IBM ja Automation Anywhere aloittivat yhteistyön yritysten toimintojen tehostamiseksi

Automation Anywhere ja IBM ovat solmineet yhteistyösopimuksen. Uuden yhteistyössä kehitetyn teknologian tavoite on auttaa asiakkaita automatisoimaan ruutinitehtäviä, mikä vapauttaa työntekijöitä luovaan ja asiakaspalvelutyöhön.

ARMONK, N.Y., ja SAN JOSE, Calif. - 13 Jul 2017: Automation Anywhere - ohjelmistorobotiikan (RPA, Robotic Process Automation) markkinajohtaja - ja IBM ovat solmineet yhteistyösopimuksen tarkoituksenaan integoida Automation Anywhere RPA -ratkaisu IBM:n prosessiautomaatioalustaan.

IBM:n digitaalinen prosessiautomaatioalusta mahdollistaa jo nykyisellaan prosessien ja päätöksenteon kokonaisvaltaisen hallinan ja automasoinnin sekä reaaliaikaisen läpinäkyvyyden prosessitehtäviin ja prosessien suorituskyvyn mittareihin.

Uusi yhteistyössä kehitetty ratkaisu auttaa asiakkaita luomaan Automation Anywhere RPA -alustan avulla ohjelmistorobotteja. Näitä ns. botteja voidaan hyödyntää automatisoimaan liiketoimimnnassa usein toistuvia ja paljon työllistäviä yksittäisiä tehtäviä, kun IBM:n automaatioalustalla voidaan samalla ohjata ja ylläpitää liiketoimintaprosesseja kokonaisvaltaisemmin. Nyt julkistetun ratkaisun käyttöönotto on suuniteltu alkavaksi kolmannella vuosineljänneksellä.

Uuden teknologian tarkoituksena on vapauttaa työntekijöitä luovaan ja asiakaspalvelutyöhön automatisoimalla ruutinitehtäviä. Tämä erityisen merkityksellistä yrityksille, joissa työntekijät suorittavat liiketoimintaprosessien rutiininomaisia tehtäviä manuaalisesti. Uudet ratkaisut pyrkivät automatisoimaan erilaisia toistuvia tietojen käsittelyprosesseja mm. pankki-, rahoitus-, vakuutus- ja terveydenhuoltoalalla kuten vakuutuskorvausten talletusta, pankkilainojen käsittelyä ja asiakastilien avausta.

Lisätietoja IBM:n digitaalisen prosessiautomaation ratkaisuista.

IBM
Jukka Juselius
Senior Solution Architect
Digital Process Automation, API Economy and Integration