Iceheartsille vuoden 2018 Tanner -palkinto

Väinö Tannerin säätiö on myöntänyt 50.000 euron Tanner palkinnon Suomen Icehearts ry:lle. Alun perin jääkiekon ympärille rakennettu Icehearts -konsepti on menestyksellä ehkäissyt suomalaisten lasten ja nuorten syrjäytymistä ja auttanut maahanmuuttajia kotoutumaan Suomeen.

Icehearts haluaa tutkia ja tukea konseptin mahdollisuuksia osana eurooppalaista juniorijalkapalloa ja -joukkueurheilua. Myös muun Euroopan lapset tarvitsevat läpi lapsuuden ja teini-iän rinnallaan kulkevan ”kasvattaja-valmentajan”. Tannerin säätiö tukee tätä työtä.

Onnistuminen edellyttää merkittävää panostusta viestintään. Säätiö tukee hanketta myös saattamalla Iceheartsin yhteen mainonnan ja yritysviestinnän ammattilaisten kanssa, jotka puolestaan ovat valmiita korvauksetta auttamaan vientiponnisteluissa.

”Parhaat suomalaiset sosiaaliset innovaatiot kelpaavat vientiin kunhan niitä osataan markkinoida toisiin kulttuureihin”, kiteyttää säätiön hallituksen puheenjohtaja Lasse Lehtinen. ”Se vaatii viestinnän ammattilaisten taitoja.”

”Me tunnemme ja tiedämme Icehearts toimintamallin vaikuttavuuden ytimen, mutta emme ole osanneet riittävän hyvin mallintaa sitä kansainvälisiin tarpeisiin. Olemme kiitollisia saamastamme tuesta. Erilaiset vahvuudet täydentävät toisiaan ja ovat yhteistyötä parhaimmillaan”, iloitsee Iceheartsin puheenjohtaja Aki Riihilahti.

Säätiön hallituksen pj. Lasse Lehtinen
lasse.lehtinen@brutto.inet.fi

Suomen Icehearts ry:n johtava asiantuntija Ville Turkka

säätiön asiamies Jyrki Jauhiainen

Väinö Tannerin säätiö
Kapteeninkatu 11 D 35

info@vainotannerinsaatio.fihttp://www.vainotannerinsaatio.fi

Väinö Tannerin säätiö Väinö Tannerin Säätiö perustettiin 1961 tukemaan eri tavoin erityisesti korkeakoulutasoista opiskelua. Ensimmäiset 25 vuotta säätiö keskittyi opiskelija-asuntoloiden rakentamiseen ja ylläpitämiseen. 1980-luvun lopulla säätiö ryhtyi jakamaan apurahoja erityisesti jatko-opiskelun sekä alallaan hyvään alkuun päässeiden tutkijoiden ja taiteilijoiden tukemiseen. Vuosina 1989-1999 säätiö tuki yli kahtasataa lupaavaa nuorta tutkijaa heidän akateemisissa jatko-opinnoissaan. Lisäksi lukuisat taiteiden lahjakkuudet ovat olleet tuen piirissä.