HYKSin Oy ja Mehiläinen käynnistävät yhteistyön

HUS:n tytäryhtiö HYKSin Oy laajentaa toimintaansa ja käynnistää yhteistyön Mehiläisen kanssa. Osana yhteistyötä Mehiläinen tulee vähemmistöosakkaaksi yhtiöön Invalidisäätiön luopuessa osasta omistustaan. HUS:n omistusosuus Hyksin Oy:sta on edelleen 70 prosenttia.

HYKSin Oy suunnittelee avaavansa erikoissairaanhoidon klinikoita eri puolille Suomea. Uudellamaalla  Mehiläisen kanssa tehtävällä yhteistyöllä tähdätään hoidon saatavuuden parantamiseen.

- HUS haluaa olla maan johtava sairaala myös niiden potilaiden osalta, jotka hyödyntävät valinnanvapauttaan. HUS:n tytäryhtiön HYKSin Oy:n valtakunnallinen verkosto lisää potilaiden mahdollisuuksia hakeutua hoitoon HUS:iin. Yhteistyöllä yksityissektorin kanssa voimme myös varmistaa, että hoitoon pääsyn indikaatiot pysyvät yhtäläisinä eri puolilla Suomea, HUS:n toimitusjohtaja Aki Lindén sanoo.

- Yhteistyö lähti liikkeelle siitä, että HUS:ssa haluttiin parantaa hoidon saatavuutta. Suhtaudumme ennakkoluulottomasti yksityisen ja julkisen sektorin yhteistyöhön, kun sillä tähdätään hoidon saatavuuden ja hoitoketjujen sujuvuuden parantamiseen. Yhteistyön osalta edetään varovaisesti pilottien ja kokeilujen kautta. Jos uudet palvelumallit osoittautuvat toimiviksi, voidaan toimintaa laajentaa hallitusti, Mehiläisen liiketoimintajohtaja Johanna Asklöf sanoo.

- Yhteistyön kautta voimme nyt lisätä vastaanottotoimintaamme ja pilotoida palvelumalleja niin vapaanvalinnan potilaille kuin yksityisesti hoitoon tuleville potilaille. Tämä yhteistyö kasvattaa mahdollisuuksiamme tarjota lisää palveluita myös kansainvälisille potilaille, HYKSin Oy:n toimitusjohtaja Markus Orava sanoo.

Lisätiedot:

- HUS: Lasse Lehtonen, lasse.lehtonen@hus.fi, 050 427 2468
- HYKSin Oy: Markus Orava, markus.orava@hyksinoy.fi, 050 591 3235
- Mehiläinen: Johanna Asklöf, johanna.asklof@mehilainen.fi,  050 445 0502

”Vanhemmat eros, oliko siinä järkee?” Uusilla #100asiaaerosta -verkkosivustoilla nuoret tukevat toisiaan/”Föräldrarna separerade” ”Fatta!!!” - På den nya sidan #100sakeromseparation ger unga stöd till varandra10.10.2018 00:00Tiedote

Vanhempien ero on nykyisin tavallista, mutta se ei tee siitä helpompaa lapsille ja nuorille. Jotta eroa ei tarvitse miettiä yksin, lapsille ja nuorille avataan 10.10. vertaistukea tarjoavat verkkosivustot www.nuortennetti.fi/100asiaaerosta ja www.nuortennetti.fi/100sakeromseparation. Sivuilla nuoret itse vastaavat toistensa kysymyksiin. Lisäksi vastauksia on kerätty ammattilaisilta.

KUTSU: Biopankkitutkimuksen läpimurtoja 30.10.20189.10.2018 09:02Tiedote

Tervetuloa kuulemaan biopankkitutkimusten saavutuksista. Biopankkitoiminta on tehnyt mahdolliseksi kehittää aivan uudenlaisia hoitoja potilaiden hyväksi. Tutkijat esittelevät tilaisuudessa lääketieteellisiä tutkimuksiaan, joissa he ovat hyödyntäneet biopankin näytteitä. Tarjolla kahvia ja näköaloja tulevaisuuden lääketieteeseen. Aika: 30.10. kello 16- 18 Paikka: Haartmaninkatu 8, Biomedicum 1, luentosali 1. Ohjelma löytyy tästä linkistä.