Messukeskus

I love me kokosi tiedostavat kuluttajat Messukeskukseen

Jaa
Tämän viikonlopun I love me -messut keräsi Messukeskukseen hyvinvoinnista, kauneudesta ja muodista kiinnostuneita kuluttajia. Tapahtuman kävijät arvostavat laadukkaita ja kestäviä tuotteita, ja he tulevat messuille etsimään elämyksiä, viettämään aikaa, hakemaan ideoita ja hyödyntämään messutarjouksia. I love me -messuilla vieraili kolmen päivän aikana yhteensä 60 000 kävijää.
I love me -muotinäytös esitteli talven ja kevään trendejä. Kuva: Risto Wuolle, Messukeskus.
I love me -muotinäytös esitteli talven ja kevään trendejä. Kuva: Risto Wuolle, Messukeskus.

Kuluttajat ovat tiedostavia, ja kiinnostuneita tuotteiden alkuperästä. Messuilla tehdyn kävijätutkimuksen mukaan kulutuspäätöksiin vaikuttavat tulevaisuudessa etenkin tuotteiden laatu ja kotimaisuus sekä raaka-aineiden luonnonmukaisuus ja ekologisuus. Verrattuna vuoden takaiseen kyselyyn tuotteen edullisuus painaa vaakakupissa aiempaa vähemmän (2019: 32 % vastaajista, 2018: 43 % vastaajista). Tapahtuma vastasi kävijöiden odotuksiin, ja 98 % kävijöistä oli tyytyväisiä vierailuunsa messuilla.

-          Kuluttajat ovat tulevaisuudessa edelleenkin erittäin hintatietoisia, mutta yhä vaativimpia myös sen osalta, miten tuotteet tai palvelut tuotetaan, olipa kyse ilmastonmuutokseen tai sosiaalisiin vastuullisuuteen liittyvistä tekijöistä. Yritykset joutuvat yhä enenevässä määrin vastaamaan kuluttajien haluun tietää tuotteiden ja palveluiden tuotantotavat ja tuotanto-olosuhteet sekä sen, kuinka lähellä tuotteet on tuotettu ja millainen tarina tuotteiden ja palveluiden takana on, arvioi tutkimuspäällikkö Jokke Eljala Design From Finlandista.

Kuluttajien uteliaisuus ja tiedonhalu näkyivät myös osastoilla. Nanso tekee tuotteita, jotka kestävät sekä aikaa että kulutusta ja yritys huolehtii paitsi omasta, myös kuluttajien vastuusta tuotteen elinkaaren eri vaiheissa.

-          Kuluttajat etsivät tuotteita, jotka kestävät aikaa, ja laadusta ollaan myös valmiita maksamaan. Me haluamme muistuttaa, että puolet tuotteen elinkaaresta on kuluttajien käsissä, ja he itse voivat vaikuttaa siihen, miten vaatteita pestään ja kuinka kauan niitä käytetään, muistuttaa liiketoimintajohtaja Satu Takkinen.

Kuluttajien toiveet näkyvät myös messujen tarjonnassa. Luonnonkosmetiikkaa sekä erilaisia superfoodeja ja luonnonmukaista ravintoa on messuilla vuosi vuodelta enemmän, ja yrityksiltä kysellään tarkkaan tuotteiden alkuperästä.

-          Me teemme kotimaista luonnonkosmetiikkaa, jossa yhdistyy kaksi nykykuluttajaa kiinnostavaa asiaa – luonnonmukaisuus ja suomalaisuus. Osastolla käyneet kuluttajat kysyvät, missä tuotteet on valmistettu, sekä mitä raaka-aineita tuotteissa käytetään, kuvailee Herttoniemessä tuotteita valmistavan Ekopharman markkinointijohtaja Soile Riemunen-Etelävuori.

-          Meidän myydyin tuote viikonloppuna oli messuilla lanseerattu kotimainen marjajauheseos. Kasvipohjaiset tuotteet ja kasvisruoka kiinnostavat kuluttajia, ja luonnonelintarvikeala on kasvussa. Se tarkoittaa, että kuluttajille on tarjolla koko ajan enemmän vaihtoehtoja, kertoo toimitusjohtaja, yrittäjä Lasse Jalkanen Foodinista.

