I love me kokosi tiedostavat kuluttajat Messukeskukseen
Kuluttajat ovat tiedostavia, ja kiinnostuneita tuotteiden alkuperästä. Messuilla tehdyn kävijätutkimuksen mukaan kulutuspäätöksiin vaikuttavat tulevaisuudessa etenkin tuotteiden laatu ja kotimaisuus sekä raaka-aineiden luonnonmukaisuus ja ekologisuus. Verrattuna vuoden takaiseen kyselyyn tuotteen edullisuus painaa vaakakupissa aiempaa vähemmän (2019: 32 % vastaajista, 2018: 43 % vastaajista). Tapahtuma vastasi kävijöiden odotuksiin, ja 98 % kävijöistä oli tyytyväisiä vierailuunsa messuilla.
- Kuluttajat ovat tulevaisuudessa edelleenkin erittäin hintatietoisia, mutta yhä vaativimpia myös sen osalta, miten tuotteet tai palvelut tuotetaan, olipa kyse ilmastonmuutokseen tai sosiaalisiin vastuullisuuteen liittyvistä tekijöistä. Yritykset joutuvat yhä enenevässä määrin vastaamaan kuluttajien haluun tietää tuotteiden ja palveluiden tuotantotavat ja tuotanto-olosuhteet sekä sen, kuinka lähellä tuotteet on tuotettu ja millainen tarina tuotteiden ja palveluiden takana on, arvioi tutkimuspäällikkö Jokke Eljala Design From Finlandista.
Kuluttajien uteliaisuus ja tiedonhalu näkyivät myös osastoilla. Nanso tekee tuotteita, jotka kestävät sekä aikaa että kulutusta ja yritys huolehtii paitsi omasta, myös kuluttajien vastuusta tuotteen elinkaaren eri vaiheissa.
- Kuluttajat etsivät tuotteita, jotka kestävät aikaa, ja laadusta ollaan myös valmiita maksamaan. Me haluamme muistuttaa, että puolet tuotteen elinkaaresta on kuluttajien käsissä, ja he itse voivat vaikuttaa siihen, miten vaatteita pestään ja kuinka kauan niitä käytetään, muistuttaa liiketoimintajohtaja Satu Takkinen.
Kuluttajien toiveet näkyvät myös messujen tarjonnassa. Luonnonkosmetiikkaa sekä erilaisia superfoodeja ja luonnonmukaista ravintoa on messuilla vuosi vuodelta enemmän, ja yrityksiltä kysellään tarkkaan tuotteiden alkuperästä.
- Me teemme kotimaista luonnonkosmetiikkaa, jossa yhdistyy kaksi nykykuluttajaa kiinnostavaa asiaa – luonnonmukaisuus ja suomalaisuus. Osastolla käyneet kuluttajat kysyvät, missä tuotteet on valmistettu, sekä mitä raaka-aineita tuotteissa käytetään, kuvailee Herttoniemessä tuotteita valmistavan Ekopharman markkinointijohtaja Soile Riemunen-Etelävuori.
- Meidän myydyin tuote viikonloppuna oli messuilla lanseerattu kotimainen marjajauheseos. Kasvipohjaiset tuotteet ja kasvisruoka kiinnostavat kuluttajia, ja luonnonelintarvikeala on kasvussa. Se tarkoittaa, että kuluttajille on tarjolla koko ajan enemmän vaihtoehtoja, kertoo toimitusjohtaja, yrittäjä Lasse Jalkanen Foodinista.
I love me on tyylin, hyvän olon ja itsestä huolehtimisen tapahtumakokonaisuus. Ensi vuonna I love me järjestetään 16.-18.10.2020. Seuraavat tapahtumat Messukeskuksessa ovat Helsingin Kirjamessut ja Viini ja Ruoka, jotka järjestetään 24.-27.10.2019.
Messukeskus – Sata vuotta tapahtumien keskipisteessä | 100.messukeskus.com
I love me:n pääyhteistyökumppani on ELLE. Elämästä kuuluu nauttia. Sen kuuluu olla hauskaa, värikästä ja inspiroivaa, aivan kuten on Suomen johtava muotilehti, ELLE.
Tapahtuman kävijätutkimuksen toteutti Kantar TNS, ja tutkimukseen haastateltiin 200 messukävijää.
Lisätietoja:
tiedottaja Riikka Luomanpää, p. 050 540 4231, riikka.luomanpaa@messukeskus.com
www.iloveme.fi, www.facebook.com/iloveme.fi, IG: @iloveme_official, #iloveme2019
Kuvia I love me 2019 -messuista: http://bit.ly/ILoveMe2019
Osoitelähde: Messukeskus mediarekisteri. Voit poistua tiedotteiden jakelulistalta vastaamalla tähän viestiin.
Kuvat
Linkit
Tietoja julkaisijasta
Helsingin Messukeskus on Suomen elämyksellisin tapahtumakortteli ja vaikuttavin kohtaamismedia. Onnistuneet kohtaamiset jättävät vahvan muistijäljen ja tuottavat kiistatonta tulosta. Suomen suurin tapahtumajärjestäjä tuottaa laadukkaita tapahtumia sekä vuokraa tilojaan ja palvelujaan erilaisten tapahtumien areenaksi. Messukeskuksen itse tuottamia tapahtumia ovat mm. Habitare, Helsingin Kirjamessut, Educa, FinnBuild, Matkamessut ja Vene Båt. Vierastapahtumina Messukeskuksen tiloissa järjestetään mm. Slush, Nordic Business Forum, Assembly, Koiramessut sekä lukuisia kansainvälisiä kongresseja ja yritystapahtumia vuosittain. Tilat käsittävät 7 hallia, 40 muuntuvaa kokoustilaa, 21 ravintolaa ja oman tapahtumahotellin. Omistajayritys Suomen Messut Oyj perustettiin vuonna 1919. | Messukeskus. The real social media. | www.messukeskus.com @messukeskus
Helsinki Expo and Convention Centre (brand name Messukeskus) hosts Finland’s most inspiring events and exciting encounters. We create successful and lasting interactions with undisputable results. As Finland’s premier experience provider, we organise high-quality events and rent out our facilities for various occasions/ for a wide variety of occasions. Events produced by Messukeskus include, among others, Habitare, the Helsinki Book Fair, Educa, Finnbuild, Matka Nordic Travel Fair, and Helsinki International Boat Show. Messukeskus also hosts guest events such as Slush, Nordic Business Forum, Assembly, International Dog Fair, as well as many international congress and business events every year. Our premises include 7 halls, 40 convertible meeting rooms, 21 restaurants, and our own hotel.The Finnish Fair Corporation was founded in 1919. | Messukeskus. The real social media | www.messukeskus.com @messukeskus
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta Messukeskus
FinnBuild Highlights 2024 -kilpailu on avattu23.4.2024 10:35:41 EEST | Tiedote
FinnBuild Highlights -kilpailussa etsitään jälleen vuoden mielenkiintoisimpia uutuustuotteita ja -palveluja. Suomen suurin rakennus- ja talotekniikkamessut FinnBuild täyttää tänä vuonna 50 vuotta. Kansainvälinen juhlatapahtuma järjestetään Helsingin Messukeskuksessa 8.–10.10.24.
Lapsiperheet viihtyivät ennätysmäärin viikonloppuna Lapsi- ja Lemmikkimessuilla21.4.2024 18:12:40 EEST | Tiedote
Helsingin Messukeskus täyttyi viikonloppuna lapsiperheistä ja eläinystävistä, kun Lapsimessut ja Helsingin Lemmikkimessut järjestettiin suuren suosion saattelemina, kävijöitä uuden Ruokamessut 2024 kanssa oli lähes 59 000.
Ruokalähettiläs 2024 -tunnustus Iman ja Leena safkaa -ruokayhteisölle19.4.2024 14:30:00 EEST | Tiedote
Uusi Ruokalähettiläs 2024 -tunnustus luovutettiin Iman Gharagozlulle ja Leena Ahokkaalle tänään avautuneilla Ruokamessuilla Helsingin Messukeskuksessa. Tunnustuksen myötä Ruokamessut haluaa nostaa esille ansioituneita ruoan puolestapuhujia ja toimijoita.
Ensimmäistä kertaa jaettavan Vuoden suomalainen elintarvikeinnovaatio -palkinnon sai Mö Chavre19.4.2024 14:30:00 EEST | Tiedote
Ruokamessujen avajaisissa Helsingin Messukeskuksessa jaettiin tänään uusi Vuoden suomalainen elintarvikeinnovaatio -palkinto, jonka sai Mö Chavre – kaurapohjainen vaihtoehto vuohenjuustolle. 10 000 euron arvoisen palkinnon lahjoittaa Suomen Messusäätiö.
Messukeskus otti vastaan Live-säätiön vastuullisuushaasteen19.4.2024 11:22:13 EEST | Tiedote
Messukeskus vastaanotti tänään Liven Suomen inhimillisimmät työpaikat -haasteen Lapsimessujen ja Ruokamessujen yhteydessä. Haasteen vastaanottanut yritys sitoutuu pohtimaan monimuotoisuuden toteutumista yhteisössään sekä edistämään täsmätyökykyisten työllistymistä.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme