Messukeskus

I love me kokosi tiedostavat kuluttajat Messukeskukseen

Jaa

Tämän viikonlopun I love me -messut keräsi Messukeskukseen hyvinvoinnista, kauneudesta ja muodista kiinnostuneita kuluttajia. Tapahtuman kävijät arvostavat laadukkaita ja kestäviä tuotteita, ja he tulevat messuille etsimään elämyksiä, viettämään aikaa, hakemaan ideoita ja hyödyntämään messutarjouksia. I love me -messuilla vieraili kolmen päivän aikana yhteensä 60 000 kävijää.

I love me -muotinäytös esitteli talven ja kevään trendejä. Kuva: Risto Wuolle, Messukeskus.
I love me -muotinäytös esitteli talven ja kevään trendejä. Kuva: Risto Wuolle, Messukeskus.

Kuluttajat ovat tiedostavia, ja kiinnostuneita tuotteiden alkuperästä. Messuilla tehdyn kävijätutkimuksen mukaan kulutuspäätöksiin vaikuttavat tulevaisuudessa etenkin tuotteiden laatu ja kotimaisuus sekä raaka-aineiden luonnonmukaisuus ja ekologisuus. Verrattuna vuoden takaiseen kyselyyn tuotteen edullisuus painaa vaakakupissa aiempaa vähemmän (2019: 32 % vastaajista, 2018: 43 % vastaajista). Tapahtuma vastasi kävijöiden odotuksiin, ja 98 % kävijöistä oli tyytyväisiä vierailuunsa messuilla.

-          Kuluttajat ovat tulevaisuudessa edelleenkin erittäin hintatietoisia, mutta yhä vaativimpia myös sen osalta, miten tuotteet tai palvelut tuotetaan, olipa kyse ilmastonmuutokseen tai sosiaalisiin vastuullisuuteen liittyvistä tekijöistä. Yritykset joutuvat yhä enenevässä määrin vastaamaan kuluttajien haluun tietää tuotteiden ja palveluiden tuotantotavat ja tuotanto-olosuhteet sekä sen, kuinka lähellä tuotteet on tuotettu ja millainen tarina tuotteiden ja palveluiden takana on, arvioi tutkimuspäällikkö Jokke Eljala Design From Finlandista.

Kuluttajien uteliaisuus ja tiedonhalu näkyivät myös osastoilla. Nanso tekee tuotteita, jotka kestävät sekä aikaa että kulutusta ja yritys huolehtii paitsi omasta, myös kuluttajien vastuusta tuotteen elinkaaren eri vaiheissa.

-          Kuluttajat etsivät tuotteita, jotka kestävät aikaa, ja laadusta ollaan myös valmiita maksamaan. Me haluamme muistuttaa, että puolet tuotteen elinkaaresta on kuluttajien käsissä, ja he itse voivat vaikuttaa siihen, miten vaatteita pestään ja kuinka kauan niitä käytetään, muistuttaa liiketoimintajohtaja Satu Takkinen.

Kuluttajien toiveet näkyvät myös messujen tarjonnassa. Luonnonkosmetiikkaa sekä erilaisia superfoodeja ja luonnonmukaista ravintoa on messuilla vuosi vuodelta enemmän, ja yrityksiltä kysellään tarkkaan tuotteiden alkuperästä.

-          Me teemme kotimaista luonnonkosmetiikkaa, jossa yhdistyy kaksi nykykuluttajaa kiinnostavaa asiaa – luonnonmukaisuus ja suomalaisuus. Osastolla käyneet kuluttajat kysyvät, missä tuotteet on valmistettu, sekä mitä raaka-aineita tuotteissa käytetään, kuvailee Herttoniemessä tuotteita valmistavan Ekopharman markkinointijohtaja Soile Riemunen-Etelävuori.

-          Meidän myydyin tuote viikonloppuna oli messuilla lanseerattu kotimainen marjajauheseos. Kasvipohjaiset tuotteet ja kasvisruoka kiinnostavat kuluttajia, ja luonnonelintarvikeala on kasvussa. Se tarkoittaa, että kuluttajille on tarjolla koko ajan enemmän vaihtoehtoja, kertoo toimitusjohtaja, yrittäjä Lasse Jalkanen Foodinista.

