Hymysilmistään hupimestari tunnetaan – Linnanmäki on valittu Vuoden Tapateoksi 2019!

Linnanmäki on eilen palkittu Vuoden Tapateko 2019 -kunniakirjalla. Vuodesta 2000 jaettu tunnustus on myönnetty Linnanmäelle hupimestareidensa hyvien käytöstapojen ansiosta. Linnanmäki opettaa ja kannustaa nuoria työntekijöitään, hupimestareita, hyviin käytöstapoihin sekä kohtaamaan asiakkaat positiivisella asenteella huvipuistossa.
Kuvassa vasemmalta oikealle Tapaseuran jäsen Merja Lehtonen, Linnanmäen toimitusjohtaja Pia Adlivankin, Tapaseuran puheenjohtaja Kaarina Suonperä, Linnanmäen henkilöstöjohtaja Elina Örthén ja Tapaseuran varapuheenjohtaja Risto Rasku.

Linnanmäki työllistää huvikautensa aikana noin 650 kausihupimestaria, joista jokainen perehdytetään työhönsä huolella Linnanmäellä luodun hupimestarikonseptin mukaisesti. Nyt Linnanmäki on palkittu Vuoden tapatekona 2019 juuri hupimestareidensa kohteliaan käytöksen ja asiakaspalvelutaitojensa vuoksi.

- Halusimme huomioida Linnanmäen Vuoden Tapatekona, sillä olemme pistäneet merkille, että Linnanmäen työntekijöillä on hyvät käytöstavat ja että he toimivat hienosti asiakaspalvelutehtävissä. Linnanmäki on monen nuoren elämän ensimmäinen työpaikka ja huvipuisto työllistääkin huvikautensa aikana satoja ihmisiä vuosittain. Linnanmäki perehdyttää työntekijät, hupimestarit, kattavasti työtehtäviinsä ja perehdytyksessä korostetaan juuri hyvän asiakaspalvelun merkitystä. Tämä näkyy ulospäin: hupimestarit ovat kohteliaita, katsovat silmiin, hymyilevät ja kiittävät. Kun hyvät tavat opitaan nuorena, on niillä kauaskantoisia seurauksia ihmisten elämissä, kertoo Tapaseura ry:n puheenjohtaja Kaarina Suonperä.

Linnanmäellä tunnustus otetaan ilolla vastaan, sillä huvipuistossa on panostettu hupimestareiden työhuvinvointiin ja osaamisen kehittämiseen vuosien ajan.

- Olemme monen nuoren ensimmäinen työpaikka, ja tiedostamme vastuumme niin työelämätaitojen opettajana kuin myös hyvien asiakaspalvelutaitojen perehdyttämisessä, jotka toimivat ohjenuorana niin asiakkaiden kuin työkavereidenkin kohtaamisessa, kertoo Linnanmäen henkilöstöjohtaja Elina Örthén.

Hupimestarien hyvät asiakaspalvelutaidot näkyvät myös asiakastyytyväisyysmittauksissa, joiden perusteella myös Linnanmäen huvittelijat arvostavat hupimestareiden hyviä käytöstapoja ja kohteliaita kohtaamisia.

- Olemme todella iloisia juuri tästä tunnustuksesta. Linnanmäellä uskotaan, että panostamalla hupimestareittemme asiakaspalvelutaitoihin sekä työhuvinvointiin, on henkilöstömme sitoutuneita ylittämään asiakkaittemme odotukset. Asiakaspalvelukonseptimme lähteekin määrittelemällä yhteiset hupimestariominaisuudet, joita jokainen hupimestari sitten toteuttaa omalla persoonallisella tavallaan, kertoo Linnanmäen toimitusjohtaja Pia Adlivankin ylpeänä.

Lisätietoja palkinnosta:

Tapaseura on vuodesta 2000 lähtien palkinnut kunniakirjalla Vuoden Tapateon. Kunniakirja myönnetään yksilölle tai yhteisölle, joka kyseessä olevan vuoden tai viime vuosien aikana on omalla toiminnallaan näkyvällä ja kiitettävällä tavalla edistänyt Tapaseuran tavoitteita. Tapaseura on vuonna 1996 perustettu yhdistys, jonka tavoitteena on vahvistaa hyvien tapojen tuntemusta ja herättää kiinnostusta käytöskulttuurin alalla tapahtuvaan kehitykseen niin meillä kuin muuallakin maailmassa. Tapaseuran puheenjohtajana on kamarineuvos, tapakouluttaja Kaarina Suonperä.

Verkkosivut: www.tapaseura.fi
Lisätiedot: kaarina@kaarinasuonpera.fi

Lasten Päivän Säätiön ovat perustaneet kuusi lastensuojelujärjestöä: Lastensuojelun Keskusliitto, Mannerheimin Lastensuojeluliitto, Barnavårdsföreningen i Finland, Ensi- ja turvakotien liitto, Parasta Lapsille ja Pelastakaa Lapset. Lasten Päivän Säätiö on jo vuosikymmeniä ylläpitänyt ja kehittänyt Linnanmäen Huvipuistoa kerätäkseen varoja lastensuojelutyölle. Vuonna 2019 lahjoitettiin 4,5 miljoonaa euroa. Huvittelemalla Linnanmäellä kaikki asiakkaamme tukevat lastensuojelutyötä. Linnanmäen pääyhteistyökumppanit vuonna 2019 ovat SOK / HOK-Elanto, Unilever Finland Oy ja Oy Hartwall Ab. Linnanmäen yhteistyökumppaneina nämä yritykset tukevat omalla panoksellaan arvokasta lastensuojelutyötä.