HybridiTV tarjoaa lisävihjeitä MTV3-kanavan Masked Singer Suomen alkavalla kaudella

Digita on lauantaina 17.10.2020 MTV3-kanavalla käynnistyvän Masked Singer Suomi -ilmiöohjelman yhteistyökumppani. Digita tuo alkavalle kaudelle yhdessä MTV:n kanssa HybridiTV-palvelun, joka palvelee katsojaa ennennäkemättömällä tavalla.

HybridiTV-palvelut rikastuttavat Masked Singer Suomen ohjelmasisältöä tarjoamalla HybridiTV-katsojille sinisen napin takaa muun muassa kauden aikana annettavat hahmovihjeet kootusti. ”Lisäksi aivan uutena ominaisuutena HybridiTV-katsojilla on etuoikeus lisävihjeisiin, joihin pääsee käsiksi kirjautumalla HybridiTV-palveluun Facebook-tunnuksilla. Kirjautumalla HybridiTV-palveluun katsoja näkee myös, ketkä Facebook-kavereista ovat aktiivisena seuraamassa ohjelmaa. Sosiaalisen median palvelun kytkeminen kiinteäksi osaksi HybridiTV-palvelua tekee television yhteisöllisyyden katsojalle näkyväksi”, kertoo Digitan videojakeluliiketoiminnan johtaja Teppo Ahonen.

Masked Singer Suomi -ohjelmaan tehdyn lisäpalvelun tavoin HybridiTV tarjoaa mainostajalle erinomaisen mahdollisuuden tavoittaa ja aktivoida katsojia tuotteidensa pariin vaivattomasti kaukosäätimen avulla. ”Ohjelmayhteistyön syventäminen HybridiTV-palvelun avulla tuo mainostajalle lisää brändinäkyvyyttä ja mahdollistaa esimerkiksi taktisten komponenttien kuten arvontojen lisäämisen ohjelmayhteistyöhön”, kertoo Ahonen.

Lisäksi tarjolla on yritysten eri tarpeisiin aivan uudentyyppisiä mainonnan ratkaisuja tv-mainontaan. ”HybridiTV:ssä huomiota herättävä vuorovaikutteinen mainospaikka voidaan tuoda ohjelmayhteistyön lisäksi kanavan vaihdon tai mainosspotin yhteyteen. Perinteisen television ja online-mainonnan yhdistelmä toimii”, toteaa Ahonen. Tulokset lisäpalveluiden käytöstä perinteisen mainonnan lisänä puhuvat puolestaan: televisiomainoksen yhteyteen liitetyn HybridiTV-lisäpalvelun click-through rate on ollut jopa 60 prosenttia. ”Kannustan mainostajia rohkeasti kokeilemaan uusia mainonnan mahdollisuuksia”, lisää Ahonen.

Tällä hetkellä HybridiTV-palveluiden piirissä on noin 600.000 päätelaitetta ja niiden kautta noin miljoona silmäparia. Ja määrä kasvaa jatkuvasti laitekannan uusiutuessa. Yli puolesta miljoonasta HybridiTV:stä on päivittäin päällä keskimäärin noin puolet, eli 250.000–300.000 eri päätelaitetta. HybridiTV-palvelut ovat tällä hetkellä tarjolla Digitan AntenniTV:ssä sekä Telian Kaapeli-TV:ssä.

Median yhteydenotot

Digita Oy, Teppo Ahonen, johtaja videojakelupalvelut, p. 040 563 0299, teppo.ahonen(a)digita.fi

Digita omistaa ja operoi Suomen johtavaa valtakunnallista maanpäällistä televisio- ja radioverkkoa ja on maan suurin riippumaton tietoliikennemastojen omistaja. Yhtiö on digitaalisen infrastruktuurin ja palveluiden tarjoaja. Digitan palveluihin kuuluvat tietoliikennemastot, konesali- ja esineiden internet (IoT) -palvelut ja tulevaisuuden broadcasting-palvelut. Palveluita tarjotaan maan suurimmille matkapuhelinoperaattoreille, internet- ja mediayhtiöille, infrastruktuuriyhtiöille ja kiinteistöjen omistajille. Digitassa työskentelee valtakunnallisesti 180 alan osaajaa. www.digita.fi