I love me on tyylin, hyvän olon ja itsestä huolehtimisen tapahtumakokonaisuus. Ensi vuonna I love me järjestetään 16.-18.10.2020. Seuraavat tapahtumat Messukeskuksessa ovat Helsingin Kirjamessut ja Viini ja Ruoka, jotka järjestetään 24.-27.10.2019.

Messukeskus – Sata vuotta tapahtumien keskipisteessä | 100.messukeskus.com

I love me:n pääyhteistyökumppani on ELLE. Elämästä kuuluu nauttia. Sen kuuluu olla hauskaa, värikästä ja inspiroivaa, aivan kuten on Suomen johtava muotilehti, ELLE.

Tapahtuman kävijätutkimuksen toteutti Kantar TNS, ja tutkimukseen haastateltiin 200 messukävijää.

Lisätietoja:

tiedottaja Riikka Luomanpää, p. 050 540 4231, riikka.luomanpaa@messukeskus.com

www.iloveme.fi, www.facebook.com/iloveme.fi, IG: @iloveme_official, #iloveme2019

Kuvia I love me 2019 -messuista: http://bit.ly/ILoveMe2019

Osoitelähde: Messukeskus mediarekisteri.  Voit poistua tiedotteiden jakelulistalta vastaamalla tähän viestiin. 

Kuvat

I love me -muotinäytös esitteli talven ja kevään trendejä. Kuva: Risto Wuolle, Messukeskus.
I love me -muotinäytös esitteli talven ja kevään trendejä. Kuva: Risto Wuolle, Messukeskus.
Lataa
I love me -messuilla kävi kolmen päivän aikana 60 000 kuluttajaa. Kuva: Risto Wuolle, Messukeskus.
I love me -messuilla kävi kolmen päivän aikana 60 000 kuluttajaa. Kuva: Risto Wuolle, Messukeskus.
Lataa

Linkit

Tietoja julkaisijasta

Messukeskus
Messukeskus
Messuaukio 1
00520 HELSINKI

+358 40 450 3250http://www.messukeskus.com

Messukeskus edistää suomalaista elinkeinoelämää mahdollistamalla tuloksellisia kasvokkain kohtaamisia messuilla, kokouksissa, kongresseissa ja muissa tapahtumissa. Messukeskus järjestää vuosittain 65 messutapahtumaa ja 1500 kokousta ja kongressia, joihin osallistuu yli miljoona vierasta. Messukeskuksen omistajayritys Suomen Messut Osuuskunta täyttää 100 vuotta vuonna 2019. | Messukeskus – sata vuotta tapahtumien keskipisteessä 

Messukeskus Helsinki, Expo and Convention Centre, promotes Finnish welfare by enabling effective face to face encounters at exhibitions, meetings, conferences and other events. Annually, 65 exhibitions and 1500 meetings and congresses are held at MessukeskusOver one million visitors take part in the events. The Finnish Fair Corporation, the company that owns Messukeskus Helsinki, celebrates its 100th anniversary in 2019. | Messukeskus – A century in the centre of events 

 

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat mediatiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.

Lue lisää julkaisijalta Messukeskus

Pelialan koulutus esillä GameXpossa13.11.2019 13:00:00 EETTiedote

Suomi on yksi maailman johtavia pelikehityksen maita, ja oppilaitokset tarjoavat myös alan koulutusta kattavasti ympäri maan. Pelialan koulutusta tarjoavat oppilaitokset ovat esillä GameXpossa Helsingissä Messukeskuksessa 15.-17.11.2019. Peliala työllistää Suomessa yli 3 000 ihmistä, ja työntekijöiden kokonaismäärä on kahdessa vuodessa kasvanut yli 16 prosenttia. Suomalainen peliteollisuus on ammattimaistunut entisestään ja vakiintunut runsaan kahden miljardin euron toimialaksi. Lisääntynyt alan työpaikkojen määrä ja alan taloudellinen merkitys osoittaa, että Suomi on maailmanlaajuisesti houkutteleva peliteollisuuden keskus, ja myös pelialaa on mahdollista opiskella yhä useammassa oppilaitoksessa. Suomen suurimmassa pelialan tapahtuma GameXpossa myös pelialan koulutusta tarjoavat oppilaitokset ympäri Suomen ovat mukana esittelemässä opintomahdollisuuksiaan potentiaalisille uusille opiskelijoille. GameXpossa mukana oleva Jyväskylän ammattikorkeakoulu kokoaa yhdessä peliosuuskunta Expan

Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.

Tutustu uutishuoneeseemme