Ihan oikeat prinsessat ja prinssit on lasten tietokirja kuninkaallisista

Karoliina Suoniemen Ihan oikeat prinsessat ja prinssit on kauniisti kuvitettu tietokirja lapsille. Kirja keskittyy Euroopan kuninkaallisten historiaan aina tähän päivään ja Ison-Britannian prinssi Louis Arthur Charlesin syntymään asti.

Satujen prinsessat nukkuivat sata vuotta tai tanssivat keskiyöhön asti tanssiaisissa, mutta mitä aivan oikeat prinsessat ja prinssit tekivät ja miten he elivät? Mitä kuninkaallisen perheen lapset opiskelivat? Millaisilla leluilla he leikkivät? Mitä he söivät, missä he asuivat? Ja mitä heille myöhemmin kävi? Ihan oikeat prinsessat ja prinssit -kirjassa sukelletaan historiallisten prinssien ja prinsessojen elämään ja tutustutaan esimerkiksi Kaarina Maununtyttären, Ruotsin kuningatar Kristiinan ja Venäjän viimeisen tsaariperheen lasten tarinoihin. Samalla päästään kurkistamaan myös lasten arkeen historiassa.

Karoliina Suoniemi on koulutukseltaan historian ja uskonnon opettaja. Hän on työskennellyt pitkään museo-opetuksen ja sanataideopetuksen parissa ja toimii tällä hetkellä sanataiteen läänintaiteilijana. Suoniemen intohimona on saada menneisyyden tarinat syttymään eloon helposti omaksuttavassa muodossa.

Teos: Ihan oikeat prinsessat ja prinssit
Kirjoittaja: Karoliina Suoniemi
Ilmestymispäivä: 28.5.2018
Sivuja: 112

Lisätiedot ja haastattelupyynnöt

Avain, viestintäjohtaja Vilja Perttola, puh. 040 755 3319, vilja.perttola@avain.net
Arvostelukappaleet: info@avain.net

kansi_Suoniemi, Ihan oikeat prinsessat ja prinssit_Avain

Väinö Tannerin tie 3, 3. krs

Avain on kotimaiseen laatukirjallisuuteen keskittynyt kirjakustantamo. Kustantamo on osa BTJ Finland Oy:tä. Avain kustantaa aktiivisesti selkokielistä kirjallisuutta ja se palkittiin syksyllä 2017 Selkokeskuksen Seesam-palkinnolla tunnustuksena selkokirjallisuuden edistämisestä. Avain kustantaa kirjoja myös tilaustöinä yrityksille ja muille yhteisöille. BTJ Finland Oy on osa Booky Groupia, johon kuuluvat myös Booky.fi Oy ja Porvoon Kirjakeskus Oy.

Helppoa luettavaa: selkokirjoja klassikkoromaanista chick litiin2.8.2018 09:00Tiedote

Avain julkaisee syksyllä viisi uutta selkokirjaa. Lapset pääsevät tutustumaan Timo Parvelan suosittuun Maukka ja Väykkä -sarjaan Riikka Tuohimetsän selkomukautuksen avulla. Nuorille ja aikuisille lukijoille julkaistaan Tuija Takalan chick lit -teos Lauralle oikea, Marja-Leena Tiaisen Hiekalle jätetyt muistot, Tapani Baggen Polttava rakkaus ja Jules Vernen klassikkoromaani Sukelluslaivalla maailman ympäri Pertti Rajalan selkomukauttamana. Kirjat ilmestyvät 2.8.2018.

Avaimen syksy 2018: Tietoa aikuiselle ja nuorelle lukijalle11.4.2018 08:33Tiedote

Avain julkaisee syksyllä 2018 tieto- ja selkokirjallisuutta kaikenikäisille. Mukana ovat muun muassa Ines Lukkasen kahvipöytäteos somehitiksi nousseesta Taidevandalismi -meemisivusta, Krista Launosen omakohtainen, surua pohtiva Ofelian suru ja Mikko Saaren lautapelejä esittelevä Löydä lautapelit. Kaikenikäiset pehmolelujen ystävät pääsevät opettelemaan arvokkaita niksejä Sari Kanalan Luotsikadun nallesairaala -kirjasta. Lastenkirjojen rakkaiden sankareiden taustoihin ja tarinoihin tutustutaan Kuka kukin on lastenkirjoissa -teoksen avulla.