IBM:n Mainframe tietoturvan aallonharjalla

IBM:n uusi Z -palvelin on päivitetty versio yhdestä maailman tehokkaimmasta transaktiojärjestelmästä.

ARMONK, NY – 17.7.2017: IBM julkaisi uuden IBM Z -palvelimen, joka on päivitetty versio yhdestä maailman tehokkaimmasta transaktiojärjestelmästä. Se pystyy prosessoimaan yli 12 miljardia salattua transaktiota päivässä. Uusi järjestelmä esittelee myös läpimurron salauksessa, sillä se mahdollistaa kokonaisvaltaisen datan salaamisen. Tämä tarkoittaa, että sen avulla voidaan salata kaikki mihin tahansa sovellukseen, pilvipalveluun tai tietokantaan liittyvä data kaiken aikaa. Järjestelmä salaa dataa 18 kertaa nopeammin kuin x86-alustat.

IBM Z -palvelimen uudet datan suojausmahdollisuudet on suunniteltu vastaamaan globaaleihin tietovuotouhkiin. Vuodesta 2013 lähtien on hukkunut tai varastettu yhdeksän miljoonaa tiedostoa. Näistä tiedostoista vain neljä prosenttia oli salattu, joten suurin osa oli kyberrikollisuudelle ja työntekijöiden väärinkäytöksille haavoittuvaisia.

Uusi IBM Z -palvelin on myös suunniteltu vastaamaan uusiin tiukentuviin tietoturvasäädöksiin, kuten ensi keväänä voimaan tulevaan EU:n General Data Protection Regulation (GDPR) -tietoturva-asetukseen. GDPR edellyttää organisaatioita raportoimaan datavuodoista 72 tunnin sisällä sakkojen uhalla, jotka voivat olla jopa 4 % vuosittaisesta liikevaihdosta, ellei organisaatio pysty osoittamaan, että data oli salattu ja avaimet suojattu. Lisäksi IBM Z -palvelimen uudenlainen ennustettava ja läpinäkyvä hinnoittelu sopii hyvin uusille mikropalveluille, kuten reaaliaikaisiin maksuihin.

Tämä julkistus on Mainframe-teknologian merkittävin muutos sen jälkeen, kun järjestelmä muuttui yhteensopivaksi Linuxin ja avoimen lähdekoodin ohjelmien kanssa. IBM Z -järjestelmän edistynyt salaustekniikka kattaa nyt minkä tahansa datan, tietoverkon, ulkoisen laitteen tai kokonaisen sovelluksen, kuten IBM Cloud Blockchain -palvelun, ilman ohjelmistomuutoksia tai vaikutusta järjestelmän kokonaissuorituskykyyn. Tämä takia IBM:n Blockchain-teknologian turvallisuus on vertaansa vailla. IBM avaa uudet IBM Cloud Blockchain -datakeskukset New Yorkiin, Lontooseen, Frankfurtiin, Sao Paoloon, Tokioon ja Torontoon. Datakeskukset on suojattu IBM Z -palvelimen johtavalla salausteknologialla, minkä ansiosta IBM pystyy tarjoamaan huipputurvallisia toimintaympäristöjä organisaatioille maailmanlaajuisesti.

Laajemmat englanninkieliset tiedotteet osoitteissa:

"IBM Mainframe Ushers in New Era of Data Protection"

www.ibm.com/press/us/en/pressrelease/52805.wss

Tutustu IBM Z Mainframe -teknologiaan.

www.ibm.com/systems/z/

IBM julkisti vuoden 2018 toisen vuosineljänneksen tulokset18.7.2018 23:16Tiedote

Revenue Up 4 Percent Year to Year; Strong Profit Performance Highlights GAAP EPS from continuing operations of $2.61; Operating (non-GAAP) EPS of $3.08; both up 5 percent GAAP Pre-tax income up 14 percent; Operating (non-GAAP) pre-tax income up 11 percent -- Pre-tax margins expanded more than 100 basis points year to year Revenue of $20.0 billion, up 4 percent (up 2 percent adjusting for currency) Strategic imperatives revenue of $39.0 billion over last 12 months, up 15 percent (up 12 percent adjusting for currency); represents 48 percent of IBM revenue Cloud revenue of $18.5 billion over last 12 months, up 23 percent (up 20 percent adjusting for currency) As-a-service annual exit run rate for cloud revenue of $11.1 billion in the quarter, up 26 percent year to year (up 24 percent adjusting for currency) Maintains full-year operating (non-GAAP) EPS and free cash flow expectations ARMONK, N.Y., July 18, 2018 . . . IBM (NYSE: IBM) today announced second-quarter results. "We delivered str

IBM julkisti vuoden 2018 ensimmäisen vuosineljänneksen tulokset17.4.2018 23:36Tiedote