Hyvinvointia rakentamassa – asiaa taloudesta eduskuntavaaliehdokkaille

Kauppakamareiden ja TATin yhteiskiertue tammi-helmikuussa 2019

Taloudellinen tiedotustoimisto TATin ja Kauppakamarien isännöimä eduskuntavaalikiertue ”Hyvinvointia rakentamassa” käynnistyy Turussa keskiviikkona 16.1. Kaikissa vaalipiireissä tammi-helmikuussa kiertävien tilaisuuksien tarkoituksena on tarjota vuoden 2019 eduskuntavaaliehdokkaille tietoa yritysten merkityksestä työn ja hyvinvoinnin rakentamisessa, kertoa mm. kansainvälisen kilpailukyvyn tärkeydestä sekä ennen kaikkea antaa ehdokkaille päätöksenteon pohjaksi tietoa taloudesta.

Keskuskauppakamarin toimitusjohtaja Juho Romakkaniemen mukaan on tärkeää, että kansanedustajaehdokkaat saavat ajankohtaisen kokonaiskäsityksen siitä, missä Suomessa mennään.

”Suomen eduksi toiminut maailmanlaajuinen taloussuhdanne on kääntymässä, joten tulevilta päättäjiltä vaaditaan rohkeutta toteuttaa suuria rakenteellisia uudistuksia. Niistä kaikkein kriittisin on työllisyysasteen nostaminen lähelle pohjoismaista tasoa. Yritysten kyvyllä luoda työtä ja hyvinvointia on tässä oma tärkeä roolinsa”, Romakkaniemi korostaa.

Kiertueen yhteydessä julkaistava Tykkää hyvinvoinnista! – yhteiskunnallista asiaa taloudesta, yrityksistä, nuorista ja kansan arvoista on koostettu Elinkeinoelämän tutkimuslaitoksen (Etla), Keskuskauppakamarin ja Taloudellinen tiedotustoimisto TATin ja T-Median yhteistyönä. UPM on tukenut julkaisun toteuttamista. Tykkää hyvinvoinnista! on tietopaketti kansanedustajaehdokkaille ja meille kaikille, jotka olemme kiinnostuneita yhteisistä asioista. Julkisen talouden perusteiden, tulevien haasteiden ja Kun koulu loppuu – Nuorten tulevaisuusraportin tulosten lisäksi julkaisu sukeltaa suomalaiseen yrittäjyyteen, sekä käy läpi Kansan arvot 2018 -tutkimuksen tuloksia.

”Nyt jos koskaan on tärkeää huolehtia suomalaisten osaamisesta. Kiertueen avulla haluamme jakaa kansanedustajaehdokkaille tietoa, jota he voivat käyttää vaalityössään. Esimerkiksi nuoret ovat erittäin kiinnostuneita taloudesta ja yrittäjyydestä, he näkevät työelämän mahdollisuudet kirkkaina”, TATin toimitusjohtaja Kari Väisänen kommentoi.

Lisätiedot:

Juho Romakkaniemi, toimitusjohtaja, keskuskauppakamari: 040 050 5269
Kari Väisänen, toimitusjohtaja, Taloudellinen tiedotustoimisto TAT: 040 013 8767

Liitteenä julkaisu (pdf)

Kiertueen aikataulu

Turku 16.1. klo 9-11, Turun kauppakamarin kokoussali, Puolalankatu 1

Pori 17.1. klo 14-16, Satakunnan kauppakamarin tapahtuma-aula, Valtakatu 6, 7. krs

Tampere 21.1. klo 14-16, Technopolis Yliopistonrinne, Kalevantie 2 A, Kansleri 8. krs

Jyväskylä 22.1. klo 9-11, ravintola Fiilu, Piippukatu 11

Oulu 28.1. klo 9-11, Vanha Paloasema, Kauppurienkatu 24 A

Rovaniemi 29.1. klo 9-11, hotelli Santa Claus, Korkalonkatu 29

Kuopio 4.2. klo 11.00-12.30, Microkatu 1 (neuvottelutila Sky)

Joensuu5.2 klo 12.30-14.30, Rajakapteenin pirtti -kabinetti, ravintola Kerubi, Siltakatu 1 (Ilosaari)

Lahti 11.2.klo 9-11, ravintola Voiton auditorio, Salpausselänkatu 8

Hämeenlinna 11.2., klo 13-15,Original Sokos Hotel Vaakuna Hämeenlinna, Herttua-kabinetti, Possentie 7

Helsinki 13.2. klo 15, Helsingin seudun kauppakamari, Kalevankatu 12

Seinäjoki 21.2. klo 11-13, Seinäjoki Areena, Kirkkokatu 23

Vaasa 21.2. klo 17, Scandic Vaasa, Rosteninkatu 6, Taitto-kokoustila

Taloudellinen tiedotustoimisto TAT on silta tulevaisuuteen. Toimintamme ytimessä ovat nuorten talous- ja työelämätaidot.

Asenne ratkaisee! Mun elämä, mun työ -kiertue valmentaa työelämävalmiuksia 18 000 ammattiin opiskelevalle nuorelle25.2.2019 12:05:41 EETTiedote

Suomen suurin työelämäkiertue Mun elämä, mun työ tuo ammattiin opiskeleville toisen asteen opiskelijoille näkökulmia työelämästä, herättelyä asenteesta ja kannustusta motivaatioon. Kiertue haastaa nuoret myös pohtimaan omaa taloudenhallintaansa. Kiertue tavoittaa noin 18 000 nuorta vuoden 2019 aikana eri puolilla Suomea ja sen järjestää Talous ja nuoret TAT yhteistyössä OP:n ja Suomalaisen Työn Liiton kanssa.