IdeaLab-innovaatiokilpailu on nyt avattu – HSL tarjoaa miljoona euroa kehitysrahaa tulevaisuuden liikkumisratkaisujen pilotointiin

HSL etsii innovaatiokilpailulla uusia liikkumisen palveluita metropolialueelle. Kilpailuun voi osallistua 4.9. asti.

HSL on avannut IdeaLab-kilpailun, jolla etsitään uusia palveluita tulevaisuuden liikkumisen ja liikkumista tukevien palveluiden alueella. Kilpailulla pyritään  tuomaan nopeasti älykkäitä liikkumispalveluita kaikkien HSL-alueella liikkuvien hyödyksi. Kilpailuun voi osallistua valmiilla palvelulla tai konseptilla, joka on nopeasti pilotoitavissa yhdessä HSL:n kanssa .

”Etsimme palveluita, jotka saavat ihmiset innostumaan ja tekevät Helsingin seudun asukkaiden ja muiden täällä liikkuvien arjesta ja liikkumisesta sujuvaa. Haluamme kilpailulla uudistaa ja täydentää HSL:n palveluita”, sanoo HSL:n asiakkuus- ja myyntijohtaja Mari Flink.

Kilpailukutsu ja osallistumisohjeet löytyvät osoitteesta https://www.hsl.fi/idealab. Kilpailuehdotuksia voi jättää 4.9.2018 asti.

Kilpailussa etsitään vähintään  2-3 uutta palvelua, joiden pilotointiin HSL tarjoaa miljoona euroa. Pilottikumppanit ja HSL toteuttavat 3-6 kuukauden pituiset pilotit tämän vuoden lopussa ja ensi vuonna.

”Uudet palvelut  voivat liittyä esimerkiksi last mile –haasteiden ratkaisemiseen, matkaketjujen yhdistelyyn, kyydinjakoon tai ne voivat vähentää ihmisten tarvetta liikkua. Ratkaisu voi olla myös jotain aivan uutta. Tärkeää on, että palvelu tuo jotain uutta nimenomaan HSL-alueelle”, kertoo HSL:n MaaS-projektipäällikkö Jemina Uusitalo.

HSL:n asiakkaat tekevät miljoona matkaa päivässä. Helsingin seutu voi toimia pilottimarkkinana, josta kokeiluja voi skaalata myös suurempaan mittakaavaan.
”Haluamme tukea älykkäiden liikkumispalvelujen vikkelää kehittämistä. Pääsemme parhaaseen tulokseen, kun teemme yhdessä. Uudet arkea helpottavat palvelut löytyvät yhdessä asiakkaiden ja kumppaneiden kanssa. Tavoitteena on, että pilotin jälkeen sekä pilotoivalla yrityksellä, HSL:llä että HSL:n jäsenkunnilla on yhteinen tahto jatkaa palveluiden tarjoamista”, Uusitalo sanoo.

Lue lisää ja osallistu kilpailuun 4.9.2018 mennessä osoitteessa https://www.hsl.fi/idealab.

Förbättringar i tidtabellerna och rutterna i Kyrkslätt på måndag 4.314.2.2019 14:45:00Tiedote

Det sker ändringar i tidtabellerna och rutterna i Kyrkslätt den 4 mars. HRT har planerat förändringarna i tätt samarbete med Kyrkslätt kommun och invånare. Det viktigaste syftet med förändringarna är att snabba upp resorna mellan Kyrkslätt och Mattby.Tack vare förändringarna blir restiderna under rusningstider kortare från Kantvik och Kolsarby till Gesterby samt också från Kantvik till Mattby.Restiden från Kantvik och Obbnäs till Mattby utanför rusningstider förkortas med 20 minuter. Också servicenivån för busslinjerna från Kantvik, centrum, Hindersby och Tolls till Mattby förbättras på vardagar i dagtid och på kvällar samt under veckosluten i dagtid.Tack vare den förbättrade servicen på linje 173Z finns det busstrafik i Tolls även i fortsättningen under lågtid.Resorna från Kantvik ock Kolsarby till Ravals och Lindal blir med byte. Ändringen påverkar linjerna 171, 172, 172V, 173, 173N, 174Z, 902, 902K och 903.Tidtabellerna för linjerna 173K och 173N samt linjer som går från Kyrkslätt t

Parannuksia Kirkkonummen suunnan linjojen aikatauluihin ja reitteihin maanantaista 4.3. alkaen14.2.2019 14:45:00Tiedote

Kirkkonummen suunnan linjoilla tapahtuu aikataulu- sekä reittimuutoksia 4.3. HSL on suunnitellut linjastomuutokset tiiviissä yhteistyössä Kirkkonummen kunnan ja asukkaiden kanssa. Muutosten tärkein tavoite on nopeuttaa matkustamista Kirkkonummen ja Matinkylän välillä. Ruuhka-aikojen matkat Kantvikista ja Kolsarista Gesterbyhyn nopeutuvat, samoin matkustaminen Kantvikista Matinkylään. Ruuhka-aikojen ulkopuolella matka-aika Matinkylään lyhenee Kantvikin ja Upinniemen suunnalta noin 20 minuuttia. Myös linjojen palvelutaso paranee arkisin ja viikonloppuisin päiväsaikaan sekä arki-iltoina Kantvikistä, keskustasta, Heikkilästä ja Tolsasta Matinkylään. Tolsassa on jatkossa palvelua myös hiljaiseen aikaan linjan 173Z laajentuneen tarjonnan ansiosta. Matkat Kantvikista ja Kolsarista Ravalsiin ja Lindaliin muuttuvat muutosten myötä sen sijaan vaihdollisiksi. Muutokset vaikuttavat linjoihin 171, 172, 172V, 173, 173Z, 174Z, 902 sekä 902K ja 903. Linjojen 173K ja 173N sekä Siuntioon Kirkkonummelta