Hyvinvointialan liitto pyrki aktiivisesti ratkaisuun - sosiaalipalvelualalta lakkovaroitus

Yksityisen sosiaalipalvelualan TES:n neuvottelut päättyivät tuloksettomina eilen 15.2. Toisin kuin työntekijäliitoista kerrotaan, Hyvinvointialan liitto pyrki aktiivisesti ratkaisuun ja tuli vastaan monessa työntekijäpuolen tavoittelemassa asiassa. Liiton mukaan ratkaisun tulee syntyä yleisen linjan puitteissa, kuten muillakin toimialoilla.

TES:n työntekijäpuolen allekirjoittajajärjestöt (Tehy, SuPer, Erto, JHL, Talentia, Jyty, Pardia ja STHL) ovat juuri ilmoittaneet eräisiin osakeyhtiömuotoisin varhaiskasvatusyrityksiin kohdistuvasta kahden päivän työnseisauksesta 7.- 8.3.2018, ellei neuvottelutulosta ole siihen mennessä saavutettu.

Lakon aikanakin työnantaja pyrkii useimmiten pitämään toiminnot käynnissä. Yleensä ammattiliiton julistaman lakon seurauksena ammattiliiton jäsenet jäävät pois työstä lakkoilmoituksen mukaisissa töissä. Ammattiliittoihin kuulumattomat työntekijät päättävät omasta suhtautumisestaan. Työnantajan tavoite on luonnollisesti se, että henkilöstöä on paikalla niin, ettei asiakasturvallisuus vaarannu.

Tuomas Mänttäri, työmarkkinajohtaja, Hyvinvointialan liitto, p. 040 571 2330

Yksityisellä ensihoidolla on jatkossakin merkittävä rooli14.6.2018 10:17Tiedote

Sosiaali- ja terveysministeriö julkaisi tänään terveydenhuoltolain ensihoitoa koskevat muutosesityksensä. Reformiministerit linjasivat, että palvelujen järjestämisvastuu siirtyy sairaanhoitopiireiltä maakunnille samassa tahdissa sote- ja maakuntauudistusten kanssa. Yksityisiä ensihoitoyrityksiä edustavat Hyvinvointialan liitto ja Suomen Sairaankuljetusliitto ry (SSK ry) ovat tyytyväisiä siihen, että ratkaisu on tehty.

Päiväkodeissa tarvitaan kaikkia ammattilaisia – yksityinen tarjoaa laatua varhaiskasvatukseen!27.4.2018 08:00Tutkimus