I love me on tyylin, hyvän olon ja itsestä huolehtimisen tapahtumakokonaisuus. Ensi vuonna I love me järjestetään 16.-18.10.2020. Seuraavat tapahtumat Messukeskuksessa ovat Helsingin Kirjamessut ja Viini ja Ruoka, jotka järjestetään 24.-27.10.2019.

Messukeskus – Sata vuotta tapahtumien keskipisteessä | 100.messukeskus.com

I love me:n pääyhteistyökumppani on ELLE. Elämästä kuuluu nauttia. Sen kuuluu olla hauskaa, värikästä ja inspiroivaa, aivan kuten on Suomen johtava muotilehti, ELLE.

Tapahtuman kävijätutkimuksen toteutti Kantar TNS, ja tutkimukseen haastateltiin 200 messukävijää.

Lisätietoja:

tiedottaja Riikka Luomanpää, p. 050 540 4231, riikka.luomanpaa@messukeskus.com

www.iloveme.fi, www.facebook.com/iloveme.fi, IG: @iloveme_official, #iloveme2019

Kuvia I love me 2019 -messuista: http://bit.ly/ILoveMe2019

Osoitelähde: Messukeskus mediarekisteri.  Voit poistua tiedotteiden jakelulistalta vastaamalla tähän viestiin. 

Kuvat

I love me -muotinäytös esitteli talven ja kevään trendejä. Kuva: Risto Wuolle, Messukeskus.
I love me -muotinäytös esitteli talven ja kevään trendejä. Kuva: Risto Wuolle, Messukeskus.
Lataa
I love me -messuilla kävi kolmen päivän aikana 60 000 kuluttajaa. Kuva: Risto Wuolle, Messukeskus.
I love me -messuilla kävi kolmen päivän aikana 60 000 kuluttajaa. Kuva: Risto Wuolle, Messukeskus.
Lataa

Linkit

Tietoja julkaisijasta

Messukeskus
Messukeskus
Messuaukio 1
00520 HELSINKI

+358 40 450 3250http://www.messukeskus.com

Helsingin Messukeskus on Suomen elämyksellisin tapahtumakortteli ja vaikuttavin kohtaamismedia. Onnistuneet kohtaamiset jättävät vahvan muistijäljen ja tuottavat kiistatonta tulosta. Suomen suurin tapahtumajärjestäjä tuottaa laadukkaita tapahtumia sekä vuokraa tilojaan ja palvelujaan erilaisten tapahtumien areenaksi. Messukeskuksen itse tuottamia tapahtumia ovat mm. Habitare, Helsingin Kirjamessut, Educa, FinnBuild, Matkamessut ja Vene Båt. Vierastapahtumina Messukeskuksen tiloissa järjestetään mm. Slush, Nordic Business Forum, Assembly, Koiramessut sekä lukuisia kansainvälisiä kongresseja ja yritystapahtumia vuosittain. Tilat käsittävät 7 hallia, 40 muuntuvaa kokoustilaa, 21 ravintolaa ja oman tapahtumahotellin. Omistajayritys Suomen Messut Oyj perustettiin vuonna 1919. | Messukeskus. The real social media. | www.messukeskus.com @messukeskus

Helsinki Expo and Convention Centre (brand name Messukeskus) hosts Finland’s most inspiring events and exciting encounters. We create successful and lasting interactions with undisputable results. As Finland’s premier experience provider, we organise high-quality events and rent out our facilities for various occasions/ for a wide variety of occasions. Events produced by Messukeskus include, among others, Habitare, the Helsinki Book Fair, Educa, Finnbuild, Matka Nordic Travel Fair, and Helsinki International Boat Show. Messukeskus also hosts guest events such as Slush, Nordic Business Forum, Assembly, International Dog Fair, as well as many international congress and business events every year. Our premises include 7 halls, 40 convertible meeting rooms, 21 restaurants, and our own hotel.The Finnish Fair Corporation was founded in 1919. |  Messukeskus. The real social media | www.messukeskus.com @messukeskus 

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.

Lue lisää julkaisijalta Messukeskus

Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.

Tutustu uutishuoneeseemme
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye