Messukeskus

I love me nosti esiin vastuullista kuluttamista

Jaa

Tänään päättyneillä I love me -messuilla oli vahva painotus vastuulliseen kuluttamiseen. Luonnonkosmetiikan ja ekomuodin osastojen lisäksi kuluttajille oli tarjolla kotimaista muotia ja vastuullisesti tuotettua ruokaa. 450 messuilla mukana olleen yrityksen tarjontaan kävi tutustumassa noin 56 000 kuluttajaa. Messuilla tehdyn kävijätutkimuksen mukaan ostopäätöksiin vaikuttavat entistä vahvemmin tuotteen alkuperään liittyvät asiat.

I love me -messuilla vieraili 56 000 kuluttajaa. Kuva: Messukeskus, Risto Wuolle.
I love me -messuilla vieraili 56 000 kuluttajaa. Kuva: Messukeskus, Risto Wuolle.

Vastuullisuus näkyi vahvasti tapahtuman ohjelmissa. Puheenaiheiksi nousivat muun muassa kierrätysmuoti, vaatelainaamot ja vaateteollisuuden mahdollisuudet uusien biomateriaalien hyödyntämisessä. Kuluttajat ovat heränneet tarkkailemaan tuotteiden alkuperää, ja esimerkiksi kierrätysmateriaalit kiinnostavat yhä useampia.

-          Kierrätysmateriaalit ovat aiheuttaneet messuilla hämmästystä, ihmiset ihmettelevät, että miten niistä voi tulla näin tyylikkäitä tuotteita. Selvästi myös bisnesväki ja trenditietoiset kuluttajat ovat nyt löytäneet kierrätysmateriaaleista tehdyt tuotteet, kertoo vastuulliseen ekodesigniin keskittyvän Globe Hopen myymälänhoitaja Mia Saari.

Luonnonkosmetiikkaa myyvien yritysten määrä on kasvanut tasaisesti, ja messuilla mukana oli lähes 20 alan yritystä. Media ja blogit ovat tuoneet luonnonkosmetiikan myös tavallisen kuluttajan tietoon.

-          Eläinkokeettomuus ja vegaanisuus ovat niitä asioita, joita tuotteiden osalta eniten varmistellaan. Kun omassa elämässä halutaan tehdä ekologisempia valintoja, ovat kosmetiikkatuotteet monelle se helpoin väylä aloittaa, ja ensimmäisenä otetaan käyttöön luonnonmukaisista aineista tehtyjä pesuaineita, saippuaa ja shampoota, kertoo House of Organicin tuotekouluttaja Ida-Sofia Mattsson.

I love me -messujen kävijätutkimuksen mukaan kuluttajat uskovat tulevaisuudessa painottavansa kulutuspäätöksissään entistä enemmän tuotteiden kestävyyttä ja laatua sekä raaka-aineiden luonnonmukaisuutta ja ekologisuutta.

Messukeskuksen tiivis tapahtumasyksy jatkuu jo ensi torstaina Helsingin kirjamessuilla ja Viini ja Ruoka -messuilla, jotka järjestetään 25.-28.10. Pyhäinpäivän viikonloppuna 2.-4.11. ovat vuorossa GoExpo Winter, GameXpo sekä Outlet Expo.

I love me on tyylin, hyvän olon ja itsestä huolehtimisen tapahtumakokonaisuus, joka järjestetään seuraavan kerran 18.–20.10.2019 Messukeskuksessa Helsingissä.

 

Lisätietoja:

Messukeskus, tiedottaja Riikka Luomanpää, p. 050 540 4231, riikka.luomanpaa@messukeskus.com

www.iloveme.fiwww.facebook.com/iloveme.fi  IG: @iloveme_official #iloveme2018

Kuvia tapahtumasta: http://bit.ly/iloveme2018

Kuvat

I love me -messuilla vieraili 56 000 kuluttajaa. Kuva: Messukeskus, Risto Wuolle.
I love me -messuilla vieraili 56 000 kuluttajaa. Kuva: Messukeskus, Risto Wuolle.
Lataa

Linkit

Tietoja julkaisijasta

Messukeskus
Messukeskus
Messuaukio 1
00520 HELSINKI

+358 40 450 3250http://www.messukeskus.com

Messukeskus edistää suomalaista elinkeinoelämää mahdollistamalla tuloksellisia kasvokkain kohtaamisia messuilla, kokouksissa, kongresseissa ja muissa tapahtumissa. Messukeskus järjestää vuosittain 65 messutapahtumaa ja 1500 kokousta ja kongressia, joihin osallistuu yli miljoona vierasta. Messukeskuksen omistajayritys Suomen Messut Osuuskunta täyttää 100 vuotta vuonna 2019. | Messukeskus – sata vuotta tapahtumien keskipisteessä 

Messukeskus Helsinki, Expo and Convention Centre, promotes Finnish welfare by enabling effective face to face encounters at exhibitions, meetings, conferences and other events. Annually, 65 exhibitions and 1500 meetings and congresses are held at MessukeskusOver one million visitors take part in the events. The Finnish Fair Corporation, the company that owns Messukeskus Helsinki, celebrates its 100th anniversary in 2019. | Messukeskus – A century in the centre of events 

 

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat mediatiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.

Lue lisää julkaisijalta Messukeskus

Monipuolisen harjoittelun fysiikkalajit esillä APCONissa elokuussa20.6.2019 15:04:13 EESTTiedote

Elokuussa Messukeskuksessa järjestettävä APCON tarjoilee kattauksen eri fysiikkalajien kisoja. Toiminnallisen harjoittelun Rebel Open CF Throwdown ja Street Workout Nordic Championships -kilpailut esittelevät lajien monipuolisuutta ja tuovat Suomeen myös kansainvälisiä huippuja. APCON on pohjoismaiden suurin voimailu- ja fitness-lajien tapahtuma, joka järjestetään Messukeskuksessa Helsingissä 23.-25.8.2019.

FinnSec 2019 esittelee uudet innovaatiot ja pureutuu turvallisuusjohtamiseen14.6.2019 13:29:39 EESTTiedote

Joka toinen vuosi järjestettävä johtava turvallisuusteknologian ja -palvelujen foorumi FinnSec 2019 on julkaissut ohjelmansa. Tarjolla on tietoa muun muassa digitalisaatiosta, turvallisuusjohtamisesta ja kansainvälisen pelastustoiminnan resurssien hyödyntämisestä. Uudet turvallisuusalan innovaatiot esitellään lyhyissä esittelyissä ensimmäistä kertaa tapahtuman yhteydessä. Road Rescue -näytöksiä tieliikennepelastamisesta voi seurata messualueella molempina messupäivinä. FinnSec 2019 järjestetään 2. – 3.10.2019 Messukeskuksessa Helsingissä.

HIMSS & Health 2.0 European Conference kävijäennätykseen – ” Yhteistyön ja tulevaisuustekemisen riemuvoitto”13.6.2019 20:26:39 EESTTiedote

Suomessa ensimmäistä kertaa järjestetty digitaalisen terveydenhuollon huipputapahtuma HIMSS & Health 2.0 European Conference 2019 päättyi Messukeskuksessa torstaina. Tapahtuma kokosi 3 000 lääketieteen, teknologian ja digitalisaation huippuasiantuntijaa yli 50 eri maasta. Helsinki järjestämispaikkana ylitti kaikki odotukset, tuloksena suuri onnistuminen ja kävijäennätys.

Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki STT Infossa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.

Tutustu uutishuoneeseemme