HYKSin Oy:n terveyspalveluiden vienti kasvoi edelleen

HYKSin yksityissairaalan liikevaihto ja tulos kehittyivät myönteisesti vuonna 2017. Terveyspalveluiden vienti kasvoi tasaisesti, ja myös suomalainen kysyntä lisääntyi.

HYKSin Oy:n vuoden 2017 liikevaihto kasvoi 20% ja tulos lähes kaksinkertaistui (90%) edelliseen vuoteen verrattuna. Vuoden 2017 liikevaihto oli 7,7 (6,4) ja tulos 0,415 (0,218) miljoonaa euroa. Niin kansainvälisten kuin suomalaistenkin potilaiden kysyntä kasvoi edellisestä vuodesta. ”Toimintamme on kehittynyt tavoitteiden mukaisesti. Lähialueemme kuten Pohjoismaat, Viro ja Venäjä, ovat tärkeimmät maat, joista potilaamme tulevat”, toteaa toimitusjohtaja Markus Orava. ”Potilaita hakeutuu hoitoon myös EU:n alueelta sekä sen ulkopuolelta kuten esimerkiksi entisen Neuvostoliiton maista.”

”Yli 80% potilaistamme tulee ulkomailta ja kysyntä kohdistuu erityisesti vaativimpiin hoitopalveluihin. Vahvimpia palveluitamme ovat ulkomaisten lasten vaikeiden sairauksien hoito sekä Töölön sairaalassa tehtävät neurokirurgiset leikkaukset, kuten aivokasvainten ja kaula- ja lannerangan leikkaukset. Myös muilla klinikoilla tehdään etenkin eri syöpäkasvainten leikkauksia sekä muita vaativan erikoissairaanhoidon toimenpiteitä. Näiden lisäksi ulkomaisten synnyttäjien määrä on lisääntynyt tasaisesti”, kertoo HYKSin Oy:n johtava ylilääkäri Hanna Tuominen. ”Suomalaiset potilaat hakeutuvat erityisasiantuntijoidemme vastaanotoille sekä pienempiin ja keskisuuriin toimenpiteisiin, kuten kaularangan leikkauksiin ja sydäntoimenpiteisiin”.

HYKSin Oy tuottaa HUS:n erikoissairaanhoidon palveluja suomalaisille ja ulkomaalaisille yksityispotilaille. Yrityksen omistajat ovat HUS (70%), Invalidisäätiö (10%), Mehiläinen (10%) sekä Varma (10%). HYKSin Oy:ssä työskentelee 13 henkilöä ja palveluita tuottaa yhteensä noin 400 erikoislääkäriä ja muuta terveydenhuollon ammattilaista. Palvelut tuotetaan HUS:n sairaaloissa vapaita tiloja ja laitteita hyödyntämällä ja potilaita hoitavat HUS:n ammattilaiset virka-ajan ulkopuolella.

Lisätietoja:

Markus Orava, toimitusjohtaja puh. 050 5913 235, markus.orava@hyksinoy.fi.
Hanna Tuominen, johtava ylilääkäri puh. 050 4627 952, hanna.tuominen@hyksinoy.fi.

Verkkosivut: www.hyksin.fi

”Vanhemmat eros, oliko siinä järkee?” Uusilla #100asiaaerosta -verkkosivustoilla nuoret tukevat toisiaan/”Föräldrarna separerade” ”Fatta!!!” - På den nya sidan #100sakeromseparation ger unga stöd till varandra10.10.2018 00:00Tiedote

Vanhempien ero on nykyisin tavallista, mutta se ei tee siitä helpompaa lapsille ja nuorille. Jotta eroa ei tarvitse miettiä yksin, lapsille ja nuorille avataan 10.10. vertaistukea tarjoavat verkkosivustot www.nuortennetti.fi/100asiaaerosta ja www.nuortennetti.fi/100sakeromseparation. Sivuilla nuoret itse vastaavat toistensa kysymyksiin. Lisäksi vastauksia on kerätty ammattilaisilta.

KUTSU: Biopankkitutkimuksen läpimurtoja 30.10.20189.10.2018 09:02Tiedote

Tervetuloa kuulemaan biopankkitutkimusten saavutuksista. Biopankkitoiminta on tehnyt mahdolliseksi kehittää aivan uudenlaisia hoitoja potilaiden hyväksi. Tutkijat esittelevät tilaisuudessa lääketieteellisiä tutkimuksiaan, joissa he ovat hyödyntäneet biopankin näytteitä. Tarjolla kahvia ja näköaloja tulevaisuuden lääketieteeseen. Aika: 30.10. kello 16- 18 Paikka: Haartmaninkatu 8, Biomedicum 1, luentosali 1. Ohjelma löytyy tästä linkistä.