Hypo julkistaa Asuntomarkkinakatsauksen perjantaina 3.5. klo 0:01

Ennakkotiedote Hypon Asuntomarkkinakatsauksesta 2/2019: Asuntokaupoilla kohtalon kevät: ähky vai alku? Varhain perjantaiaamuna 3. toukokuuta klo 0:01

Uusia asuntoja valmistuu eniten 27 vuoteen. Samalla vanhojen asuntojen kauppa tökkii nousukauden jälkilöylyistä huolimatta. Ähky vai uusi alku? Hypon Asuntomarkkinakatsaus avaa ilmiön syyt ja seuraukset perjantaina 3. toukokuuta heti keskiyön jälkeen klo 0:01.

Osavuosikatsauksen 1.1.–31.3.2019 mukaan Hypo-konsernin tase oli 3,4 miljardia euroa, ydinvakavaraisuus 12,2 %, luottokanta 2,6 miljardia euroa, talletukset 1,7 miljardia euroa, järjestämättömät luotot 0,09 % ja liikevoitto 1,4 miljoonaa euroa. Asiakkaita konsernilla on yli 27 000.

Suomessa on 20 vuoden kuluttua vain kolme aitoa kasvuseutua22.2.2019 10:00:00 EETTiedote

Ajankohtainen alueellinen väestöennuste kertoo, että pääkaupunkiseudun väestö kasvaa 270 000 asukkaalla vuoteen 2040. Samaan aikaan koko maan kasvu jää vajaaseen 90 000:een eli pääkaupunkiseudun ulkopuolisen Suomen väki vähenee 180 000 asukkaalla. Alueellinen tarkastelu osoittaa myös sen, että selkeää kasvua nähdään Helsingin lisäksi vain Tampereen ja Turun seuduilla. Maltillista kasvua ennuste osoittaa vielä Oulun ja Jyväskylän seuduille ja pientä Kuopioon, mutta niissäkin väestönkasvu kääntyy laskuun 2030-luvun puolivälissä.