Husky Intelligence tuo tekoälyä palveluliiketoimintaan

Liikkuvan työn toiminnanohjaukseen keskittynyt suomalainen ohjelmistoyritys Pocum Oy vaihtoi nimensä Husky Intellingence Oy:ksi. Nimenmuutoksen taustalla on brändin yhtenäistäminen Euroopan ja USA:n markkinoilla sekä lupaus entistä mielenkiintoisemmasta tulevaisuudesta.

- Husky Intelligence -nimi kuvastaa kahta meille tärkeää asiaa. Husky tarkoittaa suomeksi rotevaa sekä voimakasta ja intelligence puolestaan älykkyyttä, logiikkaa ja automaatiota. Tekoälyn merkitys yritysten toiminnan tehostamisessa kasvaa voimakkaasti ja tavoitteenamme on olla kehityksen aallonharjalla, kuvailee yrityksen toimitusjohtaja Seppo Varpukari.

AI on seuraava ohjelmistoalan megatrendi

Artificial Intelligence, AI, eli tekoäly on seuraava suuri ohjelmistoalan megatrendi. Tietyille toimialoille erikoistuneet ohjelmistot ohjaavat yrityksen prosesseja entistä tehokkaammiksi. Ohjelmistojen looginen päättelykyky lisääntyy ja automaation taso kasvaa.

- Haluamme tuoda tekoälyn myös palveluyritysten saataville. Hyvänä esimerkkinä on ohjelmistomme ominaisuuksiin kuuluva optimointi, joka järjestää asiakaskäynnit automaattisesti optimaaliseen järjestykseen. Toinen esimerkki on viestikeskus, joka hoitaa itsenäisesti viestintää yrityksen ja asiakkaiden välillä. Tällaiset älykkäät ominaisuudet tehostavat yrityksen toimintaa ja parantavat asiakastyytyväisyyttä, Varpukari jatkaa.

Korvaako älykäs robotti ihmisen?

Ollaan jo hyvin lähellä sitä tilannetta jossa tekoälyä sisältävät ohjelmistot hoitavat yrityksen toimiston rutiinityöt. Mutta miten käy kenttätyöntekijöiden, esimerkiksi asentajien tai sairaanhoitajien? - Nykypäivänä tekoäly avustaa myös kentällä työskenteleviä ihmisiä. Hyvänä esimerkkinä puheohjaus. Ihmisen täydellinen korvaaminen työntekijänä on vielä kaukana tulevaisuudessa, mutta tekoälyn ja robottien rooli kasvaa vääjäämättä. Tätä kehitystä seuraamme erittäin suurella mielenkiinnolla.

Seppo Varpukari
seppo.varpukari@huskyintelligence.com

Satakunnankatu 23 A 6

Husky Intelligence Oy on suomalainen nopeasti kasvava ja kansainvälistyvä liikkuvan työn ohjaukseen erikoistunut ohjelmistoyritys. Yrityksellä on toimipisteet Suomessa Tampereella ja Yhdysvalloissa Houstonissa sekä jälleenmyyntiä UK:ssa.

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi