IBM:n, Digitan ja Etteplanin Future City Challenge käynnistyy – kokoa joukkueesi koko Suomen kattavaan IoT-innovaatiokilpailuun

Tavoitteena on suunnitella uusia ratkaisuja ja sovelluksia helpottamaan kaupunkilaisten arkipäivää.

HELSINKI, SUOMI - 1.11.2017: IBM, Digita ja Etteplan järjestävät yhdessä ensimmäisen koko Suomen kattavan innovaatiokilpailun, Future City Challengen, jonka tavoitteena on suunnitella uusia ratkaisuja ja sovelluksia helpottamaan kaupunkilaisten arkipäivää. Kisaan mukaan lähtevät kaupungit ovat Helsinki, Espoo, Vantaa, Oulu, Jyväskylä ja Tampere. Future City Challenge käynnistyy 3.12.2017 ja päättyy 31.1.2018.

Kilpailu on suunnattu kaupunkihaasteista kiinnostuneille yrityksille, startupeille ja opiskelijoille. Jokainen osallistuva kaupunki tulee julkistamaan useita tosielämän haasteita sovelluskehittäjille ratkottavaksi – teknislähtöisten sijaan. Parhaat ja toteuttamiskelpoiset palkitaan, mahdollisuus on myös uusien liiketoimintamallien lentävään lähtöön. Kisa startataan kick off -tapahtumassa Espoossa keskiviikkona 22.11.

Future City Challengen tuomareina toimivat IoT-liiketoimintajohtaja Ari Kuukka Digitasta, elinkeinojohtaja Tuula Antola Espoon kaupungilta, teknologiajohtaja Jaakko Ala-Paavola Etteplanilta, Cloud-asiantuntija Arto Ahde IBM:ltä ja toimitusjohtaja Rasmus Roiha Ohjelmistoyrittäjät ry:stä ja Helsingin kaupungin elinkeinojohtaja Marja-Leena Rinkineva.

”Kilpailu tukee hyvin Espoon kaupungin profiilia elinvoimaisuutta ja verkostomaista toimintaa edistävänä innovatiivisena kaupunkina. Kuntalaisten tarpeet ja toiveet palveluiden suhteen muuttuvat koko ajan moninaisemmiksi, ja kaupungin tulee vastata niihin asukaslähtöisesti ja laadukkaasti. Toivomme saavamme Future City Challengen avulla digitalisaation mahdollistamia ratkaisuideoita kasvaviin palvelutarpeisiimme”, sanoo Espoon kaupungin elinkeinojohtaja Tuula Antola.

Kisaan osallistujille annetaan pääsy kaupunkien avoimeen dataan Etteplanin johtavan IoT-asiantuntijaorganisaation tuella. Digita tarjoaa maan kattavan LoRaWAN-teknologiaan perustuvan IoT-verkkonsa ja IBM Bluemix-innovaatioalustan, joka sisältää mm. IBM Watson -tekoälykyvykkyyksiä ja IoT-alustan. Näiden lisäksi järjestävät yritykset tarjoavat osallistujien käyttöön uusimmat työkalut, tarvittavat resurssit sekä projektitiimin tuen.

Lisätietoa ja ilmoittautuminen:

Facebook-ryhmä:
www.facebook.com/groups/357535631335885/

Kim Johnsson
Liiketoiminnan kehityspäällikkö kumppanit

Digita Oy
Ari Kuukka
Johtaja, IoT-palvelut

Etteplan Oyj
Jaakko Ala-Paavola
Teknologiajohtaja

Digita välittää radio- ja tv-ohjelmat luotettavasti kaikille suomalaisille vuoden jokaisena päivänä. Viimeisimmän digitaalisen tekniikan soveltajana kehitämme ja tarjoamme myös monipuolisia internet-tv- ja radiopalveluita. Lisäksi palveluvalikoimaamme kuuluvat kattavaan verkkoomme pohjautuvat IoT-palvelut sekä huippuluokan DataCenter-palvelut. Asiakkaamme ovat parhaita sisältöjä tarjoavia mediayhtiöitä sekä mobiili- ja laajakaistaoperaattoreita.

Etteplan Oyj:n palvelut kattavat teollisuuden laite- ja laitossuunnittelun, sulautettujen järjestelmien ja  IoT:n (esineiden internet) sekä teknisen dokumentoinnin ratkaisut. Asiakkaitamme ovat maailman johtavat valmistavan teollisuuden yritykset. Palvelumme parantavat asiakkaittemme tuotteiden ja suunnitteluprosessien kilpailukykyä tuotteen koko elinkaaren ajan. Etteplanin innovatiivisen suunnittelukyvyn tuloksia on nähtävissä lukuisissa teollisuuden ratkaisuissa ja arjen tuotteissa. Vuonna 2016 Etteplanin liikevaihto oli 183,9 miljoonaa euroa. Yhtiön palveluksessa on noin 2 800 asiantuntijaa Suomessa, Ruotsissa, Alankomaissa, Saksassa, Puolassa ja Kiinassa. Etteplan on listattu Nasdaq Helsinki Oy:ssä tunnuksella ETTE. www.etteplan.com

IBM julkisti vuoden 2017 kolmannen vuosineljänneksen tulokset17.10.2017 23:36Tiedote

ARMONK, N.Y. - 17 Oct 2017: HighlightsDiluted EPS from continuing operations: GAAP of $2.92; Operating (non-GAAP) of $3.30Revenue of $19.2 billion Strategic imperatives revenue of $34.9 billion over the trailing 12 months, up 10 percent; represents 45 percent of IBM revenue Third-quarter revenue up 11 percent (up 10 percent adjusting for currency) Cloud revenue of $15.8 billion over the trailing 12 months, up 25 percent year to year (up 26 percent adjusting for currency) As-a-service annual exit run rate of $9.4 billion in the quarter, up 25 percent year to year (up 24 percent adjusting for currency) Maintains full-year EPS and free cash flow expectations IBM (NYSE: IBM) today announced third-quarter earnings results."In the third quarter we achieved double-digit growth in our strategic imperatives, extended our enterprise cloud leadership, and expanded our cognitive solutions business," said Ginni Rometty, IBM chairman, president and chief executive officer.  "There was enthusiastic