Igglo Operations Oy

Igglo keräsi uutta rahoitusta 1,1 miljoonaa euroa

”Igglo Vuokravakuudessa on selvää hittiainesta”

Igglo Operations Oy on kerännyt uutta pääomaa yhteensä 1,1 miljoonaa euroa. Rahoituksesta saatiin oman pääoman ruiskeena 900 000 euroa ja lainainstrumenteilla 200 000 euroa.

Yhtiö julkaisi kuukausi siiten Igglo Vuokravakuuden, joka tarjoaa perinteistä vuokravakuutta vastaavan vakuuden helposti ja edullisesti kuukausimaksullisena palveluna. Yhden kuukauden vuokravakuuden kuukausimaksu on 3,90 euroa, kahden kuukauden 6,90 euroa ja kolmen kuukauden 9,90 euroa.

"Rahoitus haettiin nimenomaan Igglo Vuokravakuuden taakse. Haluamme tehdä uudesta palvelustamme tunnetun lyhyessä ajassa ja halusimme varmistaa, että markkinointibudjetti on riittävän suuri. Samoin haluamme tehdä näkyväksi sen, että reservimme ovat riittävän suuret vakuuksien antamiseen. Oma pääomamme oli viime vuoden lopulla 3,5 miljoonaa euroa, nyt se vahvistuu miljoonalla eurolla”, Igglon hallituksen puheenjohtaja Jussi Nurmio sanoo.

Pääosa uudesta rahoituksesta tuli nykyisiltä omistajilta. Uusina sijoittajina mukaan tulivat muun muassa pörssiyhtiö Digian yksi perustajista ja kokenut enkelisijoittaja Kari Karvinen sekä vuokraustoiminnassa marinoitunut Newsecin entinen hallituksen puheenjohtaja Kai Keituri, joka liittyy myös Igglon hallitukseen.

”Olen ollut alalla kolmekymmentä vuotta. Igglon liiketoimintamalli ja uudet palvelut ovat koko toimialalle iso juttu. Konseptilla on myös maailmanlaajuinen tilaus. Hienoa olla mukana muuttamassa markkinaa”, Kai Keituri sanoo.

”Igglo Vuokravakuus tuo helpotusta vuokralaiselle poistamalla vaatimuksen rahatalletuksista. Vakuuden voi ottaa myös vuokranantaja, jolloin asunto menee nopeammin uudelle vuokralaiselle. Kiinnostus uutta palvelua kohtaan on ollut kovaa. Osasimme kyllä odottaa sitä, mutta superlämmin vastaanotto sekä vuokralaisilta että vuokranantajilta on yllättänyt. Selvää hittiainesta”, sanoo Igglo Operationsin toimitusjohtaja Matti Kanninen.

Igglo lanseerasi uuden Igglo Rent -palvelun kaksi vuotta sitten. Palvelu yhdistää vuokralaiset ja vuokranantajat. Valtakunnalliseen palveluun on rekisteröitynyt jo 30 000 käyttäjää. Igglo kehittää markkinaan uusia digitaalisia palveluita kokonaisvaltaisesti. Uusin innovaatio Vuokravakuus Palveluna lanseerattiin toukokuussa. Palvelu tuo edullisen vaihtoehdon perinteiselle rahatalletukselle. Vuokranantajat voivat rekisteröityä palveluun osoitteessa igglo.com, samasta osoitteesta vuokralaiset voivat ladata mobiilisovelluksen Androidille ja Applen iOS:lle.

Lisätietoja:
Matti Kanninen, toimitusjohtaja, Igglo Operations Oy, p 040 528 5516
Jussi Nurmio, hallituksen puheenjohtaja, Igglo Operations Oy, p 050 511 5285

Igglo Operations Oy
Pursimiehenkatu 29–31 A

Igglo on suomalainen innovaatioyritys, joka tehostaa vuokramarkkinanan toimintaa. Igglon missio on tehdä ihmisten elämästä onnellisempaa - yksi vuokrasopimus kerrallaan. Igglo Rent -palvelussa vuokralainen hakee juuri hänelle sopivaa asuntoa haluamaltaan alueelta, vuokranantaja taas voi nopeasti selvittää juuri hänen asunnostaan kiinnostuneet ihmiset ja valita heistä sopivimmat. Hakutoiminnon ympärille Igglo luo uusia palveluita, joista uusimpana Igglo Vuokravakuus. Vuokranantajat voivat rekisteröityä palveluun osoitteessa igglo.com, samasta osoitteesta vuokralaiset voivat ladata mobiilisovelluksen Androidille ja Applen iOS:lle.

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Lue lisää julkaisijalta Igglo Operations Oy