Huutokaupassa legendaarisia keräilykohteita

Naantalissa järjestetään keräilyn erikoishuutokauppa 16.-17.10. Myynnissä on huikea määrä kohteita. Yli 3100 keräilykohdetta käsittää mm. postimerkkejä, rahoja, mitaleja, koruja, kelloja, hopeaesineitä, lasia ja muita kiinnostavia keräily- sekä vintage-esineitä.

Pala suomalaista historiaa on myynnissä oleva Suomi-konepistooli. Pistooli on kuulunut sodassa ansioituneelle kaukopartiomiehelle. Ase on deaktivoitu ja sen puolesta sen voi kuka tahansa huutaa itsellensä turvallisin mielin. VTT ja Keksintösäätiö ovat arvioineet Suomi-konepistoolin olevan yksi merkittävimmistä suomalaisista keksinnöistä.

Mykistävä tarjonta on myös postimerkeissä. Niistä mainittakoon harvinainen kokonaisten arkkien sarja vuoden 1922 Karjalamerkeistä. Näiden harvinaisten arkkien lähtöhinta on 5 000 €. Toinen legendaarinen postimerkkiharvinaisuus on Zeppelin-postimerkki virhepainamalla 1830. Virhepainamamerkki tavallisen merkin kera kirjeellä on lähtöhinnaltaan 3 000 €.

Koko huutokaupan tarjontaan voi tutustua netissä, jossa on kuvattuna kaikki myytävät kohteet osoitteessa: www.hellmanhuutokaupat.fi

Oy Hellman -huutokaupat

16. - 17.10.2020

Noutokatu 3

Naantali

Puh 02 2547200

Lisätietoja:

Tatu Untinen puh 040 5455624, tatu.untinen@filateliapalvelu.com

Veneala toivoo Naantalin Venemessujen järjestämistä2.2.2021 08:16:00 EET | Tiedote

Hankalasta koronatilanteesta huolimatta Naantalin Venemessujen organisaatio työskentelee sen eteen, että toukokuun viimeisenä viikonloppuna messuveneet olisivat jälleen esillä Naantalin rannassa. -Venealalle tulevasta keväästä on tulossa haasteellinen, kun perinteiset sisähalleissa tapahtuvat messut on peruttu. Kevään messut ovat aina olleet alalle tärkeä kanava asiakkuuksien hankinnassa ja kaupantekemisessä. Moni kauppias toivookin nyt, että Naantalissa messut saataisiin kuitenkin järjestettyä koronasta huolimatta. Usko tähän on vahva, koska ulkoilmatapahtuma voisi olla mahdollista järjestää turvallisesti näissäkin olosuhteissa, miettii messujen toimitusjohtaja Tuomas Levanto.

Det gemensamma och länsöverskridande projektet Finnish Archipelago 2025 – hållbar tillväxt genom digitalt produkturval samordnas i samarbete av Visit Pori, Visit Rauma, Yrityssalo, Kimitoöns kommun, Pargas stad, Visit Turku och Visit Naantali, med den sist nämnda som projektadministratör. Det deltagande områdets ihopräknade turismintäkt för år 2018 var en miljard euro och den sysselsättande effekten som turismen genererar 5470 årsverken för samma år.

Varsinais-Suomen ja Satakunnan matkailuorganisaatioiden kaupallinen digihanke; Yhteinen Finnish Archipelago 2025. Digitaalisella matkailutuotteistolla kestävää kasvua19.10.2020 13:00:00 EEST | Tiedote

Ylimaakunnallisen yhteishankkeen muodostavat Finnish Archipelago-konsortio, johon kuuluu Visit Pori, Visit Rauma, Yrityssalo, Kemiönsaaren kunta, Paraisten kaupunki, Visit Turku ja Visit Naantali, joka on hankkeen hallinnoija. Osallistuvien alueiden yhteenlaskettu matkailutulo oli 1 mrd.€ ja työllistävä vaikutus 5470 htv.

Artesaaniruoan mestaruutta Raisiossa tavoittelee 66 yritystä 130 tuotteella6.10.2020 13:19:10 EEST | Tiedote

Raisiossa lokakuun 14. – 16. päivä järjestettävään Artesaaniruoka SM 2020 -kilpailuun on ilmoittautunut 66 yritystä yli 130 tuotteella. – Kilpailu järjestetään nyt viidennen kerran ja tällä kertaa osallistujia on kaikkialta Suomesta, iloitsee Suomen Artesaaniruoka ry:n puheenjohtaja Eija Lamsijärvi. – Kaikki tuotteet ovat käyneet läpi esikarsintaseulan, jossa on tarkastettu, että ne täyttävät artesaaniruoan kriteerit. Niitä ovat mm. se, että tuote on valmistettu paikallisista raaka-aineista ilman keinotekoisia aromeja tai säilöntä- ja väriaineita. Samalla on myös varmisteltu, että tekijän kädenjälki näkyy tuotantoketjussa, Lamsijärvi jatkaa.