IDC nimesi Equinixin maailman johtavaksi colocation-datakeskusten ja suorien yhteyspalveluiden toimittajaksi

Equinix oli selkeä ykkönen IDC:n datakeskustoimijoiden vertailussa.

Julkaistu raportti on IDC:n ensimmäinen colocation-datakeskuksia ja yhteyspalveluita arvioiva selvitys, joka hyödyntää yhtiön MarketScape-mallia. Raportti on myös alalle selkeä edistysaskel, koska se todistaa palveluiden kasvaneen tarpeen maailmanlaajuisesti.

Equinixille IDC MarketScape -raportin tunnustus johtavana colocation- ja yhteyspalvelutoimittajana on osoitus yhtiön Platform Equinixin -datakeskusverkoston arvosta ja yrityksen vahvasta kilpailuedusta.

”Equinixin vahvuus on sen maailmanlaajuisessa verkostossa, jonka ansiosta siitä on tullut lähes synonyymi neutraaleille colocation-datakeskuksille”, kommentoi Courtney Munroe, IDC Telecommunications Researchin johtaja. ”Arviomme mukaan Platform Equinix tarjoaa asiakkailleen sellaista lisäarvoa, johon kilpailijoiden on erittäin vaikeaa ja kallista vastata.”

Raportissa Equinixin vahvuusalueisiin luetaan erityisesti seuraavat alueet:

• Kehitys: IDC MarketScape -raportti nostaa erityisesti esiin Equinixin optimistisen asenteen alan tulevaisuuden kasvuun ja kehitykseen. Yhtiö on myös erityisen hyvin valmistautunut lähivuosien teknologiainnovaatioihin.
  • Innovaatio: Raportin mukaan Equinixin kilpailuetu syntyy yhtiön vahvasta investointistrategiasta sekä innovaatiokyvystä.
  • Kestävä kehitys: Raportissa todetaan, että Equinix on alan johtava toimija kestävien energialähteiden ja -innovaatioiden käyttäjänä. Equinix on ensimmäinen datakeskusyritys, joka on julkistanut kattavan GRI-standardeihin perustuvan vastuullisuusraportin ja on sitoutunut tavoittelemaan sataprosenttisesti uusiutuvan energian käyttöä. Equinix raportoi jatkuvasti vastuullisuusasioistaan osoitteessa http://sustainability.equinix.com/.

IDC:n raportin mukaan Equinix on soveltuvin datakeskuskumppani erityisesti globaaleille suuryrityksille sekä palveluntarjoajille, jotka haluavat poistaa välimatkat palveluiden käyttäjien, pilvipalveluiden, ekosysteemikumppaneiden ja asiakkaiden väliltä. Yritysten tietoliikennearkkitehtuurien digitalisoituessa IDC:n raportti suosittelee Equinxin palveluita muun muassa verkkoyhteyksien optimointiin, strategisten toimintojen skaalaamiseen, pilvipalveluyhteyksien suoraviivaistamiseen, turvallisuustoimintojen levittämiseen sekä datan ja analytiikan tuomiseen verkon reunalle lähelle käyttäjiä.

IDC:n Worldwide Colocation and Interconnection Services 2019 - 2020 Vendor Assessment -raportti on ladattavissa täältä

Kontakti medialle:
Juhani@johnnyl.fi

Equinix oli selkeä ykkönen IDC:n datakeskustoimijoiden vertailussa.
Equinixillä on Suomessa pääkaupunkiseudulla yhteensä seitsemän datakeskusta. Kuvassa HE6-datakeskuksen rakennus Espoossa.
Equinix-logo

Equinix
Equinix on kansainvälinen datakeskus- ja yhteyspalveluyritys, jonka tehokkaat palvelinkeskukset ja palvelut auttavat maailman johtavia yrityksiä rakentamaan saumattomat suorat keskinäiset yhteydet asiakkaiden, kumppaneiden ja oman organisaation välillä. Equinix toimii 52 maassa, jokaisessa viidessä maanosassa. Yhtiön datakeskukset ja palvelut toimivat asiakkaiden yritystoiminnan vauhdittamisen sekä IT- ja pilviteknologiastrategioiden kivijalkana.
www.equinix.com

Equinixin vuosittainen markkinakatsaus paljastaa miten koroviruspandemia vauhdittaa digitaalistumista13.10.2020 11:00:08 EESTTiedote