunutta haittaa. Ongelma ei ole koskettanut muita Pihlajalinnan koronanäytteissä käyneitä asiakkaita eikä muualla Suomessa Finentry-näytteenottopisteissä käyneitä asiakkaita. Mikäli maahantulija ei ole saanut Finentry-palvelusta testitulosta 48 tunnin kuluessa näytteenotosta, hän voi olla yhteydessä numeroon 09 471 80918 arkisin klo 11.30- 15.30 välisenä aikana tai tarvittaes