Digita

HybridiTV:n kaukosäätimen värinapeille käyttöä Big Brother Suomen uudella tuotantokaudella

Jaa

Digita on 6.9.2020 Nelosella käynnistyvän Big Brother Suomi -ilmiöohjelman yhteistyökumppani. Digitan yhteistyössä mediayhtiöiden kanssa kehittämä HybridiTV tarjoaa tv-katsojille mahdollisuuden vaikuttaa ohjelman sisältöön sekä osallistua kaukosäätimen värinapin painalluksella häätöäänestykseen. HybridiTV-sovellus rikastaa sisältöä ja vahvistaa Big Brother-katsojien vuorovaikutusta.

”Digita on tehnyt pitkään yhteistyötä tv-yhtiöiden kanssa HybridiTV:n erityyppisten sovellusten kehittämisessä. Näistä on esimerkkinä HybridiTV-äänestys, jonka suosio perustuu sen yksinkertaiseen ja ilmeiseen toiminnallisuuteen ohjelman yhteydessä. Kun omaa ehdokasta pääsee äänestämään ilmaiseksi pelkästään kaukosäätimen nappia painamalla ilman muita laitteita tai sovelluksia, on äänestyskynnys matalalla”, kertoo Digitan videojakeluliiketoiminnan johtaja Teppo Ahonen.

Tämän vuoksi HybridiTV on äänestyskanavana erittäin suosittu ja merkittävä lopputuloksen kannalta. HybridiTV-lisäpalveluiden click rate on ollut jopa 60 prosenttia. Digita haluaa BB-näkyvyyden avulla parantaa kuluttajien tietoisuutta HybridiTV:n uusista mahdollisuuksista.

Uusia mahdollisuuksia mainosrahoitteiselle televisiolle

HybridiTV:n yleistyminen kotitalouksissa avaa myös aivan uusia mahdollisuuksia mainosrahoitteiselle televisiolle. ”Ilmiöohjelman HybridiTV-sovellus on mainostajalle oiva paikka laajentaa ohjelmayhteistyönäkyvyyttä. Brändinäkyvyyden lisäksi ohjelmayhteistyöhön voidaan tuoda taktisia komponentteja kuten arvontoja”, kertoo Ahonen.

”Digita on sovittanut teknisesti yhteen perinteisen tv-mainonnan ja online-mainonnan. Tämä yhdistelmä toimii erinomaisesti. HybridiTV:ssä huomiota herättävä vuorovaikutteinen mainospaikka voidaan tuoda vaikkapa kanavanvaihdon tai mainosspotin yhteyteen. Kampanjoiden kautta on mahdollista kerätä tunnistettuja kontakteja esimerkiksi arvonnan muodossa markkinointiluvat hankkien”, kuvaa Ahonen television uusia mainostuotteita. ”Rohkaisen mainostajia hyödyntämään nykyaikaisen television tarjoamaa ainutlaatuista yhdistelmää omissa kampanjoissaan”.

Tällä hetkellä HybridiTV-palveluiden piirissä on noin 600 000 päätelaitetta ja niiden kautta noin miljoona silmäparia. Ja määrä kasvaa jatkuvasti laitekannan uusiutuessa. Yli puolesta miljoonasta HybridiTV:stä on päivittäin päällä keskimäärin noin puolet, eli 250 000 - 300 000 eri päätelaitetta.

Median yhteydenotot

Digita Oy, Teppo Ahonen, johtaja videojakelupalvelut, p. 040 563 0299, teppo.ahonen(a)digita.fi

Avainsanat

Yhteyshenkilöt

Minna Flink
johtaja, viestintä ja markkinointi
minna.flink(a)digita.fi, puh. 040 742 8849

Kuvat

Tietoja julkaisijasta

Digita
Digita
Jämsänkatu 2
00520 Helsinki

020 411 711http://www.digita.fi

Digita omistaa ja operoi Suomen johtavaa valtakunnallista maanpäällistä televisio- ja radioverkkoa ja on maan suurin riippumaton tietoliikennemastojen omistaja. Yhtiö on digitaalisen infrastruktuurin ja palveluiden tarjoaja. Digitan palveluihin kuuluvat tietoliikennemastot, konesali- ja esineiden internet (IoT) -palvelut ja tulevaisuuden broadcasting-palvelut. Palveluita tarjotaan maan suurimmille matkapuhelinoperaattoreille, internet- ja mediayhtiöille, infrastruktuuriyhtiöille ja kiinteistöjen omistajille. Digitassa työskentelee valtakunnallisesti 180 alan osaajaa.

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat mediatiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.

Lue lisää julkaisijalta Digita

Sotkamon Vesihuoltolaitos ja Digita aloittivat yhteistyön – vesimittarit vaihtuvat etäluettaviksi26.8.2020 09:00:00 EESTTiedote

Sotkamon Vesihuoltolaitos ja Digita ovat aloittaneet yhteistyön alueen vesihuollon digitalisoinnista, jonka myötä alueen vesimittarikanta uudistetaan etäluettaviksi seuraavan kolmen vuoden aikana. Veden etäluennan digitalisoinnissa hyödynnetään Digitan tarjoamaa LoRaWAN-teknologiaan pohjautuvaa IoT-verkkoa. Vesimittarikannan uudistamisen myötä mittareiden lukemisesta aiheutuvat kustannukset vähenevät ja laskutusprosessi asiakkaan suuntaan suoraviivaistuu.

MTV ja Digita lanseerasivat antennitalouksille uuden tuotteen – antenniverkon maksukanavat + C More suoratoistopalvelu saatavilla nyt helposti samassa paketissa yhdestä osoitteesta9.7.2020 11:00:00 EESTTiedote

MTV ja Digita lanseerasivat uuden tuotteen suomalaisille antennitalouksille: osoitteesta cmore.fi/antenni kuluttajat voivat jatkossa hankkia vaivattomasti yhdellä tilauksella antenniverkon maksu-tv-kanavat ja C More suoratoistopalvelun. Uudella C More suoratoistopalvelusta saatavalla tuotteella voi katsoa viihdettä ja urheilua niin kotona kuin matkoillakin joko netin yli tai antenniverkon välityksellä. Antenniverkon maksu-tv-kanavat välitetään kuluttajien televisioihin Digitan toimintavarman, viiveettömän ja valtakunnallisen antenniverkon avulla. Digita aloitti maksu-tv-liiketoimintansa vuoden 2020 alussa ostaessaan DNA:n antennitelevisioverkon maksu-tv-asiakkuudet. Nyt Digita kehitti kotimaisen suoratoistopalvelun C Moren kanssa uuden tuotteen. Tuttujen C Moren maksu-tv-kanavien kuten C More Max sekä C More Sport 1 ja 2 lisäksi asiakkaat saavat samaan pakettiin enemmän sisältöä liittämällä siihen C Moren suoratoistopalvelun. ”Asiakaslähtöisyys on meillä kaiken tekemisen ytimessä. Nyt

Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.

Tutustu uutishuoneeseemme