Hypon Asuntomarkkinakatsaus perjantaina 27.8.2021 klo 0:01

Ennakkotiedote asuntomarkkinakatsauksesta 3/2021: Millaisia ovat tulikuumien asuntomarkkinoiden uudet ilmiöt? Asuntojen hinnat ovat sekä nousussa että laskussa, mutta millaiselta näyttää ensi vuosikymmen? Ja mikä onkaan palveluiden merkitys? Hypon Asuntomarkkinakatsaus julki varhain yöllä perjantaina 27. elokuuta 2021 klo 0:01.

Osavuosikatsauksen 1.1.–31.3.2021 mukaan Hypo-konsernin tase oli 3,5 miljardia euroa, ydinvakavaraisuus 13,5 %, luottokanta 2,6 miljardia euroa, talletukset 1,6 miljardia euroa, järjestämättömät luotot 0,1 % ja liikevoitto 1,1 miljoonaa euroa. Asiakkaita konsernilla on yli 27 000.

Hypon Talouskatsaus: Kasvu on hitaampaa, mutta tuntuu paremmalta14.1.2022 00:01:00 EET | Tiedote

EMBARGO 14.1.2022 KLO 0:01 Talous kasvaa tänäkin vuonna ripeästi, mutta kovin tempo hiipuu ja ensi vuonna koittaa paluu koronakriisiä edeltäneeseen kasvuvauhtiin. Työmarkkinat vetävät häkellyttävästi ja työttömyys lähentelee rakenteellista tasoaan, kun hakijoita ei riitä tai pätevyys ei yllä työn vaatimuksiin. Suomen julkista taloutta rasittaa EU-elpymispaketin maksuosuus, mutta se ei näy virallisissa luvuissa, vaikka tulee maksettavaksi lähivuosikymmeninä.

Hypon Asuntomarkkinakatsaus: Nuoret itsenäistyvät historiallisen aikaisin19.11.2021 00:01:00 EET | Tiedote

EMBARGO PERJANTAINA 19.11. KLO 0:01 - Suomalaiset nuoret muuttavat omilleen asumaan nuorempina kuin koskaan aiemmin. Vuoden 2020 lopussa vain alle 15 prosenttia 20–29-vuotiaista asui vanhempiensa luona. Korona-aika näyttää jopa helpottaneen nuorten itsenäistymistä, sillä kilpailu yliopistokaupunkien vuokra-asunnoista väheni palvelualojen vaikeuksien ja Airbnb-markkinan murenemisen vuoksi.