IBM:n, Digitan ja Etteplanin Future City Challenge käynnistyy – kokoa joukkueesi koko Suomen kattavaan IoT-innovaatiokilpailuun

IBM, Digita ja Etteplan järjestävät yhdessä ensimmäisen koko Suomen kattavan innovaatiokilpailun, Future City Challengen, jonka tavoitteena on suunnitella uusia ratkaisuja ja sovelluksia helpottamaan kaupunkilaisten arkipäivää. Kisaan mukaan lähtevät kaupungit ovat Helsinki, Espoo, Vantaa, Oulu, Jyväskylä ja Tampere. Future City Challenge käynnistyy 3.12.2017 ja päättyy 31.1.2018.

Kilpailu on suunnattu kaupunkihaasteista kiinnostuneille yrityksille, startupeille ja opiskelijoille. Jokainen osallistuva kaupunki tulee julkistamaan useita tosielämän haasteita sovelluskehittäjille ratkottavaksi – teknislähtöisten sijaan. Parhaat ja toteuttamiskelpoiset palkitaan, mahdollisuus on myös uusien liiketoimintamallien lentävään lähtöön. Kisa startataan kick off -tapahtumassa Espoossa keskiviikkona 22.11.

Future City Challengen tuomareina toimivat IoT-liiketoimintajohtaja Ari Kuukka Digitasta, elinkeinojohtaja Tuula Antola Espoon kaupungilta, teknologiajohtaja Jaakko Ala-Paavola Etteplanilta, Cloud-asiantuntija Arto Ahde IBM:ltä ja toimitusjohtaja Rasmus Roiha Ohjelmistoyrittäjät ry:stä ja Helsingin kaupungin elinkeinojohtaja Marja-Leena Rinkineva.

”Kilpailu tukee hyvin Espoon kaupungin profiilia elinvoimaisuutta ja verkostomaista toimintaa edistävänä innovatiivisena kaupunkina. Kuntalaisten tarpeet ja toiveet palveluiden suhteen muuttuvat koko ajan moninaisemmiksi, ja kaupungin tulee vastata niihin asukaslähtöisesti ja laadukkaasti. Toivomme saavamme Future City Challengen avulla digitalisaation mahdollistamia ratkaisuideoita kasvaviin palvelutarpeisiimme”, sanoo Espoon kaupungin elinkeinojohtaja Tuula Antola.

Kisaan osallistujille annetaan pääsy kaupunkien avoimeen dataan Etteplanin johtavan IoT-asiantuntijaorganisaation tuella. Digita tarjoaa maan kattavan LoRaWAN-teknologiaan perustuvan IoT-verkkonsa ja IBM Bluemix-innovaatioalustan, joka sisältää mm. IBM Watson -tekoälykyvykkyyksiä ja IoT-alustan. Näiden lisäksi järjestävät yritykset tarjoavat osallistujien käyttöön uusimmat työkalut, tarvittavat resurssit sekä projektitiimin tuen.

Lisätietoa ja ilmoittautuminen:

Facebook-ryhmä:

IBM Suomi, Kim Johnsson, liiketoiminnan kehityspäällikkö kumppanit,  +358 50 554 1647

Digita Oy, Ari Kuukka, johtaja, IoT-palvelut, +358 40 149 7942

Etteplan Oyj, teknologiajohtaja Jaakko Ala-Paavola, puh. +358 44 755 2936

IBM on kognitiiviseen tietojenkäsittelyyn ja pilvialustoihin erikoistunut teknologiayritys, joka tukee asiakkaidensa ja kokonaisten toimialojen digitaalista transformaatiota. Uudet innovaatiot ovat strategiamme ydin, ja tarjoamme toimialakohtaisia ratkaisuja kognitiivisen tietojenkäsittelyn, pilvipalveluiden, big datan, analytiikan, mobiliteetin, sosiaalisen liiketoiminnan ja tietoturvan alueilla. IBM toimii yli 170 maassa. www.ibm.fi

Digita välittää radio- ja tv-ohjelmat luotettavasti kaikille suomalaisille vuoden jokaisena päivänä. Viimeisimmän digitaalisen tekniikan soveltajana kehitämme ja tarjoamme myös monipuolisia internet-tv- ja radiopalveluita. Lisäksi palveluvalikoimaamme kuuluvat kattavaan verkkoomme pohjautuvat IoT-palvelut sekä huippuluokan DataCenter-palvelut. Asiakkaamme ovat parhaita sisältöjä tarjoavia mediayhtiöitä sekä mobiili- ja laajakaistaoperaattoreita. www.digita.fi

Etteplan Oyj:n palvelut kattavat teollisuuden laite- ja laitossuunnittelun, sulautettujen järjestelmien ja IoT:n (esineiden internet) sekä teknisen dokumentoinnin ratkaisut. Asiakkaitamme ovat maailman johtavat valmistavan teollisuuden yritykset. Palvelumme parantavat asiakkaittemme tuotteiden ja suunnitteluprosessien kilpailukykyä tuotteen koko elinkaaren ajan. Etteplanin innovatiivisen suunnittelukyvyn tuloksia on nähtävissä lukuisissa teollisuuden ratkaisuissa ja arjen tuotteissa. Vuonna 2016 Etteplanin liikevaihto oli 183,9 miljoonaa euroa. Yhtiön palveluksessa on noin 2 800 asiantuntijaa Suomessa, Ruotsissa, Alankomaissa, Saksassa, Puolassa ja Kiinassa. Etteplan on listattu Nasdaq Helsinki Oy:ssä tunnuksella ETTE. www.etteplan.com

Digitan antenni-tv-verkon B-kanavanipun taajuus muuttuu Joutsenon radio- ja tv-asemalla 12.12.2017 – muutoksella vaikutuksia antenni-tv-vastaanottoon14.11.2017 12:47Tiedote

Antenni-tv-verkon B-kanavanipun taajuus muuttuu lähetyskanavalta 44 (658 MHz) kanavalle 35 (586 MHz) Joutsenon radio- ja tv-asemalla tiistaina 12.12.2017. Muutostöitä tehdään klo 9-16 välillä. Tänä aikana kaikissa tv-lähetyksissä saattaa esiintyä muutaman minuutin katkoksia. B-kanavanipussa lähetetään DVB-T2-lähetysteknologialla Nelonen HD –kanavaa sekä maksu-tv-lähetyksiä. Taajuuden muututtua useimmat Antenna Ready HD –vastaanottimet päivittävät pääsääntöisesti uudet taajuudet automaattisesti, mutta jotkin vastaanottimet saattavat edellyttää kanavahaun hyväksymistä tai manuaalista tekemistä laitteessa.  Taajuusmuutos yhteisantennikiinteistöissä ja omakotitaloissa Taajuusmuutoksia tehtäessä antennijärjestelmiin pitää yleensä tehdä muutoksia taloyhtiöissä ja julkisissa rakennuksissa, jotka vastaanottavat televisiolähetyksiä yhteisantenniverkon kautta. Joutsenossa käynnistyvä uusi taajuus on kuitenkin ollut käytössä jo aiemmin (toukokuuhun 2017 saakka), ja todennäköisesti yhteisantennijä

Digitan antenni-tv-verkon B-kanavanipun taajuus muuttuu Kruunupyyn radio- ja tv-asemalla 29.11.2017 – muutoksella vaikutuksia antenni-tv-vastaanottoon14.11.2017 12:34Tiedote

Antenni-tv-verkon B-kanavanipun taajuus muuttuu lähetyskanavalta 40 (626 MHz) kanavalle 22 (482 MHz) Kruunupyyn radio- ja tv-asemalla keskiviikkona 29.11.2017. Muutostöitä tehdään klo 9-16 välillä. Tänä aikana kaikissa tv-lähetyksissä saattaa esiintyä muutaman minuutin katkoksia. B-kanavanipussa lähetetään DVB-T2-lähetysteknologialla Nelonen HD –kanavaa sekä maksu-tv-lähetyksiä. Taajuuden muututtua useimmat Antenna Ready HD – vastaanottimet päivittävät pääsääntöisesti uudet taajuudet automaattisesti, mutta jotkin vastaanottimet saattavat edellyttää kanavahaun hyväksymistä tai manuaalista tekemistä laitteessa.  Taajuusmuutos yhteisantennikiinteistöissä ja omakotitaloissa Taajuusmuutoksia tehtäessä antennijärjestelmiin pitää yleensä tehdä muutoksia taloyhtiöissä ja julkisissa rakennuksissa, jotka vastaanottavat televisiolähetyksiä yhteisantenniverkon kautta. Kruunupyyssä käynnistyvä uusi taajuus on kuitenkin ollut käytössä jo aiemmin (toukokuuhun 2017 saakka), ja todennäköisesti yhteisan