Ifin asiakkaat auttoivat poistamaan Itämerestä 110 000 kiloa levää tilaamalla laskunsa ja vakuutusasiakirjansa sähköisinä

If tarjosi kesällä asiakkailleen helpon tavan auttaa Itämerta. Valitsemalla e-laskun tai sähköisen vakuutuspostin paperiversion sijasta Ifin asiakkaat osallistuivat kampanjaan, jonka avulla poistettiin yhteensä 110 000 kiloa levää Itämerestä. Kampanja toteutettiin yhdessä John Nurmisen Säätiön kanssa.

Itämeren vakavin ympäristöongelma on rehevöityminen, joka uhkaa meren monimuotoista vedenalaista elämää. Rehevöitymisen näkyvin ja ikävin oire ovat jokakesäiset sinileväkukinnat. Rehevöityminen johtuu meren liian suuresta fosfori- ja typpikuormituksesta.

If valjasti kesällä asiakkaansa Itämeren suojelutyöhön vaivattomalla tavalla.  Valitsemalla Ifin paperilaskun tilalle e-laskun tai vaihtamalla vakuutuspostinsa sähköiseksi Ifin asiakkaat osallistuivat Itämeren levänpoistotalkoisiin. Kampanja toteutettiin yhdessä John Nurmisen Säätiön kanssa: jokaisesta valitusta e-laskusta tai vakuutuspostista If lahjoitti 1,6 kg levänpoistoa rahalahjoituksena John Nurmisen Säätiön  Puhdas Itämeri -hankkeille.

– Kampanjan tavoitteena oli poistaa 100 000 kg levää Itämerestä.  Tavoite ylitettiin 10 000 kilolla: asiakkaamme auttoivat siis poistamaan Itämerestä levää jopa 110 000 kg. Tämä on meistä upea tulos ja kiitämme lämpimästi kaikkia kampanjaan osallistuneita asiakkaitamme, iloitsee Ifin Suomen henkilöasiakkaista vastaava maajohtaja Timo Harju.

– Asiakirjojen vaihtaminen sähköisiksi on muutenkin ympäristöteko, sillä sähköisesti lähetettävän asiakirjan hiilijalanjälki on vain kolmannes postitse lähetettävästä, Harju sanoo.

Osana kampanjaa If kertoi Itämerestä ja sen suojelutyöstä myös some-kanavissaan.

– Toivomme, että mahdollisimman moni innostui kampanjamme kautta miettimään, millaisia muita Itämeren hyvinvointia tukevia valintoja voi arjessaan tehdä. Itämeri tarvitsee meidän kaikkien apua, Harju sanoo.

John Nurmisen Säätiö on työskennellyt 15 vuoden ajan Itämeren ravinnekuorman vähentämiseksi.

– Tavoitteenamme on pelastaa Itämeri ja sen perintö tuleville sukupolville. Kiitos Ifin ja sen asiakkaiden, olemme jälleen askeleen lähempänä puhtaampaa Itämerta, John Nurmisen Säätiön asiamies Annamari Arrakoski-Engardt kiittää.

Timo Harju, henkilöasiakkaista vastaava Suomen maajohtaja, If, p. 050 424 2237, timo.harju@if.fi
Erkki Salo, varainhankintajohtaja, John Nurmisen Säätiö, puh. 040 728 1859, erkki.salo@jnfoundation.fi

John Nurmisen Säätiö – Itämeren suojelua ja kulttuuritekoja
Vuonna 1992 perustetun John Nurmisen Säätiön tavoite on pelastaa Itämeri ja sen perintö tuleville sukupolville. Säätiö on kulttuuriteoistaan palkittu tiedon välittäjä ja merellisen sisällön tuottaja. Säätiön Puhdas Itämeri -hankkeissa parannetaan Itämeren tilaa konkreettisilla, mereen kohdistuvaa kuormitusta ja ympäristöriskejä vähentävillä toimilla. Työtä ohjaavat mitattavat tulokset ja vaikuttavuus. www.johnnurmisensaatio.fi

Terveysbarometri: Lääkäripalveluissa suomalaisille on tärkeintä nopea pääsy lääkäriin ja kuulluksi tuleminen – mutta kenen vastuulle kuuluisi sairauksien ennaltaehkäisy?3.12.2019 08:30:00 EETTiedote

Suomalaisten mielestä tärkeintä lääkäripalveluissa on se, että lääkäriin pääsee nopeasti ja ihminen kokee tulleensa kuulluksi. Tämä selviää Ifin teettämästä Terveysbarometrista. Tutkimuksen mukaan tyytymättömyyttä lääkärikäynnissä aiheuttavat tyypillisesti väärät diagnoosit, lääkärin empatian puute ja kiire. Sairauksien ennaltaehkäisyä pitäisi tehdä nykyistä enemmän, mutta kuka ottaisi sen vastuulleen?

Älä hassahda Black Fridayna yksittäisten tavaroiden tuotevakuutuksiin – kotivakuutus kattaa samoja vahinkotilanteita mutta monesti pienemmällä hinnalla26.11.2019 09:29:02 EETTiedote

Black Friday on viime vuosina astunut myös suomalaiseen katukuvaan. Kaupat houkuttelevat ostoksille tarjoamalla tuotteita tarjoushinnoin. Moniin tavaroihin, kuten kodinkoneisiin, puhelimiin ja tietokoneisiin on tarjolla usein erillisiä tuotevakuutuksia, joka korvaa tuotteen vahingon sattuessa. Ifin tuotepäällikkö Henrik Rantanen muistuttaa, että myös kotivakuutus korvaa laajuudesta riippuen samanlaisia yksittäisten tavaroiden vahinkotilanteita.

Rikkoutuneista silmälaseista 350 euroa, vuotavasta astianpesukoneesta 4 500 euroa, asuntokauppariidoista 4 000 euroa – näitäkin kotivakuutus korvaa ja tällaisia korvauksia If keskimäärin maksoi14.11.2019 13:08:37 EETTiedote

Kun arjessa tapahtuu vahinko, elämä voi käydä kalliiksi ilman kotivakuutusta. Kotivakuutus korvaa isompia ja pienempiä arkisia vahinkoja tulipaloista ja vuotaneesta pesukoneesta rikkoutuneisiin kännyköihin ja varastettuihin polkupyöriin. Entä tiesitkö, että kotivakuutuksesta korvausta saa myös esimerkiksi muuttovahinkoihin, asunto- ja kiinteistökauppariitoihin tai vaikkapa siihen, jos jälkikasvu vahingoittaa naapurin autoa?

Kiinteistön omistaja, muistitko järjestää vuotuisen nuohouksen? Se on nykyisin vastuullasi28.10.2019 08:37:27 EETTiedote

Asunnon tulisijat hormeineen tulee pelastuslain mukaan nuohota kerran vuodessa ja mökilläkin vähintään kolmen vuoden välein. Vastuu nuohouksen järjestämisestä siirtyi kunnilta kiinteistönomistajille tänä vuonna, kun laki muuttui. Lähes joka kymmenennessä omakotitalossa nuohouksesta on yli vuosi aikaa, selviää Ifin lähes 15 000 Ifin kotivakuutusasiakkaan omakotitaloon tehdystä Kunnon koti -talotarkastuksesta.